(Potentieel?) Verbod Fluit/spinners effecten

mooi klote dit... heb volgens mij alleen de rebel tot op heden besteld, helaas moet ik geplande bestelling iets aanpassen... Alles moet kapot lijkt wel, mines en burst ook als je in het artikel leest...

Even voor mijn beeldvorming. Wij zijn allemaal in paniek vanwege een Concept brief met voorstellen van Sophie Hermans (VVD topper......)
Brief

Weet iemand de procedure die nu gaat volgen om dit erdoor heen te krijgen?

Het wordt steeds minder leuk om dit forum te openen elke ochtend. Iedere keer kan ik weer artikelen (potentieel) wegstrepen uit de al geplaatste bestellingen. Echt om bloedchagrijnig van te worden. Kan me ook niet voorstellen dat de branche hier zomaar mee akkoord gaat, gezien er genoeg producten met fluit en spinners in 2025 assortimenten zitten?

Iemand moet ze in Den Haag toch duidelijk maken dat je dit soort dingen niet even in hetzelfde jaar dat het geproduceerd/verscheept wordt in de ban wordt gedaan? Hoe onbetrouwbaar kan de overheid zijn? Ik snap er echt niks meer van.

"In de rij, behorende bij het onderdeel ‘Batterij enkelschotsbuizen’ wordt ‘2
gram’ vervangen door ‘0,75 gram’."

Dit betekent toch simpelweg dat knallading nog maar tot 0,75 is toegestaan? Dan zou je toch kunnen stellen dat de gemiddelde compound niet meer in huidige staat is toegestaan?

Wil geen verwarring zaaien als ik zelf uwts niet goed begrijp hoor.
Nee hoor, alleen met fluit en/of spinner. Zoveel hebben dat niet, dit jaar een handvol nieuwe maar afgelopen jaren was het schaars.

"In de rij, behorende bij het onderdeel ‘Batterij enkelschotsbuizen’ wordt ‘2
gram’ vervangen door ‘0,75 gram’."

Dit betekent toch simpelweg dat knallading nog maar tot 0,75 is toegestaan? Dan zou je toch kunnen stellen dat de gemiddelde compound niet meer in huidige staat is toegestaan?

Wil geen verwarring zaaien als ik zelf uwts niet goed begrijp hoor.
0,75 gr is 5% bij een batterij en 1,25gr is 5% bij een combinatie met 25gr per shot.

Dus wat eerst zonder kooi mocht, mag nu nog steeds.

2 gram was eerst het maximum maar in de praktijk werd dit zelden gehaald, doorgaans 1,6 of 1,7 gram flash.

Back
Bovenaan