Positieve kanten/pluspuntjes van het 18:00 drama.

^^ dat dus... :sad:
Persoonlijk vond/vind ik misschien overdag wel het leukst van de hele jaarwisseling. Vroeger sowieso! Lekker heel de dag op pad, knallen overal, met je maatjes de straat op, etc. Dat is nu voorgoed verknald! Mijn kids gaan dat dus nooit meer meemaken :angry: Dat wordt gelukkig al enkele jaren op rij vervangen door lekker carbid knallen overdag, ook gezellig, en zekers hard!

Laten we dan wel op z'n minst hopen dat er een positief punt nog gaat komen uit de verscherping naar 18:00 uur. Ik bedoel; als nu de schade en ongelukken flink minder zullen zijn dan vorig jaar, dan zijn we misschien weer een paar jaar van het anti-vuurwerk geneuzel verlost. Dan kan de politiek zeggen: "zie je wel, nieuwe regels werken goed!" en dan zijn wij als liefhebbers weer een paar jaar verzekerd van Oud & Nieuw, ook al is het overdag stoken dan verleden tijd...

Het kan wat dat betreft wel eens een cruciale jaarwisseling worden, althans zo voelt het. Als er opnieuw (te) veel schade en letsel optreedt, dan wordt de roep om een verbod alleen maar sterker. De enige oplossing die de politiek dan nog rest is een totaalverbod. Het is dus te hopen dat al die jokers met hun cobra's en troep het relatief rustig aan gaan doen.

ook al zou oudejaarsdag door de nieuwe regels rustiger verlopen, toch zijn er partijen die hun ijzers in het vet hebben .

Morgen zullen we het meemaken. Alhoewel ik in een driehoek zit waar mensen zeker de politie zullen bellen wacht ik rustig af tot 18.00uur.

Zal mij benieuwen of er nu meer (meer sier) vuurwerk is verkocht dan voorgaande jaren of dat het hetzelfde blijft.

In het NOS journaal van 29 december werd door de landelijke politie chef gezegd en nog herhaald dat ze zich niet richten op handhaven van de tijden, maar het aanpakken van overlast met illegaal vuurwerk en het aanvallen van ambulance personeel etc.

In mijn ogen is het alleen maar onveiliger om de begintijd van 10u naar 18u te verplaatsen. De kinderen die overdag met rotjes knallen gaan nu op pad als het donker is. Dan komen de volwassenen ook met al het grote spul naar buiten. Ouders kunnen hun kinderen minder goed in de gaten houden, waardoor de kans op een ongeluk alleen maar groter wordt.

Ze te horen in de buurt denk ik dat de meeste mensen zich er niet aan gaan houden. Gisteravond was het hier ook al behoorlijk druk met vuurwerk afsteken.

Back
Bovenaan