[Poll 2011] Beste vuurwerkimporteur

[Poll 2011] Beste vuurwerkimporteur

• Beko

Stemmen: 0 0,0%
  • Bonfireworks

Stemmen: 13 4,6%
  • Breeschoten "de Kruiterij"

• Broekhoff

Stemmen: 2 0,7%
  • Cafferata

Stemmen: 9 3,2%
  • China Red

Stemmen: 16 5,6%
  • GBV-Weco

Stemmen: 3 1,1%
  • Hardix

Stemmen: 13 4,6%
  • Katan

Stemmen: 4 1,4%
  • Lesli

Stemmen: 11 3,9%
  • Meester Vuurwerk

• Mercurius

• Pronk

Stemmen: 8 2,8%
  • Pyrostar NL

• Royal Fireworks

Stemmen: 30 10,6%
  • Rubro

Stemmen: 74 26,1%
  • Schuurmans

• Sky Fireworks

• VC Vuurwerk

Stemmen: 1 0,4%
  • Vuurwerktotaal

Stemmen: 2 0,7%
  • Van der Nat

Stemmen: 4 1,4%
  • Witte Tenten [Marijn]

Stemmen: 8 2,8%
  • Wolff

Stemmen: 70 24,6%
  • Zena NL

Stemmen: 7 2,5%
  • Andere, niet genoemd

• Totaal stemmers
    284
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Viva la Bang

VWC Moderator
Forumleiding
Welke importeur is volgens jullie mening de beste vuurwerkleverancier in Nederland.

Bij jullie keuze zouden jullie de volgende overwegingen mee kunnen laten spelen:
- Prijs/kwaliteit van de collecties;
- Is de importeur wel of niet innoverend bezig;(het constant doorvoeren van vernieuwingen in het assortiment)
- Is de kwaliteit van het gebodene in overeenstemming met het beoogde/beloofde effect;
- Houdt de importeur wel of geen rekening met de wensen van de echte vuurwerkliefhebbers zoals die samenkomen op vuurwerkwebsites;
- Etcetera, etcetera

Naast de poll zijn vooral de toelichtingen op de keuze van groot belang, graag zien wij jullie toelichting dan ook in dit topic verschijnen. Alvast bedankt!

Wij zijn benieuwd, stem nu!

Wolff nog steeds. Beste cakes voor een mooie prijs, harde burst grootse effecten importeur maakt lekkere knalcakes en vernieuweende effecten, mooie webshops van wolff.

Ik ben voor Hardix gegaan. De nieuwe steengoed lijn en de nieuwe producten in het algemeen hebben mij qua prijs/kwaliteitsverhouding erg verrast.

Ben uiteindelijk voor Cafferata gegaan.
Omdat zij gewoon het dichtst tegen prof. aanzitten qua vuurwerk en dingen op de markt brengen waar ik op zat te wachten (single-shots & heftige fonteinen).

Welke heb ik nog meer in overweging genomen:
Wolff heeft iets te weinig nieuws dit jaar, en de nieuwe dingen zitten maar 2 echte toppers bij m.i. (Mayday & Serious Gold)
Witte Tenten is sowieso nog niets duidelijk over wat nou uit welke fabrieken komt e.d. Ook de prijsverhogingen van dingen die allang binnen waren vind ik vrij ondoorzichtige bedrijfsvoering.
Bon is raar bezig nu Dream de boel heeft overgenomen. Veels te dure cakes o.a. en nog niet duidelijk of kwaliteit dit jaar hetzelfde is gebleven.

Heb gekozen voor Rubro. Een erg goede importeur met een ruime collectie. Binnen deze collectie is het aantal toppers gewoon enorm groot vergeleken met andere importeurs. Het Buurtassortiment, de Event Cakes, Secret Salute en ook de Heavy Legend serie. De prijzen vallen mij mee, als je ervan uitgaat dat kwaliteit nou eenmaal wat kost, zie je bij Rubro gewoon scherpe prijzen. De innovatie is gewoon prima. Veel nieuwe cakes in elke prijsklasse. Rubro neemt verder de goede vindingen van andere importeurs over.

Cafferata was mijn laatste kanshebber. Professioneel vuurwerk waar je ook een aardig bedrag voor moet betalen. Niet dat ik dat erg vind, maar Rubro doet het qua kwaliteit/prijs gewoon beter. Een innovatieve importeur die op de tweede plek komt bij mij.

Bonfireworks dan, een andere kanshebber. Redelijk goede nieuwe producten. Ik ben vooral benieuwd naar de Dream Catcher. De kwaliteit/prijs is gewoon nog steeds enorm goed. De Dragon Thunders mogen ook verkocht worden, maar kunnen denk ik niet voor een verassing zorgen. Cafferata is Bon voorbij gegaan vanwege een completer assortiment en de professionaliteit die Bon dit jaar mist.

Wolff heeft mij dit jaar nog niet weten te overtuigen van hun nieuwe producten. De oude toppers zijn nog steeds top maar dit jaar geen nieuwe Siler Salute of Panter helaas. Ook de prijzen beginnen me steeds minder te bekoren.

