Politie arresteert Oudenbosschenaar met 6,5 kilo illegaal vuurwerk

OUDENBOSCH - De politie heeft donderdagochtend in een huis in Oudenbosch een partij illegaal vuurwerk gevonden. Een 18-jarige man is gearresteerd.
De verdachte trok de aandacht van de Taskforce Opsporing Vuurwerk Bommenmakers, omdat hij een filmpje van het afsteken van zwaar vuurwerk op YouTube had geplaatst.

'Leuk om te knallen'
In het huis lag 6,5 kilo zwaar vuurwerk zoals Cobra's mortierbommen, vlinders, lawinepijlen en nitraatklappers. De jongen vertelde de politie dat hij het vuurwerk net na de zomer op een parkeerplaats van een Belg had gekocht. Hij gaf 270 euro uit voor het vuurwerk, omdat hij het volgens de politie leuk vindt om hard te knallen.

De afgelopen maanden had hij al een deel van het vuurwerk afgestoken.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/183423702/Politie+arresteert+Oudenbosschenaar+met+6,5+kilo+illegaal+vuurwerk.aspx

Hulde voor de politie dat ze deze zware top crimineel hebben opgepakt. :frusty:
Maar goed van mij mogen ze heel die taskforce oprollen dat ze zich maar is bezig gaan houden met echte criminaliteit, ipv liefhebbers met 6,5 kg vuurwerk op te pakken :rolleyes:

Ik wou gaan schelden maar heb het maar even weggeëdit; maar ik word er zo pissig van dat ze zo'n liefhebber z'n fijne knalspul afnemen. Wie zegt dat hij er mee zou vernielen?! Maar ja; diegenen die dat wél doen verpesten het voor deze jongen. Subiet wordt al het harde knalspul en hun beheerder verdacht. Zonde! Mensen, stop toch met vernielen, dan is het gedogen niet ver meer!

Mensen, stop toch met vernielen, dan is het gedogen niet ver meer!

Zo lang de politie die knallers vergelijkt met handgranaten word er nooit iets gedoogd. Jammer dat ze deze jongen via YT er bij lappen. Nooit iets op YT zetten dus. Ik ben benieuwd wanneer de eerste wordt gepakt voor doorlont-projecten.

Tja maar wie zet dan ook wat op youtube ? Lijkt me toch logisch , dat als je zelfs niet van taskforce weet je dat niet moet doen. En nooit wat thuis hebben !! Nooit never nada niks !

Je moet natuurlijk wel een mogelijkheid hebben om het ergens anders op te slaan. Ik weet bijvoorbeeld zeker dat ik niemand zou kunnen vinden die dat zou willen doen! Is misschien wel iets zeldzaams maar toch!

Zo lang de politie die knallers vergelijkt met handgranaten word er nooit iets gedoogd. Jammer dat ze deze jongen via YT er bij lappen. Nooit iets op YT zetten dus. Ik ben benieuwd wanneer de eerste wordt gepakt voor doorlont-projecten.

lol ik kreeg vorig jaar al dreigberichten van die taskforce omdat ik een filmpje van een doorlont project met romeinse kaarsen en single shots op yt had staan

Nou ja! Dat is werkelijk te dom dom voor woorden. Veel meer zal ik er niet van maken. Dan blijven me scheldpartijen gespaard! Ik dacht dat ze voor bommenmakers waren? Dat is opzich wel goed, maar voor een doorlontproject dat is werkelijk te gek voor woorden!

Tja maar wie zet dan ook wat op youtube ? Lijkt me toch logisch , dat als je zelfs niet van taskforce weet je dat niet moet doen. En nooit wat thuis hebben !! Nooit never nada niks !
ik snap je opmerking maar als je de posten onder dat soort filmpjes bekijkt denken nog hele volksstammen dat ze daar annoniem kunnen ouweh0eren echt onbegrijpelijk en als je ze waarschuwt ben je een eppo

ik snap je opmerking maar als je de posten onder dat soort filmpjes bekijkt denken nog hele volksstammen dat ze daar annoniem kunnen ouweh0eren echt onbegrijpelijk en als je ze waarschuwt ben je een eppo

lol inderdaad, de youtube generatie van de decembernoobs zegmaar :p

Aan de andere kant; deze jongen heeft het vuurwerk ook al afgestoken. Ik kan begrijpen dat mensen dit vervelend vinden..

Back
Bovenaan