Reacties van leden op vuurwerkfilmpjes in het algemeen

Torrr

VWC lid
Mij werd door Danny ( Jupilerfreak ) gevraagd dit topic te openen, bij deze :)

Wat mij wel opvalt dit jaar, is dat er maar matig gereageerd wordt op filmpjes.
Er komen dit jaar veel leuke filmpjes voorbij, maar als ik naar de reacties kijken, dan zijn het vaak dezelfde leden die erop reageren/feedback geven. Dit geldt voor productfilmpjes, maar ook voor straatfilmpjes, het skyline topic en de shows die her en der gefilmd worden.

Wat is hier de reden van? Zijn we vuurwerkmoe, omdat er tegenwoordig een overkill aan filmpjes is? Een veranderende samenstelling van leden? Verandering van houding bij leden: van een actieve naar meer passieve rol? Of spreken alleen filmpjes van professioneel vuurwerk of dure projecten aan?

Hoe denken jullie hier over?

zelf reageer ik ook niet vaak op filmpjes, ga k wel meer doen in het nieuwjaar :p
maar dit komt denk ik omdat je dan misschien dezelfde reacties krijgt die een beetje standaard zijn zoals: mooie cake, veelste duur, saaie effecten. denk ik dan tenminste, ik kan er natuurlijk ook gigantisch naast zitten. En jah professioneel vuurwerk en dure projecten zijn natuurlijk altijd mooier dan normale cake's waardoor er hier dus ook meer op wordt gereageerd.
:bye:

Ik waardeer de inzet van de filmende mensen altijd enorm! Heel leuk dat ze zich zo inspannen om een ontzettende meerwaarde aan VWC te geven! Ik reageer alleen als ik ook echt wat heb waarvan ik zeg van: dit voegt iets toe.
Als iedereen maar weet dat ik dankbaar gebruik maak van alle productfilmpjes etc op VWC! Voor mij mag je dus gewoon filmpjes blijven posten!
Vuurwerkmoe is trouwens wel een heel raar woord hoor! :wink:
Skylines hebben overigens niet mijn voorkeur.. Ik hou van flink gerammel en herrie op de filmpjes :D
Mensen, blijven filmen! Ik weet zeker dat veel andere mensen het met het bovenstaande eens zullen zijn!

Joe

Bedankt voor je reactie zuidwest en ik respecteer je mening, echter ben ik het niet helemaal met je eens want ik kan van een hele goede consumentenshow echt onwijs genieten, zeker als hij in de buurt wordt geschoten en je er dus weinig reistijd en kosten tegenaan moet gooien. Als ik naar een prof show ga ben ik al snel enkele uren reidstijd en de daarbij komende kosten kwijt. Als ik die twee tegenover elkaar zet dan kies ik sneller voor optie 1.

Ook ik reageer trouwens niet op elk film[pje, gewoonweg omdat er zoveel filmpjes worden gepost dat het bijna niet bij te houden is. Toch ga ik er proberen wat meer tijd in steken om er meer te bekijken.

Ik zelf vind demo's erg saai het duurt me gewoon te lang dus die kijk ik meestal niet paar uitzonderingen geweest. Kijk vooral veel producht filmpjes en ben dol op straat filmpjes :P Soms reageer ik soms niet

Mij werd door Danny ( Jupilerfreak ) gevraagd dit topic te openen, bij deze :)

Wat is hier de reden van? Zijn we vuurwerkmoe, omdat er tegenwoordig een overkill aan filmpjes is? Een veranderende samenstelling van leden? Verandering van houding bij leden: van een actieve naar meer passieve rol? Of spreken alleen filmpjes van professioneel vuurwerk of dure projecten aan?

Hoe denken jullie hier over?

Alle bovenstaande vragen zijn denk ik wel van toepassing. De verandering van houding is denk ik de hoofdoorzaak. Veel leden willen alleen de filmpjes zien en een klein aantal vaste leden plaatst deze filmpjes. Uiteraard zijn filmpjes van professioneel vuurwerk en dure projecten meer het bekijken waard dan een 500 grams pot, omdat hoe groter en unieker hoe bijzonderder het is.

En ook het reageren op filmpjes gebeurt minder omdat het toch vaak maar enkele reacties mogelijk zijn: Super, mooi, redelijk, valt tegen of slecht. Dus als er al enkele reacties zijn zullen anderen niet reageren omdat ze denken dat ze hetzelfde zeggen.

Ikzelf vind filmpjes over de producten zeer belangrijk omdat ik daarmee mijn keuze maak over welk vuurwerk ik koop. Dus hoe meer filmpjes van een product hoe beter te beoordelen hoe het product presteert. Zelf heb sinds kort een goede camera aangeschaf en kan ik ook kwaliteitsfilmpjes maken en posten.

Overkill aan filmpjes is denk ik alleen bij zeer populaire producten, maar zoals ik zei dat heeft ook z'n voordelen. :D

Snap wel een beetje wat Danny bedoeld. Ik zelf ben ook niet zo dat ik overal op reageer. De laatste tijd ben ik wel steeds meer op filmpjes gaan reageren. Ik ken ook niet alle bewerkingen goed genoeg van de cakes. Maar ik ga me er nog wel een keer in verdiepen. En al die filmpjes hier zijn geweldig. Fonteintje of een shell. T maakt mij niks uit. Als t maar Vuurwerk is.

Ik had ook al het idee dat het erg rustig bleef naar december-maatstaven. Ben zelf ook pas net weer wat actiever aan het worden nadat ik het afgelopen jaar weinig tijd heb gehad voor vuurwerkfora.

Denk dat het lage aantal reacties zoals eerder al werd aangegeven, vooral komt doordat je al snel in herhaling valt. Maar wat dat betreft is die Thanks-knop natuurlijk weer ideaal, en ook die wordt niet zo gek veel gebruikt voor mijn gevoel. Misschien ligt het er ook juist aan dat steeds meer mensen zelf filmen en dat daarom de reacties wat meer versnipperen...?

In ieder geval houd ik nog het meest van straatfilmpjes, doorlontprojecten en zo, dus ik kan niet wachten totdat die na 31 december allemaal weer op gaan duiken! En zal natuurlijk zelf ook mijn bijdrage blijven leveren :).

Tja weet je wat het is....in vind om eerlijk te zijn dat je niet perse hoeft te reageren. Een keer op de Thanx-knop drukken voldoet voor mij ook prima. De filmpjes bekijk ik zo goed als allemaal zeer zeker wel, alleen geef ik niet altijd een reactie. Moet ook kunnen vind ikzelf hoor.
Daarom is dit forum juist ook zo mooi...je bent vrij om te reageren, het zou geen moetje moeten zijn :D

Verder leuk topic, geeft je een btje inzicht waarom iemand reageert op een filmpje :p

Ik geef zoiezo iedereen een bedankje waarvan ik een filmpje zie.
Het maakt me niet uit in welke kwaliteit het is, die persoon neemt zoiezo de moeite om voor ons het te filmen, en dat is wel een bedankje waardt vind ik.

En ja een reactie, dat zet ik meestal alleen bij films neer waar ik zelf ben geweest. Of wanneer de show van zulke dikke kwaliteit is :-)

Vaak zie je dat er per product gefilmd wordt maar zodra ik mijn bestelling heb gedaan wil ik compilaties zien voor de sfeer en in product filmpjes proef ik geen sfeer. Bij de meeste filmpjes die ik kijk bedank ik meestal wel maar soms vergeet ik het gewoon.

zoals al eens eerder is gezegd vind ik een film super belangrijk omdat je dan beter de prijs kwaliteit kunt in schalen .
maar ik vind lang niet altijd hoef te reageren .
want ik vind dat mijn reactie niet te veel op die van mijn boven buurman moet gaan lijken .
want anders komt het te gemaakt over lijkt mij
in dat soort gevallen gebruikt ik dan gewoon thanks knop
ik vind dat een blijk van waardering lang niet altijd uit woorden hoeft te bestaan .
een druk op de thanks is soms meer dan genoeg :)

Laatst bewerkt:
Hierbij wil ik iedereen bedanken die filmpjes maakt en post! Vooral blijven doen!

Ik reageer ook niet veel op filmpjes maar thanks ze wel. Waarom? Ja ik weet eigenlijk vaak niet wat ik moet zeggen over een filmpje, anders word je post zo nuttenloos en off topic. Ook ik ben meer een stille genieter :)

Ik ben iemand die eigenlijk weinig naar filmpjes kijkt, in ieder geval, hier op dit forum. Meestal zit ik gewoon op youtube te kijken. Mensen die hun video's op youtube hebben staan zullen meer kans maken op een reactie van mij op die site dan hier.

De reden dat ik liever op youtube kijk is dat iedereen daar ongeveer eenzelfde soort channel heeft en alle video's dus altijd op dezelfde manier gesorteerd staan. Dat vind ik wel handig. Ook vind je er veel meer video's dan hier op dit forum, ook al beperk ik me dan tot 1 host/gemeenschap.

Als er in topics over de producten video's geplaatst worden kijk ik daar wel vaak naar en als het een filmpje is van een product wat ik nog niet ken ben ik daar blij mee en bedank ik ervoor, maar dat komt niet zo vaak voor eigenlijk.

Ik denk dat er een vaste groep leden (200?) actief is momenteel, en dat er heel veel december noobs op avp zitten. Dus er word niet zo veel gereageerd in sommige topics, in het verleden waren er gewoon hele topic vol me spam van noobs met af en toe wat correctie van de mods. Dat is nu niet zo.
Wil je echt ff lachen, kijk dan eens voor de lol op avp.

Klopt, ik wil niet de andere fora afzeiken alleen naar mijn mening is vuurwerkcrew toch het meest fijne forum.

Ik waardeer films heel erg, de productfilms zijn sowieso al geweldig! Vroeger was het kopen puur op de naam van het blokkie, want de effectsomschrijvingen in foldertjes komen vaak niet overeen met het echte effect. Nu kan je gewoon kijken welke cake mooi is en welke niet.

Vroeger keek ik veel films van mascletas, maar ik ben toch meer thuis in de straatfilmpjes, straalt meer sfeer uit vind ik!

Voor de mensen die films posten, in speciaal de mensen die het aandurven om films van zwaarder spul te posten, top! keep it up!

Mischien dat ik mijn films ook maar eens via iemand anders laat uploaden als daar vraag naar is :p

Klopt, ik wil niet de andere fora afzeiken alleen naar mijn mening is vuurwerkcrew toch het meest fijne forum.

Ik waardeer films heel erg, de productfilms zijn sowieso al geweldig! Vroeger was het kopen puur op de naam van het blokkie, want de effectsomschrijvingen in foldertjes komen vaak niet overeen met het echte effect. Nu kan je gewoon kijken welke cake mooi is en welke niet.

Vroeger keek ik veel films van mascletas, maar ik ben toch meer thuis in de straatfilmpjes, straalt meer sfeer uit vind ik!

Voor de mensen die films posten, in speciaal de mensen die het aandurven om films van zwaarder spul te posten, top! keep it up!

Mischien dat ik mijn films ook maar eens via iemand anders laat uploaden als daar vraag naar is :p

hahah vooral door iemand anders ja:p
:wink:

Back
Bovenaan