Protest tegen vuurwerkopslag

bassie1978

VWC lid
maandag 18 mei 2009 | 12:55 | Laatst bijgewerkt op: maandag 18 mei 2009 | 13:20

ALMELO - De vuurwerkopslag aan de Rietstraat in Almelo komt morgen opnieuw aan de orde bij de Raad van State. Namens omwonenden betoogt milieu-adviseur Marcel Middelkamp dat er ten onrechte een bouwvergunning is verleend voor de twee opslagbunkers van het bedrijf Vuurwerkknaller.

bron: Dagblad Tubantia

als alles aan de regels voldoet kunnen ze niets maken...

maandag 18 mei 2009 | 12:55 | Laatst bijgewerkt op: maandag 18 mei 2009 | 13:20

ALMELO - De vuurwerkopslag aan de Rietstraat in Almelo komt morgen opnieuw aan de orde bij de Raad van State. Namens omwonenden betoogt milieu-adviseur Marcel Middelkamp dat er ten onrechte een bouwvergunning is verleend voor de twee opslagbunkers van het bedrijf Vuurwerkknaller.

bron: Dagblad Tubantia

Volgens Middelkamp is aan de Rietstraat in feite sprake van de opslag van professioneel vuurwerk, aangezien er slechts een aantal dagen per jaar vuurwerk verkocht wordt. "De rest van het jaar is het opgeslagen, kan het niet verkocht worden, en is het dus géén consumentenvuurwerk."

Dit stond in een bericht op fpm, hier de link:http://www.freakpyromaniacs.com/?pid=content&id=34
Volgens mij klopt het van geen kant wat Middelkamp daar zegt. Consumenten vuurwerk kan toch niet zomaar in professioneel vuurwerk veranderen. Dat word toch bepaald door de gevarenclassificatie en niet door de tijd van het jaar?
Consumentenvuurwerk in opslag is en blijft consumentenvuurwerk. Zo denk ik erover tenminste, maar misschien dat de regering daar wel een of ander gek wetje voor heeft verzonnen:rolleyes:

Wanneer het goed verpakt is mag het volgens mij gewoon opgeslagen worden als ik het goed lees in het besluit???

Back
Bovenaan