Protest vuurwerkopslag bij RvS

moontan

VWC lid
Protest vuurwerkopslag bij RvS

maandag, 18 mei 2009 10:49 | Door: de Twentsche Courant Tubantia

ALMELO - De vuurwerkopslag aan de Rietstraat in Almelo komt morgen opnieuw aan de orde bij de Raad van State. Namens omwonenden betoogt milieu-adviseur Marcel Middelkamp dat er ten onrechte een bouwvergunning is verleend voor de bouw van de twee opslagbunkers van het bedrijf Vuurwerkknaller.
De vestiging van Vuurwerkknaller is al in bedrijf, maar daar neemt de buurt geen genoegen mee. "De procedure voor de milieuvergunning is afgerond, die hebben we verloren", zegt Middelkamp. "Maar voor de bouwvergunning wil ik ook een uitspraak van de Raad van State."

Volgens Middelkamp is aan de Rietstraat in feite sprake van de opslag van professioneel vuurwerk, aangezien er slechts een aantal dagen per jaar vuurwerk verkocht wordt. "De rest van het jaar is het opgeslagen, kan het niet verkocht worden, en is het dus géén consumentenvuurwerk."

Daarnaast, zo stelt de Almeloër, is bij het maken van het bestemmingsplan helemaal geen rekening gehouden met het feit dat er nu vuurwerk is opgeslagen. De buren verloren overigens de bezwaarprocedure bij de rechtbank in Almelo.

De kwestie van de vuurwerkopslag aan de Rietstraat, waar 10.000 kilo vuurwerk mag worden opgeslagen, speelt al sinds november 2000. Volgens directeur Ewald Huzink van de Vuurwerkknaller voldoet zijn nieuwe opslag- en verkooppunt aan alle wettelijke eisen.

http://www.deondernemer.nl/artikel/1565064/Protest-vuurwerkopslag-bij-RvS

volgens mij klopt er iets niet.
Vuurwerkwinkels mogen het hele jaar toch vuurwerk in hun bunker hebben liggen dacht ik ?
En daarvoor hoeft het geen prof vuurwerk te zijn.
Of vuurwerk vooor consumenten of zuur professionals is ligt aan het product zelf. En niet aan de datum.

laats ze maar eens een kijkje nemen
als alles volgens de eisen voldoet zal daar zeker geen profesioneel spul liggen.

Back
Bovenaan