Politie te druk om knaltijden te controleren

ja inderdaad wij zouden ons op deze manier wat meer de openbaarheid moetenzoek
want ik durf te weden dat toch zeker 60 % van de nederlander niet weten dat deze hoby bestaat . klasse jongen :thumbup:

Voor de mensen die graag hun mening willen geven aan Arno bonte hier is zijn hyves. Je krijgt in een van zijn blogs ook de kans een reactie geven over het vuurwerk verbod.

http://arnobonte.hyves.nl/

Hier de reactie van arno bonte over het vuurwerkverbod

Een week geleden lanceerde ik het voorstel voor een verbod op het afsteken van consumentenvuurwerk. Ik vind de nadelen van het explosief toenemende vuurwerkgebruik te groot. Maar wat vindt ú er eigenlijk van? We lieten het onderzoeken door opiniepeiler peil.nl. Uitkomst: 48 procent van de Nederlanders steunt het voorstel en 45 procent is er tegen.

Dat kan je uitleggen als:

'Meerderheid wil vuurwerkverbod' (Trouw)

of als:

'Bijna helft Nederlanders voor vuurwerkverbod' (Nu.nl)

of:

'Meeste Nederlanders voor vuurwerkverbod' (davidrietveld.nl)

De uitkomst in mijn eigen Rotterdam pakt het gunstigst uit. Daar steunt 55 procent van de mensen een verbod op consumentenvuurwerk. Het AD kopt dan ook terecht:

'Meerderheid Rotterdam voor vuurwerkverbod'

Ik zal aanstaande dinsdag een initiatiefvoorstel indienen om in Rotterdam te komen tot een verbod op consumentenvuurwerk. In plaats daarvan komen er centrale shows waar het vuurwerk door professionals wordt afgestoken.

Overigens ben ik niet van plan het verbod abrupt in te voeren. Iedereen moet de tijd krijgen om aan de nieuwe situatie te wennen. Het voorstel bevat een stappenplan om het vuurwerkgebruik in tien jaar tijd met 80 procent te verminderen. De gemeente begint in de aanloop naar de komende jaarwisseling om burgers op te roepen om zo min mogelijk vuurwerk af te steken. De tweede stap is dat er alleen nog vuurwerk mag worden afgestoken binnen daarvoor aangewezen zones. En stap drie is een volledig verbod op het afsteken van eigen vuurwerk.

Laatst bewerkt:
Dat mensen willen reageren op de hyves van Arno Bonte laat ik hen allen helemaal vrij. Ik zie het zelfs graag als er onderbouwde stukjes staan.
Gebruik alsjeblieft wel fatsoenlijk taal en typ niet van die bedreigingen die nergens over gaan.

Ik heb zojuist eens gekeken en erger me er groen en geel aan:frusty:. We zijn toch allemaal fatsoenlijk ontwikkelt en opgevoed?:rolleyes:

Back
Bovenaan