Waar ik vorig jaar nog voor Witte Tenten koos, zet ik hun helaas op de vijfde plek achter Bonfireworks en Wolff. De lijn lijkt niet meer zo innovatief als vroeger. Dit komt voornamelijk doordat de Hoogmoed en Binkies zijn afgekeurd. Dit is gewoon een flinke domper voor Witte Tenten en ons vuurwerkfreaks. Ook vind ik het aantal producten dat kan concurreren met de andere importeurs gewoon te beperkt.

Mijn keuze is gevallen op Katan omdat ik vind dat zij dit jaar in mijn ogen met de meest aansprakenden nieuwe produkten op de markt zijn gekomen, zowel qua label als qua uitwerkingen hebben mij dit jaar zeer verrast. En na vaak een beetje negatief in het daglicht te hebben gestaan vind ik dat zij nu een pluim verdienen.
Ook van Wolff ben ik zeer gecharmeerd, maar die scoren elk jaar hoog en ik vind de nieuwe producten niet echt jaar bijzonder spectaculair, de oude producten blijven echter subliem, dus conclusie : Katan krijgt mijn stem !

Hardix, en wel met stip.
Vorig jaar was mijn keuze nog Wolff. Nu vind ik de nieuwe producten niet echt wat van Wolff. Zit wel een enkele topper bij, maar het haalt het niet bij Hardix.
Ze hebben een hele nieuwe lijn met budgetcakes(Steengoed) en verder andere lijnen vernieuwd. De prijzen zijn nog prima te doen.
Ik vind het echt top wat ze doen. Daarbij vind ik dat ze problemen uitstekend oplossen(in mijn geval, maar dat vinden anderen misschien niet) en ze reageren vrij vlot op mailings.
Dus echt goed imo.
greetzszz

Vorig jaar ging de strijd nog tussen Wolff, Marijn en Bonfireworks. Alle drie deze importeurs hebben dit jaar weinig van zich laten horen met hele goede producten. Bij Marijn is dat eigenlijk geen één goed product, Wolff heeft alleen de 6-19 hoewel ik die aan de prijzige kant vind en voor zo'n importeur die vorig jaar met zoveel goeie cakes kwam maar tegen vind vallen en als laatste Bonfireworks heeft wat mij betreft maar weinig verniewd in 2011. De nieuwe cakes zijn nog niet in Nederland in actie gekomen en het is zeker niet in dezelfde lijn als afgelopen 2 jaar.

Wat blijft er dan over.. Cafferata! Ook dit jaar zeker weer één van mijn favorieten omdat ze met de Showtime lijn en een aantal Xplosion batterijen de stap tussen consumentenvuurwerk en professioneel vuurwerk verkleinen. Maar, in 2011 hebben ze niet heel veel stappen vooruit gezet. Lesli vuurwerk heeft menig harten van vuurwerkliefhebbers gestreeld de afgelopen periode. Leuke batterijen, lage prijzen, een leuke middag/avond voor de leden..! Alleen persoonlijk vind ik het helemaal niets, maar als je ziet naar hoe hard zo'n groot bedrijf naar ons liefhebbers kijkt denk ik dat ze zowizo een compliment verdienen. Als laatste importeur die het net niet gehaald heeft in mijn keuze; Katan. Katan heeft voorgaande jaren veel gezeur om de oren gekregen, soms terecht en soms ook onterecht. Hun producten waren daarintegen wel goed wat soms vergeten werd. Dit jaar hebben ze met hun nieuwe eigen lijn (Profi) een aantal producten naar Nederland gebracht waar ik van stond te kijken! Met name de Skies of Gold en Colorfull Explosions lieten zien wat voor grote effecten in Nederland mogelijk is.

De winnaar is dan toch voor mij persoonlijk Rubro geworden. Een merk waar ik voorgaande jaren eigenlijk ook niet veel mee had. Het ligt aan het andere kant van het land, word hier helemaal niet verkocht en wat ik ervan had gezien was wel leuk, maar onbekend. Daar is dit jaar wel verandering in gekomen. Ze zijn goed vertegenwoordigd op het forum, hebben daarnaast een paar geweldige nieuwe batterijen in het assortiment genomen. Bijvoorbeeld de Heavy Legend serie, Secret Salute en natuurlijk de 4 Seasons combinatie. Daarnaast zijn ze prijstechnisch ook zeker niet slecht bezig, sta er soms van te kijken met wat voor prijzen winkels hun producten mogen aanbieden.

Ook ik kies dit jaar voor Katan Vuurwerk, ze hebben de laatste jaren veel kritiek gehad maar vind dat ze dit jaar heel erg goed aan de weg hebben getimmerd door met verassende nieuwe produkten en uitdagende labels op de markt te komen.

@Edit : ik lees hier toch 3 katan stemmers, echter zie ik in de poll nog nul staan ?

Ook ik kies dit jaar voor Katan Vuurwerk, ze hebben de laatste jaren veel kritiek gehad maar vind dat ze dit jaar heel erg goed aan de weg hebben getimmerd door met verassende nieuwe produkten en uitdagende labels op de markt te komen.

