Postpakket met zwaar vuurwerk

12kooeto

Banned
De politie heeft in Enschede een postpakket met acht kilo zeer gevaarlijk en zwaar vuurwerk onderschept.
Vuurwerk

Het pakket was afkomstig uit Polen. Een medewerker van het transportbedrijf zag dat het pakket afkomstig was van een vuurwerkfabriek. Hij vertrouwende de zaak niet en belde de politie. Die heeft de lading in beslag genomen. De politie stelt een onderzoek in naar de geadresseerde van het pakket.

Bron : http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=123571

Laatst bewerkt door een moderator:
Er wordt al gewerkt aan Europese regels omtrent vuurwerk. Afgelopen jaar zijn alle nieuwe Nederlandse vuurwerkproducten verplicht CE gekeurd en dus geschikt voor verkoop in de Europese Unie. Veel producten in Belgie en Duitsland hadden deze keurmerken al. En vuurwerkproducten met een CE merk uit het buitenland mag je dus ook gewoon importeren naar Nederland, echter mag dit alleen op de in Nederland geldende verkoopdagen.

tja er hoeft maar fajerwerki oid op te staan en de bellen gaan rinkelen...
Trouwens ook mooi stom op vuurwerk per post te gaan bestellen, da's vragen om moeilijkheden... :bonk:

tja er hoeft maar fajerwerki oid op te staan en de bellen gaan rinkelen...
Trouwens ook mooi stom op vuurwerk per post te gaan bestellen, da's vragen om moeilijkheden... :bonk:

Er was een Nederlander die er een complete website op nahield en via de post vuurwerk verzond die vorig jaar gepakt is. Die liet het ook gewoon via Polen lopen.

dus zo veel risico liep je kennelijk niet. Maar misschien dat post en pakket bedrijven nu beter ingelicht zijn en nu beter opletten wat ze zoal verzenden.

Tsja, hoe vaak zal het goed gaan? Risico lopen doe je altijd natuurlijk met zoiets, het is dat een medewerker het niet vertrouwt, want het pakketje was dus al in Nederland.

Van de weet ik veel hoeveel mensen die dit soort dingen doen hoor je een paar verhalen en dan is zogenaamd de pakkans erg groot. Ik heb nog een ander topic gelezen erover en ik vind het maar beetje raar. Er is nu iemand gepakt.. dus? Je hoort ook wel eens dat er iemand gepakt word die vuurwerk van Belgie naar Nederland brengt, maar van de tig- mensen die dat doen is het maar een erg klein percentage die ermee gepakt worden.

Dat de pakkans groter word, is een ander verhaal.

Ach ja. Borderline Security in Australië heeft het dan weer druk met drugs, medicijnen, zaden en dieren die in pakjes het land binnen komen :rolleyes:

Wel lache is als je het adres van de buren is die je heb opgegeven voor het aflever adres.

Als je het zo achterlijk wil spelen, stuur ik wel wat naar jou adres:bye:

Ze zeggen inderdaad dat het risico laag ligt, mocht je er aan beginnen, zorg dan in elk geval dat de afzender het anoniem verpakt, dus niet iets met fajerwerki, 100 shots, comets etc.. *promoot het hier niet hoor:D*

Als je het zo achterlijk wil spelen, stuur ik wel wat naar jou adres:bye:

Ze zeggen inderdaad dat het risico laag ligt, mocht je er aan beginnen, zorg dan in elk geval dat de afzender het anoniem verpakt, dus niet iets met fajerwerki, 100 shots, comets etc.. *promoot het hier niet hoor:D*

Oke . krijg ik dan een gedeelte ?

Indien je van die webshops een karton nitraten besteld, sturen ze effectief het karton op met al die leuke symbolen (Jorge) en 1.4G stickertjes. Enkele stickertjes van DHL op en gaan met die banaan. Dan moet je niet schrikken dat een koerier het herkent.

Veel webshops melden dat ze het pakket 'anoniem' verpakken zonder enige tekst zoals fajerwerki etc. Dus wat je zegt hoeft zeker niet!

Back
Bovenaan