Politie controleert honderden kluisjes

UTRECHT - De Utrechtse politie heeft afgelopen week op drie middelbare scholen in Leidsche Rijn 880 kluisjes doorzocht.

Kamer_geschokt_door__31574h.jpg

De politie doorzoekt kluisjes op school. ARCHIEFFOTO ANP

De agenten waren op zoek naar wapens, vuurwerk, alcohol of drugs. In één kluisje werd een wapen gevonden, in een ander vuurwerk.

Op het Leidsche Rijn College en het Via Nova College kondigden de agenten hun komst niet aan voordat ze de kluisjes aan een inspectie onderworpen. Een 14-jarige jongen had in een van de kluisjes een leeg doosje nitraatbommen liggen. Na fouillering van de betrokken leerling kwamen er veertien stuks van het illegale vuurwerk uit zijn zakken. In een ander kluisjes vond de politie een vlindermes. De 15-jarige eigenaar werd aangehouden.

Het Amadeuslyceum kondigde de actie wel aan. Daar werd niets aangetroffen.

De politie is ondanks een magere vondst te spreken over de actie. ,,Het gaat er niet alleen om wat we daadwerkelijk aantreffen, maar ook om de preventieve werking en het schrikeffect. Ik kan me goed voorstellen dat leerlingen nu wel even goed nadenken voordat ze spullen meenemen die niet op een school thuis horen, zegt politiewoordvoerster Kleissen.

De kluisjescontrole werd gehouden nadat de scholen met politie, gemeente en openbaar ministerie in juli van dit jaar afspraken om de veiligheid op de scholen te vergroten. Het is overigens niet voor het eerst dat een dergelijke controle wordt gehouden. Elk jaar zijn er in de hele provincie kluisjescontroles.

Wat een vangsten weer he jongens, 14 nitraatjes en een vlindermes.

Ik heb zulke actie''s te vaak gezien op scholen waar ik heb gezeten, gelukkig heb ik nog nooit iets in mijn kluisje bewaart :angry:

Lekkere privacy is dat he, krijg je een kluisje en wordt die even over hoop gehaald en zien ze al je privé spullen.

Bij mijn school hebben ze dat ook een keer gedaan.

Maar bij ons mocht de politie niet zelf in de kluisjes kijken. De coordinator moest kijken en rommelen in de kluisjes terwijl de politie ernaast stond.

Bij 1 school was het een weekelijkse gewoonte, elke vrijdag werden de kluisjes leeg gehaald, maar ik wist dat het wellis gebeurd dus ik hiel alles in me zakken. Maar je moet het ook niet in je jas doen op want anders ben je het ook zo kwijt....

Dit gebeurde bij ons gisteren ook.
De politie was inderdaad op zoek naar vuurwerk, maar tot onze verbazing kwamen ze iets merkwaardigers tegen. 3 treeën Energy Drink, dat werd doorverkocht voor een euro.

Deze jongen blijkt nu van school te zijn getrapt,
naar onze gevoelens omdat de school minder winst maakte met de Cola-automaten.

whahahahhahahaa dat is de domste reden die ik heb gehoord dat je van school wordt getrapt, als er geen energy drinks op school verkoop krijg je dat ja.....

Je hoort die dingen gewoon niet in je kluisje te bewaren, klaar, basta, geen discussie mogelijk!

En prive bestaat niet, alles wat je daar bewaard is in principe van de school. En het feit dat er een vlindermes wordt gevonden is naar mijn mening schokkend. Ik zou mijn kind dan ook niet op een school sturen waar kinderen rondlopen met messen en dat soort wapens. Dus goede zaak dit.

Energy drink mag je toch wel hebben, dat je het door verkoopt maak toch niet uit.
Alleen maar beter voor de gasten die energy drink willen terwijl er geen supermarkt in de buurt is, je het niet mee van huis krijg en het niet op school wordt verkocht.

Energy drink mag je toch wel hebben, dat je het door verkoopt maak toch niet uit.
Alleen maar beter voor de gasten die energy drink willen terwijl er geen supermarkt in de buurt is, je het niet mee van huis krijg en het niet op school wordt verkocht.

ja dat wel... is wel raar idd. maar doorverkoop wordt natuurlijk niet op prijs gesteld. Tenzij je economische opleiding doet :p Maar denk dat daar hier geen sprake van is.

Ze kunnen beter de kluisjes verwijderen.

En je boeken dan?

Ik vond het wel makkelijk altijd, al me boeken in me klas, helemaal stamp vol maarja, hoef je ook geen tas mee te sjouwen naar school :p

Wat ben ik blij dat ik op de school waar ik nu zit enkel maar brood en drinken hoef mee te nemen :p

En je boeken dan?

Ik vond het wel makkelijk altijd, al me boeken in me klas, helemaal stamp vol maarja, hoef je ook geen tas mee te sjouwen naar school :p

Wat ben ik blij dat ik op de school waar ik nu zit enkel maar brood en drinken hoef mee te nemen :p

Je boeken? Hoeveel boeken heb je? Ik nam er gemiddeld 12 per dag mee vroeger.
Mijn fietsband moest ik gewoon hard oppompen omdat ik anders op de velg reed. Maar ik zal wel oud en ouderwets zijn.

Je boeken? Hoeveel boeken heb je? Ik nam er gemiddeld 12 mee vroeger.
Mijn fietsband moest ik gewoon hard oppompen omdat ik anders op de velg reed. Maar ik zal wel oud en ouderwets zijn.

Op me eerste 2 scholen had ik geloof ik 30 boeken (werkboeken meegerekend), elke dag dus rond de 10 of 12 nodig inderdaad op een normale dag.
Me 3e school had ik denk ik maar 15 nodig.

En nu enkel een overall, veiligheidsschoenen, en een map met vaktheorie maar dat mag allemaal op school blijven. Op de fiets lijk me erg vervelend ja, ik ging altijd met ov dus dat valt dan nog wel mee.

Maarja het gaat nu weer helemaal over iets anders :p

Op me eerste 2 scholen had ik geloof ik 30 boeken (werkboeken meegerekend), elke dag dus rond de 10 of 12 nodig inderdaad op een normale dag.
Me 3e school had ik denk ik maar 15 nodig.

En nu enkel een overall, veiligheidsschoenen, en een map met vaktheorie maar dat mag allemaal op school blijven. Op de fiets lijk me erg vervelend ja, ik ging altijd met ov dus dat valt dan nog wel mee.

Maarja het gaat nu weer helemaal over iets anders :p

Ja ontopic!

Gewoon niks in je kluisje doen! Bewaar het in je eigen Kluis Thuis! :p

Back
Bovenaan