Protest tegen vuurwerkherrie

Torrr

VWC lid
IVN Eemland en de Stichting Behoud de Eemvallei protesteren tegen de vergunning die Eemnes heeft verleend voor een commerciële vuurwerkdemonstratie. Die vindt plaats op vrijdagavond 26 september op het evenemententerreintje aan de Wakkerendijk.

Drie tot vier uur lang zal er een zeer grote hoeveelheid vuurwerk worden afgestoken, niet alleen consumentenvuurwerk maar ook professionele knallers.

De twee organisaties wijzen er op dat op slechts 150 meter afstand het stiltegebied begint. In zo’n gebied is er een verbod op het afsteken van vuurwerk, behalve door zijn bewoners tijdens de jaarwisseling.

Stilte is een groot goed, dat zeldzaam is geworden. Juist daarom is het belangrijk dat Eemnes haar uiterste best doet die stilte te waarborgen, aldus de organisaties. Zij hopen dat de gemeenteraad van Eemnes een weg vindt om dit evenement tegen te houden.

Bron : https://www.6fm.nl/nieuws/42449/protest_tegen_vuurwerkherrie.html?refer=frontindex

Mensen kunnen het wel bont maken voor 3-4 uurtjes. Hoeveel tijd zouden ze hier nu al in gestoken hebben?

Het mooiste vind ik dat 'het stiltegebied 150 meter verder begint'. Het hele idee is dat je met het stiltegebied een gedeelte aangeeft waar het niet mag. Daarbuiten dus wel.

"De auto reed 115, dat scheelt maar 5 kilometer ten opzichte van de max. De maximale snelheid is een groot goed, dus de organisaties hopen dat de gemeente de hardrijders al wil bekeuren vanaf 115."

Jaja. Logisch.

Scherpe opmerking.:bonk:
Dat is de demo van Marijn vermoed ik?
3 tot 4 uur is uiteraard wel lang ook.
Maar een productdemo zou toch wel moeten kunnen lijkt me.

klopt inderdaad ja...ik ben benieuwd...heb nog nooit een demoshow van 3 tot 4 uur gezien eerlijk gezegd....

Dat zal met de aanvraag van de vergunning te maken hebben gok ik zo.
Gebeurt wel vaker dat er een lange aanvraag wordt ingediend, voor als het uitloopt.

Dat zal met de aanvraag van de vergunning te maken hebben gok ik zo.
Gebeurt wel vaker dat er een lange aanvraag wordt ingediend, voor als het uitloopt.

Dat klopt inderdaad. Daarbij komen ook nog de handhavers. Die zullen er alles aan doen om het een schietbedrijf zo moeilijk mogelijk te maken. Althans dat gevoel krijg ik altijd bij die nare mensen.

IVN Eemland en de Stichting Behoud de Eemvallei protesteren tegen de vergunning die Eemnes heeft verleend voor een commerciële vuurwerkdemonstratie. Die vindt plaats op vrijdagavond 26 september op het evenemententerreintje aan de Wakkerendijk.

Drie tot vier uur lang zal er een zeer grote hoeveelheid vuurwerk worden afgestoken, niet alleen consumentenvuurwerk maar ook professionele knallers.

De twee organisaties wijzen er op dat op slechts 150 meter afstand het stiltegebied begint. In zo’n gebied is er een verbod op het afsteken van vuurwerk, behalve door zijn bewoners tijdens de jaarwisseling.

Stilte is een groot goed, dat zeldzaam is geworden. Juist daarom is het belangrijk dat Eemnes haar uiterste best doet die stilte te waarborgen, aldus de organisaties. Zij hopen dat de gemeenteraad van Eemnes een weg vindt om dit evenement tegen te houden.

Bron : https://www.6fm.nl/nieuws/42449/protest_tegen_vuurwerkherrie.html?refer=frontindex

ik vind dat bij het verlenen van de vergunning wel wat fouten zijn gemaakt .
zo n stilte gebied moet toch bekend zijn op het gemeente huis .
En waarom moet alles op hoge poten verboden worden dan .
kan er niet gewoon gekeken worden naar een ander oplossing !?
Of denk ik daar te makkelijk over dan .

Back
Bovenaan