Politie houdt jongens met zwaar vuurwerk aan

jappy-b

VWC lid
GOES - De politie heeft in Goes twee minderjarige jongens aangehouden voor het in bezit hebben en verhandelen van zwaar vuurwerk.
Eén van de jongens bleek in het bezit te zijn van zogeheten super cobra's 6. Zijn plaatsgenoot wordt verdacht van de handel in vuurwerk. Bij hem werden 23 super cobra's, 15 lawinepijlen en 3 shells aangetroffen. Dit is allemaal zwaar illegaal vuurwerk. De jongens zijn meegenomen naar het bureau en na verhoor weer naar huis gestuurd.

Aanleiding voor de aanhouding waren diverse klachten uit Goes over zwaar vuurwerk. Daarop stelde de politie een onderzoek in.

bron

Wat krijgen we nou? Dit is volgens mij het eerste mediabericht ooit waarin ze shells zeggen.

Had toch op z'n minst iets verwacht als: Mortierbommen/granaten.
en: "De politie trof extreem zware massaexplosieven aan en de EOD werd ingeschakeld"" :bye:

Ze beginnen het te leren!

Wat krijgen we nou? Dit is volgens mij het eerste mediabericht ooit waarin ze shells zeggen.

en: "De politie trof extreem zware massaexplosieven aan en de EOD werd ingeschakeld"" :bye:

haha jah idd sta der ook van te kijke xD

Hebben ze eindelijk een net bericht geschreven kunnen de jongens een strafblad wegens een misdrijf krijgen. Een shell is trouwens ook aan wapens en munitie te koppelen :p

Heeft te maken met meerdere incidenten met dat zware vuurwerk afgelopen tijd. Ik heb het een beetje gevolgd, want het is in mijn woonplaats. Er is meerdere keren dat zware vuurwerk afgestoken in bepaalde wijken. De daders zijn er nu kennelijk bij...

Goede zaak wat mij betreft. Want die gasten zijn meestal nog niet te beroerd om ze doorteverkopen aan kinderen...

- Idd een net bericht, gebasseerd op de echte naamsomschrijvingen. Zien we niet vaak.... eerlijk is eerlijk :p

juig niet te vroeg!!
Morgen staat het in het AD.
krijg je weer zoiets:

Politie houdt jongens met zeer gevaarlijk en zwaar vuurwerk aan.

GOES - De politie heeft gisteren in Goes twee minderjarige jongens aangehouden voor het in bezit hebben en verhandelen van zeer explosief en zwaar vuurwerk.
Eén van de jongens bleek in het bezit te zijn van zogeheten super cobra's 6
Deze zo genoemde gevaarlijke Super Cobra 6 heet de kracht van een Handgranaat en kan zelfs door het schudden spontaan afgaan.
Zijn plaatsgenoot wordt verdacht van de handel in Dit zeer gevaarlijke en uiterst explosieve vuurwerk.
Bij hem werden 23 gevaarlijk super cobra's, 15 lawinepijlen en 3 uiterst gevaarlijke mortier bommenaangetroffen. Dit is allemaal zwaar illegaal vuurwerk.
Door het opslaan van deze grote hoeveel heden vuurwerk bracht deze jongen een complete woonwijk in gevaar!
Dit vuurwerk had spontaan af kunnen gaan met alle gevolgen van dien!

De jongens zijn meegenomen naar het bureau en na verhoor weer naar huis gestuurd.
Deze twee jongens kunnen veroordeeld worden tot 6 jaar cel straf.

Aanleiding voor de aanhouding waren diverse klachten uit Goes over zwaar vuurwerk.Al weken Hadden Omwonende Bewoners last van deze zeer zwaren knallen.
Daarop stelde de politie een onderzoek in.

weet u waar illegaal vuurwerk word opgeslagen?
neem dan contact op met: Meld misdaad anoniem tel: 0800-7000

Bron: AD

ja zo kannie wel weer:wink: tis ook nooit goed he whahah

Back
Bovenaan