Pyro cam - achter de schermen van een vuurwerkshow

Gygabyte

VWC lid
Kwam met surfen langs de navolgende opname;

Pyro cam, the other side of the show
http://www.liveleak.com/view?i=350_1230314400

Één van de pyrotechnici heeft een vuurwerkshow gefilmt d.m.v. een helmcamera, zodat we mee kunnen kijken achter de schermen.
Het is niet een superkwaliteit, maar toch leuk om te zien hoe het in zijn werking gaat.
Hoe noem je zoiets; geordende chaos?

aaaahh heerlijk! Ik heb ooit een topic geopend over "How Do They Do it" ook van Discovery channel.

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=2764&highlight=Discovery

Hier het filmpje:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik kan me ook nog een filmpje herinneren van Dirty Jobs van Discovery channel hier op VWC.

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=7023&highlight=Discovery

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video

Laatst bewerkt:
Ziet er erg vet uit zeker die van Gygabyte is erg mooi. Die van "Dirty jobs" en "How they do it?" heb ik al ooit eerder gezien. Bedankt.:D

dit legt wel nadruk hoe gevaarlijk dat prof spul is
het wel een behoorlijke kick geven als je mee werk aan zo n show

dit legt wel nadruk hoe gevaarlijk dat prof spul is
het wel een behoorlijke kick geven als je mee werk aan zo n show

Die kick zal het wel geven ja. Maar ik als vuurwerk liefhebber sta toch liever op een aantal meters afstand. Maarja iedereen krijgt ergens anderen een kick van he. :bye:

Die kick zal het wel geven ja. Maar ik als vuurwerk liefhebber sta toch liever op een aantal meters afstand. Maarja iedereen krijgt ergens anderen een kick van he. :bye:

ja het lijkt me dan heel erg leuk om eens te helpen een show op te zetten
het is net oorlog het is een oorlog die ik een keer wil hebben mee gemaakt
maar helaas zal dat moeilijk gaan omdat dit vaak familie bedrijfen zijn .
daar kom je heel moeilijk tussen

Ik vind hem wel wat verdrijven. Misschien om het voor de kijkers wat spannender te laten maken.

Ik snap eigenlijk niet waarom ze het gewoon niet aan 1 lont vast maken.
met een interval van 3 en 5 secondes?
kan iemand mij dat uitleggen.

Laatst bewerkt:
Ik vind hem wel wat verdrijven. Misschien om het voor de kijkers wat spannender te laten maken.

Ik snap eigenlijk niet waarom ze het gewoon niet aan 1 lont vast maken.
met een interval van 3 en 5 secondes?
kan iemand mij dat uitleggen.

Ik zou mij ook niet op mijn gemak voelen om op zo'n korte afstand 4 inchers af te steken als ik een leek was vooral als ze jouw eerst de gevolgen laten zien als het misgaat.

Wellicht kan/mag dat niet vanwege de veiligheid.
Stel dat er een shell klapt in de buis en dat er door de kracht een aantal rekken worden omgeblazen.
Als er dan nog steeds een naar de overige shells doorverbonden lont brand, dan zou het pas echt een chaos worden.

Back
Bovenaan