Politie controleert lockers 7 scholen op vuurwerk

ylke

VWC lid
12 december 2017

LEIDEN - De politie heeft dinsdag in zeven middelbare scholen in de Leidse regio een onaangekondigde lockercontrole gedaan. Agenten waren op zoek naar vuurwerk in de lockers.
In alle lockers die de agenten hebben gecontroleerd is geen vuurwerk aangetroffen. De politie zegt op Facebook: 'Wij zijn blij met dit resultaat en hopen dat jongeren zich bewust zijn van de mogelijke gevolgen van het in bezit hebben en het afsteken van illegaal vuurwerk.'
De politie doet dit soort controles vaker, vorig jaar werd in één kluisje vuurwerk aangetroffen. In*2015 werd de politie nog uitgefloten door leerlingen die het niet eens waren met de actie.

[url="http://www.unity.nu/Artikelen/leiden/politie-controleert-lockers-7-scholen-op-vuurwerk]Bron[/url]

Uitgefloten of niet je doet als agent gewoon je werk .
Waar ik bang voor ben is dit op den duur niet meer gaat werken en de handel op een andere plek zoals bijvoorbeeld thuis weer verder gaat .

Je hoort vaker dat er controles zijn bij kluisjes op scholen, dus wat doen kinderen dan? Juist die houden het gewoon in de rugzak:rolleyes:

Haha ja dit heb ik ook nog wel eens meegemaakt. Toen stonden wij ook nog gewoon te stoken op het plein voor school. en dan een lang stuk viscolont eraan en snel naar binnen gaan. Hels kabaal buiten maar wij hebben dat nooit gedaan natuurlijk.

en dan een lang stuk viscolont eraan en snel naar binnen gaan. Hels kabaal buiten maar wij hebben dat nooit gedaan natuurlijk.

Echt slim vind ik dat nou ook weer niet, je weet nooit wie of wat er in tussentijd langs loopt of misschien wil oppakken omdat hij het lange stuk visco niet heeft gezien :bonk:

Back
Bovenaan