Relletje in Duinrell door afsteken vuurwerk

WASSENAAR - Zeven mensen zijn aangehouden op attractiepark Duinrell nadat twee groepen 'bewoners' van twee huisjes met elkaar op de vuist gingen. Een persoon raakte dusdanig gewond bij de matpartij dat een ziekenhuisbezoek nodig was. Het slachtoffer zou door een van de andere ruziemakers met een hamer zijn geslagen.

De problemen begonnen rond middernacht. In een van de huisjes was een feestje aan de gang, waarbij de tijdelijke 'bewoners' wat vuurwerk afstaken. Dat leidde tot een fikse ruzie tussen de 'bewoners'. De politie bemiddelde bij deze ruzie en wist de boel aanvankelijk te sussen.

Rond 12.00 uur sloeg de vlam echter opnieuw in de pan. Meerdere politie-eenheden moesten er aan te pas komen om de rust te doen wederkeren. Na de arrestatie van de zeven personen in de leeftijd van 17 tot 30 jaar werd het uiteindelijk weer rustig. (NOVUM)

Bron:AD.nl

En dan zitten hier nog steeds mensen op het forum die te suf zijn om te begrijpen dat het voortijdig afsteken van vuurwerk tot overlast gerekend kan worden en dat dit problemen op kán leveren.

Laten jullie daar vanmiddag nou net een discussie in de chat over gehad hebben nietwaar Danny? Helemaal mee eens. Ben absoluut geen voorstander van voortijdig afsteken van vuurwerk.

Dat zie je helemaal goed Ruben. Daar ging de discussie ook over. Heb toen al aangegeven dat dit de hobby kan schaden en dat er mensen zijn die dat juist proberen te voorkomen. Opdat onze hobby behouden blijft.

Men vergeet soms wel gewoon eens dat niet alleen de politie mensen pakt die voortijdig afsteken, maar dat andere burgers ook fel en naar kunnen reageren. Dat bewijst dit artikel wel.

wie buiten de tijden vuurwerk afsteekt veroorzaakt overlast .
en dat je buren dan vragen om er mee te kappen is normaal .
maar ik heb een donker bruin vermoeden dan er zich veel meer heeft afgespeeld
voor dat deze rel uit brak .
want om iemand gelijk de hersen in te slaan vind ik wel erg ver gaan hoor .

Men vergeet soms wel gewoon eens dat niet alleen de politie mensen pakt die voortijdig afsteken, maar dat andere burgers ook fel en naar kunnen reageren. Dat bewijst dit artikel wel.

Hou er ook rekening mee, dat ook wel fiks wat alcohol genuttigd is.
Staat niet in het bericht, maar ik denk dat het ook een oorzaak is.
Neemt niet weg, dat je goed moet opletten, waar je (vroegtijdig) je vuurwerk gaat afsteken.

Inderdaad.

Persoonlijk ben ik niet vies van vroeger vuurwerk afsteken, maar doe het dan op een afgelegen plek waar mensen er geen last van hebben..?

En wat The Cigarman al zegt, ik denk ook dat er flink wat alcohol van de partij was.

Back
Bovenaan