[POLL] Stand.nl - Vuurwerkverbod (stemmen maar)

ben het met Mr. Y eens.
Arno moet eens een leven gaan zoeken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Arno Bonte ik kan die naam echt niet meer horen,en ik hoef hem ook niet tegen te komen trouwens,ik denk niet dat ik me in kan houden dan.......echt een kansloze boomknuffelaar

Gaan we weer jongens. Even je stem uitbrengen svp. Voor het goede doel ;)
Meer info op onderstaande link.

http://www.stand.nl/index.php

Vandaag is Arno Bonte er te gast om zijn mening weer eens te ventileren.
Jippie ... :sad:

Groet,
Cameo

Ik zou het fijn vinden dat er eens iemand in de media hele grote aandacht krijgt die een voorstander van vuurwerk is, maar tegelijkertijd wel de gevaren van vuurwerk erkent. Met een eventuele toelichting erbij met welke plan van aanpak de traditie kan blijven bestaan, maar wel om het aantal slachtoffers te beperken.

@Torr,
We doen ons best. Analyses en plannen hebben we. Een aantal daarvan is al gepubliceerd en een deel volgt snel. Probleem blijft om de juiste media aandacht te krijgen. "Een eerlijke kans", zogezegd, om een statement te maken en deze uit te werken. Bij diverse mediamomenten worden liefhebbers er even bijgehaald voor een korte reactie. Het is erg moeilijk om voldoende zendtijd te claimen om het hele verhaal degelijk uit de doeken te doen.

Maar zodra de kans zich voordoet staan wij vooraan.

Cameo

Dat jullie er me bezig waren dat wist ik in principe natuurlijk wel, maar idd wat jij zegt is het grote probleem. Hoe kom je aan voldoende zendtijd en wie of welke omroep wil jullie daarin tegemoet komen. Het is altijd hetzelfde, de media en de bevolking smullen het hardste bij de slechte ervaringen en staan vooraan om zoiets uit te zenden, maar omgekeerd .... :cry:.
Hopelijk lukt het jullie om op korte termijn iets voor elkaar te krijgen en zendtijd te bemachtigen. Hopelijk wordt het dan ook op een "normale " tijd uitgezonden, niet dat het ergens een hoekje wordt ingetrapt en om 23.30 laat in de avond wordt uitgezonden.

S6 ermee iig, mochten jullie hulp nodig hebben plaats dan een kreet op het forum en ik denk dat het halve forum staat te springen om die hulp te geven :)

Ik heb gestemd

Maar snap niet waarom men zich nog druk maakt om dit soort inhoudsloze polletjes. Een verbod gaat toch nooit lukken, zeker al niet in de toekomst met de gelijke regels in Europa.

Ik heb gestemd

Maar snap niet waarom men zich nog druk maakt om dit soort inhoudsloze polletjes. Een verbod gaat toch nooit lukken, zeker al niet in de toekomst met de gelijke regels in Europa.

En dit vind ik juist zo gevaarlijk van vele mensen, ach zo'n vaart zal het niet lopen... laat maar gaan het komt wel goed. En dan plotseling lopen kiften dat er een regel is aangescherpt oid.
Zeg nooit nooit !!! :angry:

de eens stemers zijn in de minderheid :( vind de vraag zoiezo raar gesteld. wat is het volgende koninginnen dag verbieden omdat er een te groot risico is, tuurlijk laten we alles verbieden todat we hellemaal geen cultuur feestdagen enz enz meer over hebben kerts: ook verbieden teveel ongelukken met kaarsjes. zoiezo als ze het hier verbieden loopt belgie hellemaal binnen, nee wiet gedogen we en de wallen hoort bij onze cultuur maar vuurwerk neee veel te gevaarlijk flikker toch op man.

Laatst bewerkt:
ja hoor daar gaan we weer wat een gezeur elk jaar.
verzin eens wat redelijks, NEDERLAND gaat plat gezegd naar de ***** met alle regels.

Nederlandse tradties kapot maken dat is het enige waar ze mee bezig zijn,

Sinterklaas zijn muiter de kruis moet eraf,gekleurde pieten, kerstbomen onmilieuvriendelijk en nu weer het vuurwerk.

Wees trots op wat wij hebben ik wordt deze discussies zo zat.

elk jaar knal ik het nieuwe jaar in met een partij vuurwerk en elk jaar staan letterlijk de zeikers over het vuurwerk wel te kijken en te genieten van MIJN vuurwerk.

daarom jongens en meiden laten we de vandalen aanspreken op hun gedrag en laten we dit nieuw jaar eens op een normale manier inluiden zoals ik elk jaar doe, je hoeft niks te slopen om het gezellig te maken.

meer woorden maak ik hierover niet vuil want ik zit mij eigen op te vreten terwijl ik dit schrijf

Ik denk dat consumenten vuurwerk niet snel verdwijnt, denk alleen al aan de economische belangen en dan niet alleen voor de ondernemer maar ook voor de belasting.
Denk daarbij aan btw maar ook inkomensbelasting, wand goed draaiende ondernemers zitten al snel in een hoge belasting schaal.
Er ging vorig jaar namelijk voor 70 miljoen euro de lucht in.

@Torr,
We doen ons best. Analyses en plannen hebben we. Een aantal daarvan is al gepubliceerd en een deel volgt snel. Probleem blijft om de juiste media aandacht te krijgen. "Een eerlijke kans", zogezegd, om een statement te maken en deze uit te werken. Bij diverse mediamomenten worden liefhebbers er even bijgehaald voor een korte reactie. Het is erg moeilijk om voldoende zendtijd te claimen om het hele verhaal degelijk uit de doeken te doen.

