Prinsenland (Rotterdam) eerste vuurwerkvrije wijk

LMFR

VWC lid
Bericht in het AD over het voornemen om een vuurwerkvrije zone uit te roepen voor een hele woonwijk met 10.000 inwoners. Volgens het het artikel zou de show 150.000 euro moeten kosten:), ze zijn wat van plan. 15 euro per inwoner, of je nu van vuurwerk houdt of niet. Wie gaat dat betalen? En handhaving zou mogelijk zijn, tuurlijk:bye:

Dit gaat in tegen het doel van de AVP en komt in feite neer op een algeheel vuurwerkverbod en dat is iets wat landelijk wordt geregeld, niet op lokaal niveau!

Waarom oriënteren de initiatiefnemers van dit soort plannen zich niet wat beter, dan weet je dat dit het nooit gaat worden...

http://www.ad.nl/rotterdam/prinsenland-eerste-vuurwerkvrije-woonwijk~a994191b/

Laatst bewerkt:
Ik had dit al opgevangen bij een winkel welke we beleveren.
En ik stond ook met open mond toen ik het budget hoorde.
Echter lijkt dit me totaal onhaalbaar.

gr
Marchel

Prinsenland eerste vuurwerkvrije woonwijk

Prinsenland wordt waarschijnlijk de eerste vuurwerkvrije woonwijk in Rotterdam. De inwoners staan achter het plan van de gebiedscommissie.
In heel Prinsenland (ruim 10.000 inwoners) is het op 31 december waarschijnlijk verboden om vuurwerk af te steken. De gebiedscommissie Prins Alexander kwam vorige maand met een plan hiervoor. In plaats van inwoners die klappers tot ontploffing laten brengen, pleitte de commissie voor een grote vuurwerkshow. Die gaat 150.000 euro kosten. Aanleiding voor dit voorstel was onder meer een brief van oogartsen vorig jaar om vuurwerk in de ban te doen.

Afgelopen weken vond een peiling plaats onder de inwoners. Dat leverde 636 reacties op. Bijna drie op de vier inwoners (73,4 procent) gaven aan achter het plan van de gebiedscommissie te staan. Op 22 september neemt de commissie het definitieve besluit. ,,Hier kunnen we lang en kort over spreken'', zegt gebiedsvoorzitter Ron Davids, ,,maar deze uitslag is zeer overtuigend.''

Handhaving
De gebiedscommissies kunnen vuurwerkvrijezones aanwijzen. Prins Alexander is de eerste die niet alleen een kinderboerderij of een straat rond een verzorgingstehuis tot verboden gebied van vuurwerkafstekers verklaart, maar zelfs een hele woonwijk. De handhaving op het knalverbod is volgens Davids geen belemmering. ,,De politie stelt dat het haalbaar is.''

Volgens GroenLinks-raadslid Arno Bonte is de gebiedscommissie een voorbeeld voor de rest van de stad. ,,Anderen zullen hiernaar kijken en dit wellicht overnemen.'' Volgens Bonte is het nu aan de gemeente om de commissies hierin te ondersteunen en te stimuleren. De Rotterdamse VVD spreekt juist van betutteling.

ja sorry hoor ik weet dat ik niet mag vloeken en ik zal dat ook niet doen hoor .
maar dit gaat de laatste tijd wel van kwaad tot erger zeg !!!!!
ik wens ze heel veel maar dan ook heel veel plezier met handhaven :devil:

het word tijd voor groot verzet :mad:

Zullen de winkele,s leuk vinden die daar in buurt vuurwerk verkopen.. maar dit blijft je toch wel houden elke jaar weer op nieuw nu is het Prinsenland wat is het volgend jaar? rotterdam zuid? word er zelf een beetje moe van allemaal

Zze moeten zich bezig houden met andere dingen waar meer mensen last van hebben hier in nederland maar nee blijft maar met vuurwerk bezig jammer genoeg... :mad:

De handhaving op het knalverbod is volgens Davids geen belemmering. ,,De politie stelt dat het haalbaar is.''

Hahah veel succes dan met die handhaving, Toen we ineens niet meer om 10:00 mochten knallen maar pas vanaf 18:00, toen schoot die handhaving ook heel erg tekort. Stoken mocht toen pas vanaf 18:00, maar er werd de hele dag vanaf 09:00 al geknald. De hele dag werd er echt flink gestookt door iedereen, ik merkte geen verschil met het jaar daarvoor, het leek er op een gegeven moment zelfs op dat er meer gestookt werd dan voorgaande jaren. De politie had er totaal geen vat op, ze wisten niet waar ze moesten zijn omdat er op zoveel plekken tegelijkertijd geknald werd. En nu beweren ze dat ze een totaalverbod in een wijk met 10.000 inwoners kunnen handhaven, hahah :bye:

In plaats van inwoners die klappers tot ontploffing laten brengen, pleitte de commissie voor een grote vuurwerkshow. Die gaat 150.000 euro kosten.

