Politie gedoogt afsteken vuurwerk op nieuwjaarsdag

moontan

VWC lid
Politie gedoogt afsteken vuurwerk op nieuwjaarsdag

ENSCHEDE - Hoewel het officieel niet mag, is er in Twente en de Achterhoek op nieuwjaarsdag nog vuurwerk de lucht ingegaan. Door de dichte mist tijdens oud en nieuw was niet al het vuurwerk afgestoken. Volgens de politie leverde het afsteken van vuurwerk op nieuwjaarsdag echter geen problemen op. Evenmin was er sprake van grote hoeveelheden vuurwerk.

Omdat de weersomstandigheden niet meewerkten tijdens de jaarwisseling, kneep de politie op nieuwjaarsdag een oogje dicht als er vuurwerk werd afgestoken. Vooral gezinnen met jonge kinderen konden onbezorgd hun gang gaan. Wel trad de politie op tegen overlast, maar die bleef beperkt.

http://www.telegraaf.nl:80/binnenla...ogt_afsteken_vuurwerk_op_nieuwjaarsdag__.html

Mijn ouders haden het er al over en ik had het nog niet gelezen. Maar het is inderdaad wel een genoodzaakte optie aangezien veel mensen veel groot vuurwerk niet konden afsteken vanwege de slechte mistonwikkelingen. En aangezien de Politie niet wilt dat mensen vuurwerk bewaren hebben ze een extra dag gegeven voor de mensen die nog wat hadden. Natuurlijk heel slim gedaan en heel goed voor de mensen die nog wat overhadden.

Tja lijkt me toch wel logisch dat ze dat hebben gedaan, maar toch vind ik het sociaal van ze. Dan is het toch algemeen bekend geweest dat er veel is afgestoken op 1 januari. ^^
:bye:

Ik woon in Enschede en inderdaad het was hier gisteravond O&N 2007-2008 all over agian de mooiste blokken en shells en vuurpijlen heb ik voorbij zien komen en zelf ik heb ik de nodige potten ook nog afgestoken.Ik heb trouwens helemaal geen politie gezien.

Back
Bovenaan