Pizza-oven opgeblazen in Haarlem-Noord

ylke

VWC lid
HAARLEM - ,,Een verschrikking’’, verzucht Carlo Vincenzo, eigenaar van restaurant Da Vincenzo in Haarlem-Noord.

Door Margot Klompmaker - 19-1-2016, 12:54 (Update 19-1-2016, 12:55)

Zijn mooie buitenoven op het Marsmanplein is vernield in de nacht van zaterdag op zondag. Opgeblazen, waarschijnlijk door vuurwerk. Na een drukke zaterdagavond in zijn zaak was Vincenzo niets vermoedend naar huis gegaan. De volgende ochtend zag hij op zijn telefoon allerlei berichtjes van pleinbewoners. ,,Zij vertelden dat mijn oven in duizend stukken lag.’’

Geschrokken haastte Carlo zich naar zijn zaak. Daar zag hij een totaal vernielde oven met in de resten een stuk vuurwerk. ,,Je kunt dus wel raden wat er is gebeurd. Buurtbewoners hoorden rond twee uur ’s nachts een enorme knal.’’

Carlo is zwaar gedupeerd. In de buitenoven op het plein bakte hij zijn pizza’s. In zijn zaak zelf heeft hij daar te weinig plaats voor. ,,Ik heb wel een oven in de keuken, maar die gebruik ik voor andere gerechten. Kortom: ik kan geen pizza’s meer bakken.’’

Wat nu? De politie is ingeschakeld en er zijn camerabeelden. Ook heeft Vincenzo een beloning uitgeloofd voor de gouden tip die naar de dader(s) leidt. De eigenaar is verzekerd, maar of het opblazen van een buitenoven daar ook onder valt is nog onduidelijk.

Bron

Back
Bovenaan