@Edit : ik lees hier toch 3 katan stemmers, echter zie ik in de poll nog nul staan ?

Je kan maar op 1 merk stemmen toch? Ik heb alleen op Rubro gestemd.

De importeurs die ik dit jaar vind opvallen in positieve zin zijn vooral Hardix, Lesli en Cafferata vind ik ook het noemen waard.

China Red is me nog te nieuw om te nomineren maar komt wel erg goed nieuw op de markt met schijnbaar mooie producten, maar dat moet nog in de praktijk verwezenlijkt worden.

Lesli had ik lang niet zo positief in beeld. Vuurwerk wat vaak te duur en te onopvallend qua kwaliteit en innovatie was. Maar dit jaar hebben ze een opvallende inhaalslag gemaakt met enkele nieuwe, of hervormde, lijnen waar heel veel producten van hoge kwaliteit tussen zitten. Dat soort producten hadden ze wel vaker, maar moest je goed zoeken en waren vaak duur. De verhouding tussen aantal producten (enorm) en mooie daartussen is hoger, evenals de prijs-kwaliteitsverhouding. Ik zou dit jaar zo een groot budget enkel bij deze importeur kunnen uitgeven aan mooi vuurwerk.

Hardix kwam dit jaar ook met een enorme batch mooie producten. Opvallend weinig goudcakes, wat ik persoonlijk niet zo erg vind want er zaten des te meer prachtige kleurencakes bij, waar ook goed met effect en schietstijl gespeeld wordt. Tevens zijn de prijzen scherp te noemen en zorgt Hardix door restyling van labels dat hun uiterlijk fris en actueel blijft. Dit jaar een opvallend goede importeur.

Cafferata is eigenlijk altijd al goed maar kwam door matige spreiding nooit erg goed in beeld. Maar onderhand kunnen we er niet omheen dat ze erg veel opvallend mooie producten hebben, niet altijd even goedkoop maar wel hoge kwaliteit (hoewel de reallife ervaringen van sommige lijnen wisselen). Daarnaast spreken ze pyrofreaks aan met de prachtige lijn Showtime, waarin ze elk jaar weer wat vernieuwing brengen. De lijn zoekt de grenzen op van consumentenvuurwerk, effecten en helaas maar begrijpelijk ook van de portemonnee. Qua knalvuurwerk durven ze ook de grenzen op te zoeken, lijken knallers, knalpijlen en matten altijd al tot de hardsten te behoren, dit jaar komen ze in de stoer ontworpen Black Thunder-lijn met een knaller die als 2 druppels water op een illegale vlinder lijkt. Gedurfd en marketing-technisch ook verdomd slim.

Teleurstellend vind ik Bonfireworks, Wolff en zoals al jaren GBV/Weco.

Bonfireworks kwam met prachtig vuurwerk voor scherpe prijzen op de markt gebracht door een liefhebber. Het tweede jaar, met een samenwerkend bestuur, waren de goudcakes nog erg goed maar de wat aparter en kleuriger cakes van matiger kwaliteit dan het eerste jaar. Weer een jaar en een wisseling van eigenaar later, zijn er opeens bizar dure cakes en nieuwe cakes die niet zo tevreden stellen als het eerdere werk. Ik zie het als een gestage dalende lijn, en betreur dat ten zeerste.

Wolff begint bij mij steeds meer uit beeld te raken. Ze hebben nog wel wat prijskrakertjes maar de grote bakken zijn de gewone hoge prijzen die we helaas gewend zijn geworden. Nieuwe grote cakes zijn wel prachtig, maar ook prijzig. Op de een of andere manier beklijven ze minder (net als vorig jaar) dan nieuwe cakes van wat andere importeurs.

GBV heeft mij ooit nog maar met 2 cakes een glimlach op het gezicht getoverd. De verhouding tussen slecht en mooi in hun aantal cakes is gewoon uiterst matig te noemen. Met Weco erbij is dat niet veel beter geworden; het gros is gewoonweg te duur voor de matige effecten die je krijgt, de paar toppers moet je goed zoeken, ook al zijn die paar er wel. Ik zou niet weten waar bij GBV/Weco een gemiddeld budget van een paar honderd euro aan te besteden, na een vijftal cakes heb ik 't wel gezien. Van Zena hebben ze nou ook niet de mooiste cakes overgenomen. M.I. vrijwel volslagen oninteressante importeur, hoewel de soap rond de Triple Layer Cake wel vermakelijk was :p

edit: o, je mag maar 1 importeur kiezen dit jaar? Andere jaren waren het er 3. Nou goed, eigenlijk gun ik het Hardix maar moet ik Lesli kiezen omdat ze heel slim zich in de markt zetten met verschillende verkooppunten-en assortimenten, grossieren in klein spul waar ik gek op ben en de meest opvallende verbetering van het jaar hebben gemaakt, én ze zijn de eerste die voorzichtig de markt opdurven met daylight producten (na de vroegere confetticake van Broekhoff).
Maar Hardix staat op een goede tweede, samen met Cafferata met hun prachtige spul.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan