Pyroweb.de , verzending van fakkels legaal?

Rook vuurwerk met echt alleen met rook is verboden in Nederland.
Dus dat mag niet.

En wat die twee andere artikelen, dat mag volgens mij ook niet.
Ten eerste komt het uit Deutsland en vuurwerk gekocht uit het buitenland is illegaal, dus verboden.

En volgens mij moet in geval van legaal vuurwerk, het opgehaald worden.
En mag het niet per post en niet via bezorgdienst gebracht worden.

Valt het rook dan niet onder ernstvuurwerk?

Alleen sigaren vallen daar onder.
Sorry geintje.

Nee, vuurwerk waar alleen het ,,effect'' rook uit komt is verboden in Nederland.
Lesli had een daglicht cake, waar ook rook als effect was, maar dan zat dan weer crackling bij en dan mag het wel.

Wel vreemd hoe Nederlandse websites voor rookartikelen kunnen bestaan als het niet verzonden mag worden. Het zijn noodsignalen, stel voor op de zee of tijdens het bergbeklimmen. Hoe het precies zit geen idee, maar weet wel dat er web shops zijn die dit aanbieden en verzenden.

www.fakkels.com
of www.rookstaven.nl

Om maar even voorbeelden te noemen.

Valt inderdaad onder ernst vuurwerk. Dit betekent echter niet dat je dit zomaar met de post mag vervoeren of afsteken.

Ten eerste komt het uit Deutsland en vuurwerk gekocht uit het buitenland is illegaal, dus verboden.

Onzin, als het aan de regels voldoet bij het krachtens het Vuurwerkbesluit gesteld is er niets aan de hand. Het moet in ieder geval een CE-markering bezitten en een Nederlandse etikettering, etc (conform Vuurwerkbesluit) en niet vallen onder de beperkende bepalingen uit de RACT. Dus een Duitse cake die 'inhoudelijk' voldoet aan de RACT en CE maar met een Duits label mag, wanneer daar een Nederlandse sticker overheen wordt geplakt, gewoon in Nederland op de markt worden aangeboden. Immers moet het voldoen aan de etiketteringsvereisten in Nederland (waaronder NL-taal). De CE zorgt er juist voor dat het product vrijelijk mag bewegen binnen de Europese Economische Ruimte. De toepasselijke richtlijnen 2007/23/EG en 2013/29/EU laten in beperkte mate ruimte aan lidstaten daar beperkingen op aan te brengen, vandaar de RACT in NL en in Duitsland de BAM-keur.

Onzin, als het aan de regels voldoet bij het krachtens het Vuurwerkbesluit gesteld is er niets aan de hand. Het moet in ieder geval een CE-markering bezitten en een Nederlandse etikettering, etc (conform Vuurwerkbesluit) en niet vallen onder de beperkende bepalingen uit de RACT. Dus een Duitse cake die 'inhoudelijk' voldoet aan de RACT en CE maar met een Duits label mag, wanneer daar een Nederlandse sticker overheen wordt geplakt, gewoon in Nederland op de markt worden aangeboden. Immers moet het voldoen aan de etiketteringsvereisten in Nederland (waaronder NL-taal). De CE zorgt er juist voor dat het product vrijelijk mag bewegen binnen de Europese Economische Ruimte. De toepasselijke richtlijnen 2007/23/EG en 2013/29/EU laten in beperkte mate ruimte aan lidstaten daar beperkingen op aan te brengen, vandaar de RACT in NL en in Duitsland de BAM-keur.

Je hebt gelijk.
Maar ik ging er even van uit, dat er geen etiket overheen geplakt was met een NL gebruiksaanwijzing.

Wel vreemd hoe Nederlandse websites voor rookartikelen kunnen bestaan als het niet verzonden mag worden. Het zijn noodsignalen, stel voor op de zee of tijdens het bergbeklimmen. Hoe het precies zit geen idee, maar weet wel dat er web shops zijn die dit aanbieden en verzenden.

www.fakkels.com
of www.rookstaven.nl

Om maar even voorbeelden te noemen.

Je bent niet de enigste die dit afvraagt.
Maar voor de scheepvaart en in de bergen mogen/moeten in geval nood deze rooksignalen gebruikt worden.
Ik denk dat dit ook een beetje de maas in de wet is.

Maar ja, in (bijna?) heel Europa kan je rook vuurwerk kopen.
Maar er is weer 1 land, waar het niet mag.... :wink:

maar is het niet zo dat als er gewoon een CE keurmerk op staat dat het dan legaal is in heel europa? europa is toch een ? of is dat pas vanaf 2017?

verder zijn er idd een hoop nerderlands webwinkels die het verkopen , alleen de rode stobe mis je gewoon in nederland , dus vond dit wel interessant om naar te kijken ,

Nee, nederland heeft nog weer extra regels...
Maar de gedachte achter de CE is idd.....legaal voor heel europa...alleen is dat dus een wassen neus.

nederland begint echt een zeurland te worden , Ze moeten altijd net wat anders hebben ,

maar hoe komt het dan dat ze op youtube zeggen dat het legaal is om het te hebben en naar je op te laten sturen?

en hoe zit het met nederlandse webshops zoals rookstaven.nl

nederland begint echt een zeurland te worden , Ze moeten altijd net wat anders hebben ,

maar hoe komt het dan dat ze op youtube zeggen dat het legaal is om het te hebben en naar je op te laten sturen?

en hoe zit het met nederlandse webshops zoals rookstaven.nl

Tja Nederland, loopt als braafste jochie voorop en de overheden zijn cum laude in het bedenken van neuzel wetjes.
Maar ja, ik woon er graag, want aangezien ik een chronische ziekte heb, ben ik erg blij dat in Nederland woon.
Maar dat terzijde, we moeten er mee leren leven.

Tja ze zeggen dat het legaal is om vanuit Deutsland naar Nederland te verzenden, maar officieel mag dat volgens mij niet.
Maar ja, de eingenaar(naren) van de website willen winst maken, dus ja dan zet er toch neer dat verzenden naar het buitenland mag.

Waarom de Nederlandse sites wel versturen?
Officeel mag het niet, kijk maar eens op een site waar ze (officele) rooksignalen voor de scheepsvaart verkopen.
Dan staat er, dat je je rookstaven op moet halen, want verzenden mag niet.

(Maar ik ben met deze reactie wel slapende hondjes aan het wakker maken...)

En vergeet natuurlijk niet ook de algemene voorwaarden van een postbedrijf die het naar alle waarschijnlijkheid zullen verbieden om dergelijke artikelen met de (pakket)post te verzenden. Kwestie van civiel recht in plaats van het strafrecht, maar dat terzijde.

maar is het niet zo dat als er gewoon een CE keurmerk op staat dat het dan legaal is in heel europa? europa is toch een ? of is dat pas vanaf 2017?

verder zijn er idd een hoop nerderlands webwinkels die het verkopen , alleen de rode stobe mis je gewoon in nederland , dus vond dit wel interessant om naar te kijken ,

CE-keurmerk ziet op het in de handel brengen van pyrotechnische artikelen binnen de Europese Economische Ruimte (dus niet Europa). Vanaf 2017 moeten alle regels uit richtlijn 2007/23/EG en richtlijn 2013/29/EU zijn geïmplementeerd. Dit zou voor meer harmonisatie van regelgeving moeten zorgen in de lidstaten. Momenteel gelden nog overgangsbepalingen voor lidstaten die niet aan de CE-verplichting hoeven te voldoen. Dat is in 2017 dus verleden tijd, althans dat is het beoogde doel.

Back
Bovenaan