Politie vindt toename illegaal vuurwerk zorgelijk

moontan

VWC lid
Politie vindt toename illegaal vuurwerk zorgelijk

De politie maakt zich grote zorgen over de handel in en het gebruik van zwaar illegaal vuurwerk. De jaarwisseling is pas over anderhalve maand en toch zijn de afgelopen dagen op verschillende plaatsen al zeer explosief verlopen.

In den Haag werd een portiek door vuurwerk weggeblazen. En in Enkhuizen ging een vuilcontainer de lucht in en vloog vervolgens door het raam van een woning.

video:http://www.hartvannederland.nl/nederland/2010/politie-vindt-toename-illegaal-vuurwerk-zorgelijk/

pas over..? Nog maar .. bedoelen ze zeker:)

Tsjaa, vind dit bericht een beetje raar, omdat dit elk jaar er zo aan toe gaat. Is niks nieuws.

Meer incidenten zullen het vast niet zijn. Het lijken wel ergere incidenten te worden die het nieuws halen. Ze doen gewoon net of het elk jaar erger wordt zodat mensen zich meer zorgen maken en alerter worden op vroegtijdig afsteken, door ze dan ook even goed bang te maken door dingen te berichten die niet of half waar zijn zullen ze nog eerder bellen voor overlast of tips.

Dat er een toename plaats vind is niet wonderbaarlijk,Nederland is nu eenmaal een land met diepgewortelde vuurwerk traditie.
Ik vind het eigenlijk niet zo'n ramp dat er groter vuurwerk wordt afgestoken.
Waar ik me wel ontzettend aan erger is dat het knalwerk met het jaar zwaarder/Harder moet wat steeds meer risico/Gevaar/vandalisme opleverd.

Mijn mening is dan ook dat met tegen het grote sier iets minder streng zou moeten optreden(straffen)en het echte gevaarlijke knalwerk best mag aanpakken.

grtz

Mijn mening is dan ook dat met tegen het grote sier iets minder streng zou moeten optreden(straffen)en het echte gevaarlijke knalwerk best mag aanpakken.

Ja dat zou een hoop schelen, met het zwaardere knalvuurwerk word door veel jongeren gesloopt. dat kan je niet tegengaan, iedereen komt heel makkelijk aan het zwaardere spul. maar ze moeten tegen vandalisme hard optreden.

Ik vind het eigenlijk niet zo'n ramp dat er groter vuurwerk wordt afgestoken.
Waar ik me wel ontzettend aan erger is dat het knalwerk met het jaar zwaarder/Harder moet wat steeds meer risico/Gevaar/vandalisme opleverd.

Dat gaat samen denk ik. Voor veel mensen moet het altijd groter, harder, meer meer meer. Zowel sier als knal. Helaas wordt het ook zo aangeboden, zie cobra, explod en wat al niet meer. Vandalisme wordt daarmee alleen maar makkelijker gemaakt, zeker door diegene die het spul onderschatten. Al met al niet zo vreemd dat de politie daar werk van maakt, het is geen speelgoed meer op die manier.

Back
Bovenaan