Raad volgt landelijk beleid en bepekt vuurwerkgebruik

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Er mag vanaf dit jaar geen categorie F3 vuurwerk worden afgestoken in de Hof van Twente. De gemeenteraad stemde op dinsdagavond in met het voorstel van het college om het landelijke beleid te volgen. Onder categorie F3 vuurwerk worden onder andere knalvuurwerk en vuurpijlen gerekend.

De partijen lieten weten vooral het illegale vuurwerk als probleem te zien, en dat het ingevoerde gedeeltelijke verbod alleen werkt als dit wordt aangepakt. Verder werd duidelijk dat inwoners die tijdens de jaarwisseling carbit afsteken, zich geen zorgen hoeven te maken. Vooral met het oog op traditie wordt dit gedoogd.

'Ook het instellen van de vrijwillige vuurwerkvrije zones vond de raad die moeite waard om te proberen. Dit moet echter gaan op initiatief van een straat of buurt en er zal geen handhaving plaatsvinden. Een vuurwerkshow behoort vooralsnog niet tot de opties. Niet alleen is er geen geld voor, maar vanwege corona werd het ook door het college afgeraden.

https://www.nieuwsuitdelden.nl/nieuws/raad-volgt-landelijk-beleid-en-bepekt-vuurwerkgebruik

:confused:
nu snap ik er echt niks meer van. Hoezo "hebben er voor gekozen" F3 en knal vuurwerk is toch gewoon landelijk verbod waar een gemeente niks over te vertellen heeft?

:confused:
nu snap ik er echt niks meer van. Hoezo "hebben er voor gekozen" F3 en knal vuurwerk is toch gewoon landelijk verbod waar een gemeente niks over te vertellen heeft?

Ik snap het ook niet, is dit niet gewoon puur een beetje popie jopie doen en weer ff moeten laten weten dat ze er al weer mee bezig zijn?

Het lijkt wel alsof er een stukje van het verhaal mist/door elkaar gehaald is.

- F3, knalvuurwerk, pijlen en singleshots mogen al niet meer (landelijk beleid).
- De raad heeft ingestemd geen verdere maatregelen te nemen dan die nu al landelijk genomen zijn.
- Ze zien n.l. dat vooral illegaal vuurwerk het probleem is.

Maandagochtend journalist :frusty:

Verder werd duidelijk dat inwoners die tijdens de jaarwisseling carbit afsteken, zich geen zorgen hoeven te maken. Vooral met het oog op traditie wordt dit gedoogd. ??

Wat een vreselijk slecht stukje media gelul weer.
carbid (ook nog eens met een t schrijven) is prima maar een rotje mag weer niet.

Back
Bovenaan