Cameo

@ cameo kost zendtijd geld ??

oja ik vond het een lastige poll die moeilijk te begrijpen is .
ik heb op oneens gedrukt ik hoop dat dat de juiste knop was .

verder mak ik me niet meer zo druk als vorig jaar .
die vent is door zijn rare kapriolen niet meer te verkiezen .
want hij heeft groenlinks en zig zelf leterlijk voor paal gezet :devil:

@ cameo kost zendtijd geld ??

oja ik vond het een lastige poll die moeilijk te begrijpen is .
ik heb op oneens gedrukt ik hoop dat dat de juiste knop was .

jmmr maar helaas volgende x beter lezen ;)

beetje meer actie jongens dit gaat de verkeerde kant op! :P

Zoals Cameo hier al zegt. is het vrij lastig om iets positiefs in te zenden over vuurwerk. De media heeft tamelijk geen oren na om deze 'positieve' berichten veel te publiceren. Waar het wel lukt is meestal bij gratis kranten of streek bladen. Gisteren zou ik voor RTL Nieuws het onderwerp vuurwerk toelichten via de telefoon. Heb dit onderwerp niet meer terug gezien en ben zelfs niet eens gebeld. Terwijl ze zelf mij vragen om een reactie te geven.

@Torr,

Cameo

Is net als goede tijden slechte tijden. Over leuke dingen ken je geen verhaal schrijven, moet altijd iets slechts in zitten. Las vanmorgen ook een stuk in de Aktueel over vuurwerkhandel. Dat diverse vuurwerkfora zwaar illegaal vuurwerk zouden aanbieden. Zouden via vuurwerk.pagina in de chat gevraagd hebben om illegaal vuurwerk en zouden binnen 24 uur 12 verschillende aanbieders hebben (van ''ik heb nog 1 liggen'' tot handelaren met complete lijsten.) Nou mooi is dat, breng vuurwerkfora maar in een slecht daglicht; de grote (lees: AVP, VWC, VWM) forums doen hier niet, nooit, aan mee.

Is net als goede tijden slechte tijden. Over leuke dingen ken je geen verhaal schrijven, moet altijd iets slechts in zitten. Las vanmorgen ook een stuk in de Aktueel over vuurwerkhandel. Dat diverse vuurwerkfora zwaar illegaal vuurwerk zouden aanbieden. Zouden via vuurwerk.pagina in de chat gevraagd hebben om illegaal vuurwerk en zouden binnen 24 uur 12 verschillende aanbieders hebben (van ''ik heb nog 1 liggen'' tot handelaren met complete lijsten.) Nou mooi is dat, breng vuurwerkfora maar in een slecht daglicht; de grote (lees: AVP, VWC, VWM) forums doen hier niet, nooit, aan mee.

Nou ,ik zie op vuurwerkforums geen handel hoor!dat is je eigen in de voet schieten
Daar en tegen word in andere bepaalde forums flink gehandeld alles is te koop als je maar goed zoekt:bye:

Belachelijk al die hypocrisie daar. Bijv. mensen met honden die klagen over overlast en vervuiling door vuurwerk. Hoeveel mensen zijn er wel niet bang voor honden?, Hoeveel overlast veroorzaken honden wel niet door hun geblaf en geschijt?, Hoe gigantisch veel vervuiling veroorzaken ze wel niet?
Ik heb niks tegen honden, maar die zorgen toch écht voor meer problemen dan vuurwerk, maar toch gaan er hondenbezitters doodleuk zitten te zeiken dat vw verboden moet worden.

Gelijke monniken, gelijke kappen. Als ze vuurwerk willen verbieden, prima, maar ga dan álle overlastgevende/vervuilende activiteiten, zoals voetbal, roken, honden, alcohol, plezierritjes met de auto, motorsporten etc. óók verbieden (al blijft er dan bar weinig over, en lijkt het meer op een dictatuur hier, maar dat willen die azijnpissers blijkbaar graag). Maar nee, daar hebben die azijnpissers die tegen vuurwerk zijn zelf lol van, dus dáár mogen we níet aankomen, ookal maken ze zichzelf schuldig aan éxcact dezelfde zaken/argumenten waarmee ze vuurwerk willen verbieden.

Laatst bewerkt:
En dan dit topic op stand.nl "Vuurwerk hoort niet thuis in de europese cultuur."

Als je goed gaat kijken hoort er vrij weinig bij onze Nederlandse cultuur, de feestdagen zijn overwegend vanuit het christendom gekomen en het christendom komt ook niet van hier. En waarom zijn de regels in vrijwel alle (Europese) buurlanden bijna altijd soepeler dan hier in Nederland en waarom wordt er daar nou niet gesproken over vuurwerkverboden? Lijkt mij dat het hier aardig thuis hoort!

Ik vind het jammer dat er zoveel kortzichtige mensen in Nederland wonen die willens en wetens alles willen verbieden omdat het gevaarlijk zou kunnen zijn. Zoals er al veel voorbeelden zijn in dit topic en op vuurwerktraditie dat je zeker andere (heel alledaagse) zaken ook gevaarlijk zou kunnen noemen. Ook de vergelijking hierboven vind ik gepast, honden willen ook nog weleens bijten en veroorzaken zeker ook overlast aan mensen die bang zijn voor honden. Sport is nog zoiets, daar gebeuren een hoop ongelukken mee. Wanneer word dat verboden? Mocht er een verbod of iets dergelijks komen dan word het hier in Nederland maar een saaie boel (met oud en nieuw)!

Back
Bovenaan