Politie jaagt voor tiende jaar op illegaal vuurwerk

moontan

VWC lid
Politie jaagt voor tiende jaar op illegaal vuurwerk

ZUTPHEN/LOCHEM - Voor het tiende achtereenvolgende jaar jaagt de politieregio Noord- en Oost-Gelderland op overtreders van de vuurwerkwetgeving.

Een speciaal team bestaande uit acht rechercheurs houdt zich daar in de aanloop naar de jaarwisseling mee bezig. Het team let vooral op de invoer en opslag van en handel in partijen illegaal vuurwerk door particulieren.

Vorig jaar nam het NOG-team 16.500 kilo fout vuurwerk in beslag en werden 22 overtreders opgepakt. In 2007 was dat nog 3600 kilo.

Met de opsporing van 'vuurwerkcriminelen' en inbeslagname van fout vuurwerk hoopt de politie het aantal gewonden door illegaal vuurwerk terug te dringen. Ook is de schade door het afsteken van vaak extra zwaar vuurwerk als lawinepijlen, nitraatbommen, Chinese rollen en Flowerbeds elk jaar
groot.

Bovendien vormen grote partijen illegaal vuurwerk die in woonbuurten zijn opgeslagen een groot gevaar voor omwonenden.

Voor tips over illegaal vuurwerk: 0900-8844 en Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.

http://www.destentor.nl/regio/zutph...agt-voor-tiende-jaar-op-illegaal-vuurwerk.ece

Volgensmij beginnen ze te snappen dat de meeste ongelukken door illegaal vuurwerk komt, dan bedoel ik niet het consumenten vuurwerk uit bels.

Ik bedoel maar, mijn buurmaan zou niet weten hoe hij een shell zou moeten schieten...

Ook is de schade door het afsteken van vaak extra zwaar vuurwerk als lawinepijlen, nitraatbommen, Chinese rollen en Flowerbeds elk jaar
groot.

Ja, iedereen legt zijn 100K nog steeds in een vuilnisbak, of zet zijn BS120 onder een bushokje! :frusty:

Volgensmij beginnen ze te snappen dat de meeste ongelukken door illegaal vuurwerk komt, dan bedoel ik niet het consumenten vuurwerk uit bels.

Ik bedoel maar, mijn buurmaan zou niet weten hoe hij een shell zou moeten schieten...

En waar haalt u deze info vandaan.
Volgens meerdere onderzoeken wordt het meeste letsel veroorzaakt door legaal vuurwerk,Waarbij dan ook weer in de meeste gevallen het omstanders/toeschouwers betreft.

Wat betreft zwaar vuurwerk.
Daar vallen wel redelijk wat ongelukken mee,Maar dat meer door ondeskundig gebruik.
Ik vind dan ook dat als je niet weet hoe je het moet gebruiken,Schaf het dan ook a.u.b. niet aan.

Das de eerste keer dat ik moet lezen dat er schade wordt aangericht door Chinese rollen... Behoudens de rode snippers die het achterlaat lijkt mij dat er weinig schade is door dit soort vuurwerk? Daarbij bestaan de legale rollen ook niet uit rood papier?!

Ze zullen elk jaar opnieuw uit de duim gezogen verhalen publiceren en volgens mij zit daar ook nog poep aan want het lijkt wel of er elk jaar meer overdreven wordt..

Ze spelen wel slim in op het feit dat wij met z'n alleen donders goed weten hoe het wel zit maar de meeste lezers een dergelijk verhaal voor waar aannemen. Net of ze weten hoe erg wij ons er aan kunnen irriteren..

En waar haalt u deze info vandaan.
Volgens meerdere onderzoeken wordt het meeste letsel veroorzaakt door legaal vuurwerk,Waarbij dan ook weer in de meeste gevallen het omstanders/toeschouwers betreft.

Wat betreft zwaar vuurwerk.
Daar vallen wel redelijk wat ongelukken mee,Maar dat meer door ondeskundig gebruik.
Ik vind dan ook dat als je niet weet hoe je het moet gebruiken,Schaf het dan ook a.u.b. niet aan.

Eigenlijk wil ik meer duidelijk maken met mijn reactie, dat vuurwerk fout gebruikt word, zowel legaal, als illegaal.

Beetje fout gezegt, men 1e post:wink:

Vuurwerk is in onze ogen heel positief.Maar toch zijn er mensen die daar anders over denken.Denk aan een klant die werkelijk vraagt om zeer zwaar vuurwerk om de ramen bij zijn buurman eruit te blazen.Vind ie kennelijk leuk.Via mail wordt er gevraagt om het zwaarste spul en of we het dan ook nog willen opsturen!
Ik geef meestal een standaard antwoord in de trant van: Lawinepijlen,megavlinders etc,etc.. hebben we niet,maar wel fragmentatiebommen,mosterdgas en napalm.
En of ze niet beter in het leger kunnen gaan.Dan worden ze uitgezonden naar een raar land en DAAR kunnen ze dan lekker knallen!!

Vuurwerk is in onze ogen heel positief.Maar toch zijn er mensen die daar anders over denken.Denk aan een klant die werkelijk vraagt om zeer zwaar vuurwerk om de ramen bij zijn buurman eruit te blazen.Vind ie kennelijk leuk.Via mail wordt er gevraagt om het zwaarste spul en of we het dan ook nog willen opsturen!
Ik geef meestal een standaard antwoord in de trant van: Lawinepijlen,megavlinders etc,etc.. hebben we niet,maar wel fragmentatiebommen,mosterdgas en napalm.
En of ze niet beter in het leger kunnen gaan.Dan worden ze uitgezonden naar een raar land en DAAR kunnen ze dan lekker knallen!!

hahahaha leuk bedacht!!!

Heb je toevallig ook Semtex??

Back
Bovenaan