Pleidooi voor vuurwerkverbod in delen Arnhem

ylke

VWC lid
ARNHEM - Drie partijen in de Arnhemse raad willen het afsteken van vuurwerk aan banden leggen. In sommige wijken moet het stil blijven tijdens de jaarwisseling.

De Partij voor de Dieren (PvdD), ChristenUnie en GroenLinks willen dat het afsteken van vuurwerk in sommige delen van Arnhem wordt verboden. Hiermee willen de partijen onder andere de milieuvervuiling en de geluidsoverlast tijdens de jaarwisseling verminderen.

Vuurwerkvrije zones
Ze pleiten voor vuurwerkvrije zones. Onder meer in de Arnhemse binnenstad en binnen de milieuzone zou het afsteken van vuurwerk verboden moeten worden, vinden de drie partijen.

De Arnhemse VVD heeft al laten weten niets te zien in het instellen van vuurwerkvrije zones.

Bron

Vuurwerk vrije zones heb ik niets op tegen, bv bij ziekenhuizen/verpleeghuizen, dierentuinen enzo. Maar daar zullen deze partijen geen genoegen mee nemen lijkt me.

Binnenstad kan me nog wat bij voorstellen en ziekenhuis(en) ook bij bejaarde tehuizen, zolang ze maar van onze wijken afblijven!

Er zijn zat ouderen die het juist mooi vinden om naar vuurwerk te kijken. Zoveel hebben die mensen vaak niet. Wie zijn die politici wel om te beslissen wat goed is voor hen? Betuttelend volk.

Bij dierentuinen in in winkelstraten in de binnenstad kan ik me goed voorstellen. Daarentegen zijn de winkels op oudejaarsdag over het algemeen om 18.00 uur wel dicht. Dat probleem is er inmiddels al niet meer.

Ik heb wel eens gehoord van ouderen die klaagden vanwege een vuurwerkvrije zone rond hun bejaardentehuis, want er was geen vuurwerk.

Back
Bovenaan