Okee, dus omdat een paar groenlinks fanaten huilen dat ze het vuurwerk zo eng vinden en er zoveel last van hebben, besluiten ze om een niet te handhaven verbod in te stellen en 150.000 euro uit te geven aan een showtje? 150 duizend euro uit de portemonnee van de Nederlandse burgers, dit lijkt mij een beetje een dure oplossing... Al helemaal als je nagaat dat de mensen die hiervoor pleiten er ook voor pleiten dat elke gemeente in Nederland dit zou moeten doen... 150 duizend euro, hoeveel vuurwerk brillen kun je daarvoor kopen? Ik denk dat je voor dat bedrag wel 300 duizend brillen kunt kopen die je dan uit zou kunnen delen op scholen door heel Nederland en zo zou je het aantal vuurwerkslachtoffers drastisch kunnen verminderen.

De Rotterdamse VVD spreekt juist van betutteling
Zij begrijpen het ten minste...

Tjonge jonge,het gaat hier om een hollandse eindejaarstraditie die nu nog maar enkele uren duurt,in maar enkele uren in één dag notabene.
Waar hebben we het nog over? Wat een zinloos en tijdverslindend geneuzel.
Laat de mensen toch een paar uurtjes vw afsteken zoals vele voorgaande jaren (decennia). overlast van zwaar illegaal vw natuurlijk is natuurlijk niet gewenst in een wijk.Laat de eindejaarstraditie blijven bestaan! Dus zelf met gezin,buren,familie en vrienden vw afsteken en een nieuw gelukkig,voorspoedig en vooral nieuw gezond nieuw jaar inluiden!

De tijd voor dit soort berichten is helaas weer aangebroken. Politici die zich bezig zouden moeten houden met andere zaken komen nu weer tevoorschijn om hun jaarlijkse beklaag richting vuurwerk af te steken. Ik kan me ook niet voorstellen dat het makkelijk te handhaven is zoals beweert wordt, want wat ghost zegt ervaar ik ook zo. De regel vanaf 18:00 kunnen ze niet eens handhaven, ook ik heb juist het gevoel dat er alleen maar meer wordt geknald sinds dien.

Ik zou zeggen... kom ook 22 september !!!

vuurwerkvrij.gebied.png

Deze brief hebben wij verstuurd naar onze klanten in Prinsenland...

VVD is tegen een vuurwerkvrij gebied.
De Partij van de Dieren is tegen het gebruik van het park.

En wij houden natuurlijk van een vuurwerkshow, maar niet op 31 december 00.00 uur:angry:

Met vr.gr.

Edwin

Maar hoeveel mensen er nu gestemd dan? Want er staat dat er 10.000 mensen in prinsenwijk wonen, Maar op de peiling hebben maar 636 mensen gereageerd.

Kijk zo kan het ook. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen en wat de tegenstanders hier over te zeggen hebben.

Maar hoeveel mensen er nu gestemd dan? Want er staat dat er 10.000 mensen in prinsenwijk wonen, Maar op de peiling hebben maar 636 mensen gereageerd.

Ze proberen het zo stil mogelijk door te drukken. Het heeft met kleine stukjes in de krant gestaan, maar niet iedereen leest de krant.

Vandaar dat wij het bekender proberen te maken.

Het is de gebiedscommissie, olv de PVDA, dus dit is weer een aktie van Aboutaleb !!

dit hele onderwerp begint al steeds grotere vormen aan de nemen zeg .
10 jaar geleden was er nog helemaal geen sprake van .
wat ik goed vind is dat de buurtbewoners er op gewezen worden van wat er boven hun hoofd hangt .
ik kan me trouwens echt niet voorstellen dat daar geen vuurwerkliefhebber wonen .
Wat mij betreft was ik afgerezen naar Rotterdam om bij die vergadering te zijn .
Maar jammerlijk genoeg valt die datum op een werkdag .
Erg laf vind ik dat hoor doet het eens in het weekend dan zul je zien hoeveel mensen er dan op de been komen .
soms denk ik dat daar over is na gedacht want op een door de weekse avond zijn mensen moe of hebben ze een voetbal club waar men druk mee is dus des te minder weerstand dat je krijgt .
toch hoop ik dat er genoeg mensen zullen komen die hun zegje te zeggen hebben en voldoende tegengas zullen geven .
als ik vrij zou kunnen krijgen zou ik zeker gaan .
Wat dat betreft zouden we met zijn allen af moeten reizen en laten zien dat we er op tegen zijn .

Laatst bewerkt:
Weer die enge Arno Bonte.. kost een hoop geld die kerel.

Ik hoop dat de mensen die in de wijk wonen, laten weten dat ze het er niet mee eens zijn en massaal gaan afsteken.

Hierbij nodig ik iedereen uit om onderstaande goed te lezen. Draag je vuurwerk een warm hart toe, kom dan en laat je mening horen. Dit zou wel eens het begin van het eind kunnen zijn !!!

De gebiedscommissie Prins Alexander te Rotterdam bekijkt de mogelijkheid van een centraal vuurwerk met Oud en Nieuw in het Prinsenpark. Mocht het doorgaan dan wordt de wijk Prinsenland aangewezen als vuurwerkvrij gebied.( 10.000 bewoners)

De gebiedscommissie bespreekt het onderwerp en de uitkomsten van de raadpleging in de vergadering van donderdag 22 september. Deze vergadering vindt plaats in de Open Hof (Hesseplaats 221) te Rotterdam en begint om 20.00 uur.

Met vr.gr.
Edwin

150k en hoeveel gaat daadwerkelijk naar de show ? Na beveiliging/handhaving/huur van geluid/hekken ed is er voor show nog 10k over ��.

Back
Bovenaan