Politie treft ruim 100 kilo vuurwerk aan in woning Leidschendam

Agenten troffen donderdagochtend 6 oktober, omstreeks 06.30 uur, ruim 100 kilo vuurwerk aan in een woning in de Ambachtsstraat. Een 55-jarige bewoner werd hierbij aangehouden.

Bij de politie was een melding binnen gekomen dat er mogelijk grote hoeveelheden (illegaal) vuurwerk in een woning in de Ambachtsstraat lagen opgeslagen. Agenten namen vanmorgen rond 06.30 uur poolshoogte bij de woning en troffen daar de 55-jarige bewoner aan. Na onderzoek in de woning werden in een kast meerdere stukken, illegaal en legaal vuurwerk aangetroffen. De 55-jarige man werd aangehouden en het vuurwerk in beslag genomen. Na wegen van het vuurwerk, bleek het in totaal om 110 kg te gaan. Het vuurwerk wordt vernietigd.

vuurwerk2016-1.jpg

Na het wegen?
Na het optellen van de netto kruit grammen op de verpakkingen? Zit nogal een heel erg behoorlijk groot verschil in :p
Hou eens op elkaar te verlinken bovendien! Bah!

Als ik de foto mag geloven zie ik enkel Belgisch vuurwerk liggen wat gewoon te koop is in de Belgische vuurwerkwinkels.

Zo erg bijzonder is het vuurwerk dus niet. Maar ja, Nederland kennende...maken van een mug een olifant.:frusty:

het vuurwerk wordt vernietigd. yupss,,, waarschijnlijk pas rond oud en nieuw door een politieagent. Ik ben er weleens benieuwd naar waar dit vernietigd wordt en op welke manier. Tevens wil ik daarvan weleens filmpjes zien. Want ik geloof er niet altijd wat van dat ze alles vernietigen.
greetzz

het is gewoon een vorm van kapitaalvernietiging ;-)
Kunnen ze het beter nog een keer in de verkoop gooien. Scheelt weer belasting.
;-)

Ik weet van heeeeel dichtbij dat een percentage van inbeslag genomen vuurwerkgewoon op oudejaarsavond de lucht ingaat,al ben ik er wel van overtuigd dat het merendeel word vernietigd. Wat mij nog het meest op de kast krijgt dat door een verrader mooi europees goedgekeurd CONSUMENTEN vuurwerk is afgepakt.

Zo was ik 3 jaar geleden ook gepakt.
130kg nederlands spul en wat belgische potjes van loots en 5 fontijnen.
Zeer illegaal allemaal want heb er 90uur voor moeten werken en 1 volle dag op bureau moeten zitten voor een verhoor..
Tsja.. legaal is enkel Nederlands vuurwerk op de laatste dagen van het jaar..
Spijtig voor deze persoon in kwestie.

Zo was ik 3 jaar geleden ook gepakt.
130kg nederlands spul en wat belgische potjes van loots en 5 fontijnen.
Zeer illegaal allemaal want heb er 90uur voor moeten werken en 1 volle dag op bureau moeten zitten voor een verhoor..
Tsja.. legaal is enkel Nederlands vuurwerk op de laatste dagen van het jaar..
Spijtig voor deze persoon in kwestie.

ook door een 'oplettende' buurman ?

Allemaal consumentenspul dit, what the fuck?

Je bloed gaat echt koken als je verhalen leest over mensen die door zo'n vuile rat erbij genaaid worden. En dat allemaal voor gekeurd consumentenvuurwerk, gaat niet eens om het zware spul dit. Niet te geloven

Laat het dan op zn minst opkopen door een vuurwerkwinkel tegen het hoogste bod. Dit is gewoon zonde gezien het vuurwerk gewoon goedgekeurd is.

Laat het dan op zn minst opkopen door een vuurwerkwinkel tegen het hoogste bod. Dit is gewoon zonde gezien het vuurwerk gewoon goedgekeurd is.

Helemaal mee eens!
Zelfde als faillissements verkoop.. maar dan anders.
In beslag genomen auto's worden trouwens toch ook verkocht en geen pakketje van gemaakt?
Mensen gooien al veel te veel (mooi) spul weg. Anderen zijn er super blij mee.
Dan denk ik aan die hele reis die het product gemaakt heeft, van het kruit produceren tot alles vervoeren van A naar B, karton,kruit,al die werknemers, alles..voor niks. Kan echt niet meer!

Back
Bovenaan