Recordvangst illegaal vuurwerk 2008

DW2000

VWC lid
Nederlandse opsporingsteams hebben vorig jaar zeven keer zo veel illegaal vuurwerk in beslag genomen als in 2007. In totaal werd 560.000 kilo vuurwerk ingenomen. De stijging komt doordat de opsporingsdienst zich meer is gaan richten op het voorkomen van illegale import, zegt het ministerie van Vrom.

bron

Het opsporen, tegen houden en inbeslagnemen van containers vol met (verboden)(consumenten) vuurwerk is iets wat ze al jaaaaaaren terug mee begonnen hadden kunnen zijn. Kennelijk zijn ze vorigjaar pas wakker geworden.

Niet tegenstaande komt er nog zat wel de grens over zonder opgespoord te geraken. Als men niet in de bekende havens zoals Rotterdam, Antwerpen, Hamburg enz terecht kunnen. Dan zoekt men wel andere havens op zoals havens in Oostbloklanden zoals in Bulgarijen, Polen enz
'

Diicht je 1 gat komen er 2 bij.

Het opsporen, tegen houden en inbeslagnemen van containers vol met (verboden)(consumenten) vuurwerk is iets wat ze al jaaaaaaren terug mee begonnen hadden kunnen zijn. Kennelijk zijn ze vorigjaar pas wakker geworden.

Niet tegenstaande komt er nog zat wel de grens over zonder opgespoord te geraken. Als men niet in de bekende havens zoals Rotterdam, Antwerpen, Hamburg enz terecht kunnen. Dan zoekt men wel andere havens op zoals havens in Oostbloklanden zoals in Bulgarijen, Polen enz
'

Diicht je 1 gat komen er 2 bij.

Dat is waar.
Maar denk je niet dat ze ook gaan kijken bij de havens in andere landen? Of is dat ondoenlijk? Hoeveel havens zijn er wel niet?
Nou ja we zullen het volgend jaar wel zien. De handelaren zullen nu ook wel slimmer worden (hoop ik).

Politie is al heel lang bezig met het opsporen van vuurwerk. Ze hebben er alleen meer tijd in gestoken en meer manschappen ervoor in gebruik genomen. Het speciaal hiervoor vuurwerk opsporings team heeft een paar bezoeken gedaan bij mensen thuis, en daar een kleine hoeveelheid aan kilo's meegenomen maar hier is de prioriteit minder op geworden. De grote hoeveelheden aan vuurwerk hebben ze liever gelijk bij de bron vandaan in plaats van bij de personen thuis zelf.

Daarom dat ze ook meer controlle hebben gedaan aan de grenzen. In de haven is ook heel veel controlle geweest hoorde ik van mijn oom die in Rotterdam in de haven werkt als vrachtcontroleur. Veelal extra controlle van de politie die de laatste maanden zijn werkt heeft overgenomen.

Politie is al heel lang bezig met het opsporen van vuurwerk. Ze hebben er alleen meer tijd in gestoken en meer manschappen ervoor in gebruik genomen. Het speciaal hiervoor vuurwerk opsporings team heeft een paar bezoeken gedaan bij mensen thuis, en daar een kleine hoeveelheid aan kilo's meegenomen maar hier is de prioriteit minder op geworden. De grote hoeveelheden aan vuurwerk hebben ze liever gelijk bij de bron vandaan in plaats van bij de personen thuis zelf.

Daarom dat ze ook meer controlle hebben gedaan aan de grenzen. In de haven is ook heel veel controlle geweest hoorde ik van mijn oom die in Rotterdam in de haven werkt als vrachtcontroleur. Veelal extra controlle van de politie die de laatste maanden zijn werkt heeft overgenomen.

Maar toch vind ik 560 ton wel erg veel. Kijk een paar weken voor oudjaar was dat nog, als ik dat geloven moet, 340 ton, dan zou dat betekenen dat er in zo'n 2 weken tijd 220 ton in beslag is genomen zonder dat daar ook maar iets van op de fora stond. Het lijkt me als ze van die hele grote vangsten doen dat dat ook te lezen is op de fora, zoals die 46 ton in Antwerpen en die 90 ton in Duitsland vlak voor de olympische spelen, want dat stond WEL op de fora vermeld.
Trouwens niet veel van gemerkt want ik heb zat hele harde knallen gehoord wat beslist geen legaal vuurwerk was en dat was ook geen carbid.
Of komt er dan zoveel WEL het land binnen? Dan moet er mijns inzien nog wel altijd zo'n 3 miljoen kilo het land binnen komen.

Back
Bovenaan