Purmerends gezin moet huis uit na woningoverval (vuurwerk}

ylke

VWC lid
PURMEREND - Slecht nieuws voor de familie Bakker uit Purmerend. Deze maand moeten zij hun huis uit op last van de rechter.

Eind november werd de woning van het gezin Bakker uit de Cornelis Edelmanstraat in Purmerend overvallen. Vier gewapende mannen drongen de woning binnen en bedreigden de bewoners. Jermaine, de 19-jarige zoon van moeder Karin, ging de overvallers achterna en stak twee van hen meerdere malen.

Op de kamer van Jermaine werd tijdens een huiszoeking illegaal vuurwerk ontdekt. De Purmerender werd na het incident vastgezet en verdacht van poging tot doodslag en witwassen.

Jermaine woont niet meer thuis, maar zijn moeder en zusje nog wel. Zij moeten nu hun woning verlaten. De vondst van het illegale vuurwerk schoot bij buren in het verkeerde keelgat, zij schakelden de Wooncompagnie in. Het gezin moet uiterlijk 7 februari de woning verlaten.

Zie Video.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Bron

Dit is 1 van de risico's als je illegaal vuurwerk in huis hebt, en de rest van het gezin is de dupe hiervan. Vindt het diep triest als ik hoor wat voor lot dit gezin boven het hoofd hangt,

Je moet altijd denken dat er veel meer speelt of heeft gespeeld. Het is natuurlijk een zwakke aanleiding, maar zo kan er wel gespeeld worden. Illegaal vuurwerk is niet alleen verboden voor de politie, maar ook bij de verhuurder heeft het hele andere gevolgen en bij de verzekering speelt het ook nog mee. Nee, illegaal vuurwerk moet je echt niet thuis hebben liggen.

Het is zeker triest en al helemaal dat na het vinden van illegaal vuurwerk, hun daardoor moeten vertrekken:sad:
De buren hadden ook normaal met hun kunnen praten over het illigale en niet gelijk de woonstichting inschakelen.
Ik vraag me af of een woning stichting dat zomaar kan doen!

Hij zit vast voor poging tot doodslag en witwassen. Als ik het zo lees is er dus wel meer aan de hand geweest. Misschien was het voor de buren de kans om van ze af te komen?

Het is zeker triest en al helemaal dat na het vinden van illegaal vuurwerk, hun daardoor moeten vertrekken:sad:
De buren hadden ook normaal met hun kunnen praten over het illigale en niet gelijk de woonstichting inschakelen.
Ik vraag me af of een woning stichting dat zomaar kan doen!

je word hier volgens mij ook in het huurcontract voor gewaarschuwt. als je het ondertekent stem je daar dus ook mee in...

Het is zo dat iemand die een woning huur en daar wordt illegaal vuurwerk aangetroffen dat de woningbouwvereniging het huurcontract kan beeindigen en de rechter zal de woningstichting/verhuurder in het gelijk stellen.

Ook kan het als je een koopwoning heb zelfs gebeuren als je illegaal vuurwerk heb en het wordt gevonden dat de hypotheekverstrekker de hypotheek kan stop zetten waardoor je ook je huis uit kan worden gezet.

Back
Bovenaan