Politie: Duizenden adressen in regio bekend waar illegaal vuurwerk ligt

ylke

VWC lid
NIJMEGEN - De politie Oost-Nederland zegt dankzij online onderzoek zicht te hebben op 'honderden accounts en duizenden adressen' waar illegaal vuurwerk ligt opgeslagen. Agenten gaan de komende dagen bij zoveel mogelijk adressen langs om het in beslag te nemen. Alleen al donderdag werd verboden zwaar vuurwerk gevonden op 14 adressen in de wijde regio.
Leon van Wijngaarden 22-12-17, 11:57 Laatste update: 12:28

Onder meer op adressen in Nijmegen, Duiven, Ederveen, Culemborg en Zevenaar werden boetes uitgedeeld en werd het gevonden vuurwerk in beslag genomen.

Minderjarig
Het gaat volgens de politie om honderden stuks, in sommige gevallen werden grotere partijen gevonden. Meestal was het besteld via een Poolse site. De nationale politie onderzoekt de handel.

De bezitters van het vuurwerk waren in veel gevallen minderjarig. De komende dagen gaat de zoektocht door.

De politie stelt vrijdag in een persbericht dat er onderzoek is gedaan naar de vuurwerkhandel via sites en social media. 'We hebben zicht gekregen op honderden accounts en duizenden adressen waar dat vuurwerk ligt opgeslagen', aldus het bericht.

Bron

Ondertussen al meerdere keren dit soort berichten gelezen en meerdere aankondigingen dat er nog een hoop bezoekjes volgen. Ik snap niet dat er nogsteeds vuurwerk in beslag word genomen, als ik ergens iets online had besteld, danwel via social media danwel via een webshop, had ik uit voorzorg al lang gezorgd dat het verdwenen was. Tijd genoeg voor gehad

Ik geloof dat het vooral om erg jonge ventjes gaat, die misschien dit soort berichten niet eens lezen. Ze hebben blijkbaar gegevens van 1 of andere Poolse webshop die populair was bij minderjarige en geloof ik ook allemaal mensen via Instagram gepakt. Die genre die via socialmedia handelt is sowieso niet bepaald de slimste..

Ja klopt de Nederlandse contact persoon zeg maar van de bombashop is gepakt vandaar dat deze al een poosje niet verzend naar NL.

Dat wordt overwerken. Duizenden adressen en dan melden dat op donderdag "alleen al" 14 adressen zijn bezocht. Als ze met die snelheid doorgaan, zijn ze net voor de zomer klaar

en dan nog alle anonieme tipjes die binnen komen tijdens de verkoop dagen als iedereen grote dozen vuurwerk loopt te sjouwen :p

De pakketten voor de Nederlandse markt werden naar de persoon verzonden die nu gepakt is en die verzond het naar de klanten.

Wel zuur voor iedereen dan.. Je zou zeggen dat het nieuws zich wel verspreid en dat inderdaad iedereen wel z´n spulletjes ergens anders heen brengt of wat dan ook.

De pakketten voor de Nederlandse markt werden naar de persoon verzonden die nu gepakt is en die verzond het naar de klanten.

En naast hem zijn er nog tig anderen die dat doen, maak je dus geen illusies dat het nu over is.

en dan nog alle anonieme tipjes die binnen komen tijdens de verkoop dagen als iedereen grote dozen vuurwerk loopt te sjouwen :p

En dat vind ik nu het ergste van de hele hetze, met legaal vuurwerk lopen en bang zijn dat er wordt gebeld. Ik dank u mede Nederlandse moraalridders

Wel zuur voor iedereen dan.. Je zou zeggen dat het nieuws zich wel verspreid en dat inderdaad iedereen wel z´n spulletjes ergens anders heen brengt of wat dan ook.

Geloof me; bv de gassies die hier al dagen lopen te strooien met de zooi die ze op bimboshop besteld hebben lezen geen enkel vwforum laat staan nieuws.

14 adressen op 1 dag en nog duizenden te gaan in een weekje? Sterkte!

Degenen die de illusie hadden dat bestellen via een webshop veilig is.. Tsja.. Dombashop

Is ook niet de eerste keer dat de politie adressen van een webshop in handen heeft gekregen. En met al die aandacht voor die pakketjes die er zowieso al is, eigen schuld dikke bult

Ik heb toch ook het idee dat er een hoop grootspraak is vanuit justitie. Al die kleiner adresjes lijken me tijdverspilling. Kan me dus ook niet voorstellen dat dit allemaal klopt. Het zal, denk ik, een afschrikmiddel zijn. En voor de gene die wel gepakt zijn: dikke vette pech. Houdt je aan de regels!

Ik heb toch ook het idee dat er een hoop grootspraak is vanuit justitie. Al die kleiner adresjes lijken me tijdverspilling. Kan me dus ook niet voorstellen dat dit allemaal klopt. Het zal, denk ik, een afschrikmiddel zijn. En voor de gene die wel gepakt zijn: dikke vette pech. Houdt je aan de regels!

Of je spulletjes niet thuis bewaren ;)

Ben hier alleen maar blij mee, hoe minder illegaal spul hoe rustiger de jaarwisseling en de periode daar omheen is, dan hebben de mensen van het antikamp misschien eindelijk door dat de problemen komen door illegaal vuurwerk.

Ben hier alleen maar blij mee, hoe minder illegaal spul hoe rustiger de jaarwisseling en de periode daar omheen is, dan hebben de mensen van het antikamp misschien eindelijk door dat de problemen komen door illegaal vuurwerk.

Er is toch een duidelijk verschil tussen legaal en illegaal vuurwerk? Waarom steentje bijdragen aan illegaal vuurwerk door legale vuurwerk te verbieden? Assortiment van illegaal vuurwerk wordt zo alleen maar groter..

Misschien denken ze hiermee een beter overzicht te krijgen op illegaal vuurwerk. Mooi niet want om 00:00 is niets te handhaven en zal men toch pijlen en nog zwaardere knallers afsteken.

Door de foutieve propaganda in de media en door bestuurders als de burgemeester van Alphen, denkt het gros van de burgers dat zware knallers toegestaan zijn... En hoe vaak ik wel niet bij iemand zeg, na een harde knal, "heb je weer illegaal vuurwerk" en dat de ander dan zegt "ze zouden dat moeten verbieden" :bonk: :frusty:

Als ze maar niet adressen gaan opvragen bij de reguliere verkooppunten van iedereen die meer dan 25KG besteld heeft en daar dan op bezoek gaan...

Back
Bovenaan