Politie treft bijna 100 kilo illegaal vuurwerk aan in slaapkamer

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Het vuurwerk lag onveilig opgeslagen in een slaapkamer in een woning in een appartementencomplex

APELDOORN - In een woning in Apeldoorn heeft de politie onlangs, mede door een anonieme melding, bijna 100 kilo vuurwerk aangetroffen. Het vuurwerk lag onveilig opgeslagen in een slaapkamer in een woning in een appartementencomplex.

Ook is er onlangs door een andere eenheid een grote partij illegaal vuurwerk van 40.000 kilogram in beslag genomen welke waarschijnlijk voor de Nederlandse markt bestemd was. Deze partij bestond mede uit gevaarlijke vuurwerksoorten zoals mortierbommen en cobra's 6. Deze zogenaamde cobra's zijn zeer instabiel en hebben (per stuk) de kracht van een kleine handgranaat. Ook de welbekende nitraten, zijn gevaarlijker dan gedacht!

Weet je meer over bezit of handel in illegaal vuurwerk, meld dit dan (zo gedetailleerd mogelijk) bij de politie op telefoonnummer 0900-8844 of anoniem 0800-7000.

bron

Deze partij bestond mede uit gevaarlijke vuurwerksoorten zoals mortierbommen en cobra's 6. Deze zogenaamde cobra's zijn zeer instabiel en hebben (per stuk) de kracht van een kleine handgranaat. Ook de welbekende nitraten, zijn gevaarlijker dan gedacht!

Het houdt niet op, niet vanzelf...

Anonieme tips dat blijft ook sneu vind ik.Je kan iemand er ook op aanspreken maar daar hebben ze de ballen niet voor. :`)

Zo instabiel! Het lontje van 10 cm en de 8 seconden preburner waren veel te lang! We kunnen maar beter onze 200 stks kanonslagen verkopen met 1cm lont wat direct in het rotje verdwijnt!

Nog niet te spreken over de GLOEILAMP die deze jongeman in zijn kamer had hangen. Veel te gevaarlijk! Stel je voor dat deze te warm wordt en uit elkaar knalt, dan krijg je zo glasscherven in je nek! En wat dacht je van die laptop? Mogelijkheid tot elektrocuteren met zo'n grote hoeveelheid volt in die batterij! Nog niet gesproken over het vloerkleed waar je over kan struikelen of statische elektrischiteit mee op kan wekken, het raam welke kapot kan springen onder hoge temperaturen of als er een vliegtuig in vliegt en zijn bed met een lattebodem van de ikea! Levensgevaarlijke kamer!

~Aldus koos, slaapkamergevarenexpert sinds 1992.

Zo instabiel! Het lontje van 10 cm en de 8 seconden preburner waren veel te lang! We kunnen maar beter onze 200 stks kanonslagen verkopen met 1cm lont wat direct in het rotje verdwijnt!

Nog niet te spreken over de GLOEILAMP die deze jongeman in zijn kamer had hangen. Veel te gevaarlijk! Stel je voor dat deze te warm wordt en uit elkaar knalt, dan krijg je zo glasscherven in je nek! En wat dacht je van die laptop? Mogelijkheid tot elektrocuteren met zo'n grote hoeveelheid volt in die batterij! Nog niet gesproken over het vloerkleed waar je over kan struikelen of statische elektrischiteit mee op kan wekken, het raam welke kapot kan springen onder hoge temperaturen of als er een vliegtuig in vliegt en zijn bed met een lattebodem van de ikea! Levensgevaarlijke kamer!

Geweldig :D , Oja gefeliciteerd met de 3K!

Ik zal als ik jou was niet naar doomsday preppers gaan kijken.

Anonieme tips dat blijft ook sneu vind ik.Je kan iemand er ook op aanspreken maar daar hebben ze de ballen niet voor. :`)

Ben ik met je eens maar hou wel rekening met de kosten voor jezelf.bij mij in de buurt moet je wel grote ballen hebben (bij sommigen van die lui).dus ik begrijp als veilig wil spelen dat sommige misdaad anoniem bellen.

Back
Bovenaan