• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

Poolse zebra

Voor de oudere onder ons, hier een podcast over en met de poolse zebra.

https://open.spotify.com/episode/3rycxv6Qk4Y3Ut2U8eoaxq?si=ocx7sk-_TY2kbrYX0DRhmQ

Leuk om het verhaal eens te horen, echter riep het wel vragen op. Zoals ik het nu begrijp vanuit de podcast is de NLse politie binnen gevallen omdat hij vuurwerk afstak in Polen. Die kan ik helaas niet rijmen. Toen der tijd stond het mij bij (door horen zeggen) dat ie gepakt is door die exploderende koelkast video omdat dit een milieudelict zou zijn. Dus heb lichte twijfels of de podcast helemaal op feiten is berust. Buiten dat een interessante inkijk van het verhaal.

Leuk om het verhaal eens te horen, echter riep het wel vragen op. Zoals ik het nu begrijp vanuit de podcast is de NLse politie binnen gevallen omdat hij vuurwerk afstak in Polen. Die kan ik helaas niet rijmen. Toen der tijd stond het mij bij (door horen zeggen) dat ie gepakt is door die exploderende koelkast video omdat dit een milieudelict zou zijn. Dus heb lichte twijfels of de podcast helemaal op feiten is berust. Buiten dat een interessante inkijk van het verhaal.

Vraag me af of je heel de podcast geluisterd hebt? De openbaar aanklager legt namelijk precies uit waarom ze hem opgepakt hebben, om een statement te maken tegen de illegale vuurwerkcultuur. Hij is veroordeeld voor de 100kg rookbom inderdaad en nog 5 andere overtredingen. Uiteindelijke straf was ook maar 240 uur taakstraf en een boete.
Dit is de 1st keer dat de poolse zebra zelf zn verhaal doet, de jaren ervoor was speculeren.

Bedankt voor het delen. Erg boeiend om ook de beweegredenen te horen van de OvJ over hun aanpak. Fijn dat de Poolse Zebra het goed doet in het leven. Proost op hem!

Waarvoor dan precies? Is daar een reden voor? :bonk:

Ik kan je honderden redenen geven, maar een van de redenen is het motiveren en aansporen van jongeren om illegaal vuurwerk te bestellen om bombashop. Hij liet gewoonweg zien hoe het moest online.

Daarnaast heeft hij regelmatig op bepaalde gevaarlijke manieren vuurwerk afgestoken, waaronder ook in zijn intro. Lijkt me niet dat je wilt dat je kind dit gaat nadoen. Kan nog wel wat redenen noemen maar hij is de inkt eigenlijk niet waard

Back
Bovenaan