Politie levert vuurwerkjochies bij ouders af

ylke

VWC lid
BUSSUM - Drie jochies van 13 en 14 jaar oud zijn door de politie opgepakt omdat ze vuurwerk afstaken op het schoolplein van de Gooilandschool aan de Meentweg.

De politie nam er rond half twee in de nacht van zaterdag op zondag een kijkje. Het drietal probeerde nog weg te komen, maar dat mislukte. Ze zijn door de politie thuis afgeleverd.

Deze week krijgen ze een uitnodiging voor een gesprek op het bureau. Een van hen is een Bussumer, de andere twee logeerden bij hem

Bron

Drie jochies van 13 en 14 jaar om half 2 in de nacht, moeten die niet naar bed om de volgende dag naar school te gaan.

ik dacht hetzelfde. Wat moeten die jonkies met die leeftijd nog om dat tijdstip op straat? De ouders moeten zich kapot schamen.
Verder denk ik niet dat ze op zondag naar school hoeven;-) Of het moet een zondagsschool zijn.

greetzz

ik dacht hetzelfde. Wat moeten die jonkies met die leeftijd nog om dat tijdstip op straat? De ouders moeten zich kapot schamen.

zeg dat wel! ik ben ook van die leeftijd en ik kan het maar beter niet in mijn hoofd halen om op zo'n tijdstip de straat op te gaan :D. die gasten hebben blijkbaar ook niet door dat het 'al' februari is:bonk:. vuurwerk afsteken is altijd leuk maar toch...

Echt bizar de leeftijd icm het tijdstip.
En lekkere controle van de ouders waar je kids uithangen.

Niet alleen die kids mogen voor een gesprek verschijnen lijkt me, verplicht de ouders ook maar aanwezig te zijn in een ander kamertje waar wat duidelijker op volwassen niveau gesproken wordt...

Drie jochies van 13 en 14 jaar om half 2 in de nacht, moeten die niet naar bed om de volgende dag naar school te gaan.

Dat was ook meteen mijn eerste gedachte, misschien ook meteen een lesje voor hun ouders deze letterlijk late "actie" ?

Wie zegt dat die jongens niet in een volstrekt probleemgezin opgroeien en daardoor juist op straat gaan hangen om de ellende thuis te ontvluchten?

Ik vind niet dat je hier over kan oordelen aangezien je niets over de thuissituatie weet. Dat de ontstane situatie aanleiding kan vormen om daar eens gericht onderzoek naar te doen is dan wel weer logisch ja.

Inderdaad jupilerfreak, toen ik 13-14 was logeerde er ook mensen bij mij en gingen we ook sneaky naar buiten. Het wil niet gelijk zeggen dat ze naar buiten mochten van de ouders. Kinderen zijn best slim op jonge leeftijd en ik bedoel niet verandwoord slim , maar als ze wat stiekems willen komen er veel ideen boven water.
Verder vind ik het niet handig van de jongens maar ja het zal wel een kick gegeven hebben , en aangezien ze niks gesloopt hebben vind ik het niet eens zo erg.
Beetje overdreven allemaal dat dit zo openbaar gemaakt word. Gewoon kwajongens streken kent niemand meer zeker?\

Als ze dit doen om thuis te ontlopen vind ik het jammer voor de jongens , maargoed ik denk gewoon dat het om de lol ging.

Toen ik 14 was hing ik hele nachten buiten met vrienden ook doordeweeks, mijn ouders hebben hier nooit wat vanaf geweten totdat ik het ze zelf vertelde.
Ik kan nou ook wel gaan zeggen dat het onverantwoord is enzovoort, maar velen die dit zeggen zullen zelf ook wel eens iets gedaan hebben waar mama en papa niks vanaf wisten.

Als jongeren die eenmalig doen omdat er vriendjes langskomen vind het ik anders wat dan anders. Maar ik denk dat in veel gevallen de ouders het niet lijkt te interesseren wat hun kinderen precies doen.
Als ik bij mij in de buurt kijk zijn kinderen van deze leeftijd ook om 11 uur nog op straat. Zelf vind ik dit niet handig.
Maargoed, ik dwaal af van het topic. Mijn excuses.
greetzz

Toen ik 14 was hing ik hele nachten buiten met vrienden ook doordeweeks, mijn ouders hebben hier nooit wat vanaf geweten totdat ik het ze zelf vertelde.
Ik kan nou ook wel gaan zeggen dat het onverantwoord is enzovoort, maar velen die dit zeggen zullen zelf ook wel eens iets gedaan hebben waar mama en papa niks vanaf wisten.

Klopt volkomen.

Haha ik weet nog ongeveer dat ik rond 9 uur- half 10 thuis moest zijn toen ik 13-14 was ofzo. 1 minuut te laat was een week geen zakgeld. In het weekend vrijdag 11 uur savonds en zaterdag 12 uur.
En vaak zeiden we wat we bij iemand binnen zaten en dan mocht het wat langer , maar dan was het buiten hangen bij de skatebaan met een appie heijn pils en sjekkies :P Echt een geweldige tijd toen.
Stiekem feestjes opzoeken , mensen regelen voor een paar biertjes en sjek hahah geweldig man.

Maar ontopic hoop ik dat de jongens niet teveel straf krijgen , want het zullen wel geen cobra6en of andere harde dingen geweest zijn.

ach, Ik ben ook 14 en loop af en toe om half 2 nog wel eens buiten... Als ik niet kan slapen bijvoorbeeld!:)

Back
Bovenaan