[POLL] Stand.nl - Vuurwerkverbod (stemmen maar)

En dan dit topic op stand.nl "Vuurwerk hoort niet thuis in de europese cultuur."

Als je goed gaat kijken hoort er vrij weinig bij onze Nederlandse cultuur, de feestdagen zijn overwegend vanuit het christendom gekomen en het christendom komt ook niet van hier. En waarom zijn de regels in vrijwel alle (Europese) buurlanden bijna altijd soepeler dan hier in Nederland en waarom wordt er daar nou niet gesproken over vuurwerkverboden? Lijkt mij dat het hier aardig thuis hoort!

Ik vind het jammer dat er zoveel kortzichtige mensen in Nederland wonen die willens en wetens alles willen verbieden omdat het gevaarlijk zou kunnen zijn. Zoals er al veel voorbeelden zijn in dit topic en op vuurwerktraditie dat je zeker andere (heel alledaagse) zaken ook gevaarlijk zou kunnen noemen. Ook de vergelijking hierboven vind ik gepast, honden willen ook nog weleens bijten en veroorzaken zeker ook overlast aan mensen die bang zijn voor honden. Sport is nog zoiets, daar gebeuren een hoop ongelukken mee. Wanneer word dat verboden? Mocht er een verbod of iets dergelijks komen dan word het hier in Nederland maar een saaie boel (met oud en nieuw)!

Voor de hulpdiensten niet hoor,want dan gaan er heel wat mensen vreugdevuren,bommen,rookpotten e.d. maken dan staat half nederland in brand...maar als ze het zo willen zullen ze het zo krijgen.

Had helaas gister geen tijd om op het forum te komen.
Wat was de uiteindelijke uitslag? zie dat er nu een andere poll staat namelijk

Grof gezegd was 45% het eens met de stelling "Een vuurwerkverbod gaat te ver". Die score had veel hoger gekund natuurlijk, maar we kwamen er pas laat achter dat het speelde. Niks aan te doen.

Na de kerst moeten we weer alert zijn. Het lijkt er namelijk sterk op dat de verbodsaanbidders een soort schema aanhouden. Als dat klopt, verwacht ik 1 of twee dagen na de kerst gedonder.

Cameo

Nou dat forum wil geloof ik niet dat ik geactiveerd wordt. Heb me gister geregisteerd maar nog steeds niet goed bevonden door de beheerder.

Een vuurwerkverbod zal er denk ik nooit komen. Het zal ze geen eens lukken. Als je dit flikt dan staat half NL op zn kop.

Je hebt trouwens ook nog België etc. mocht het hier toch een keer ophouden.

Vuurwerk zal altijd blijven bestaan..

Ik weet het, het is moeilijk. Maar denk niet aan een verbod, en aan al die mensen die een verbod willen, aan Arno met zn *** hoofd... En aan dit soort polls etc. Hou je er niet mee bezig.

Probeer je niet druk te maken. Want elk jaar blijkt dat we toch weer gewoon staan te stoken.

Laat dit rusten boys, geniet van deze tijd. Het is bijna oud en nieuw. :wink:

Nog 13 dagen!

:bye:

Als je het een beetje volgt, weet je dat de druk steeds groter wordt. Deze druk moeten we met onze positieve houding tegen werken zodat Nederland het ook eens van een andere kant ziet.

Grootste probleem is de media. Je krijgt er zelden een artikel door. Maar opgeven doen we niet !

Back
Bovenaan