Pijlen richten op vuurwerk item WNL vrijdag 1 november 2013

Sta ik er zo rot op dan? :)

Ben jij die verkoper dan?

Moet zeggen dat je het goed doet! Slaat de spijker op zijn kop. Heel netjes!

Ze moeten dit gewoon in de kamer behandelen en dan wat eruit komt. 5 jaar lang er niet meer over zeiken. 5 jaar lang zwijgplicht over dit onderwerp

Maar het zou wel schelen als de vuurwerkbranche zich nu al samen pakt en al een offensief gaat beginnen want nu de vakanties geweest zijn, hoor je al de eerste knallen en dat komt niet door legaal vuurwerk.

Misschien een idee dat vuurwerkcrew (of één van de leden, in ieder geval centraal georganiseerd) een soortgelijke FB-pagina in het leven roept net als pietitie?

De drempel om een FB-pagina te liken ligt naar mijn mening veel lager dan een daadwerkelijke petitie te tekenen, en volgens mij heeft de FB-pagina van pietitie met 2+ miljoen (!!) likes toch een behoorlijke statement gemaakt door te laten zien dat er ook een heleboel mensen zijn tégen de afschaffing van zwarte piet.

Kon het niet laten...

OT: Elk jaar weer hetzelfde liedje. Meneer Bonte irriteert me mateloos door alleen nu op te duiken en van de gelegenheid gebruik te maken. De rest van het jaar is hij vrij stil, typerend voor zo'n aandachtzoeker. Als hij het echt wilt had hij er echt meer werk van moeten maken door het jaar heen. Hug a Tree, Hug a Tree!

pyro-freak

Gereformeerde Nederlandse bekrompenheid (2 katholieke provincies versus 10 protestants-gereformeerde provincies). Het heeft er wel mee te maken. Kijk maar naar België, Spanje, Frankrijk, Italië, Tsjechië, Polen, Letland, Estland, Kroatië en Griekenland. Allemaal Katholiek of Orthodox. Ook bij de Orthodoxen zijn levensvreugden en uitbundige ceremonies belangrijk. Daarbij maakt vuurwerk een groot deel uit van het leven.

Sorry als ik mensen beledigd heb, maar er is over het algemeen een duidelijk verband zichtbaar.

Met alle respect, maar ik denk serieus dat je niet weet waarover je het hebt. 2 katholieke provincies? 10 protestantse? Heb je wel eens gehoord van secularisatie? Heb je gekeken naar het percentage gereformeerden en roomskatholieken in nederland ten opzichte van niet gereformeerden(lees christenen ) en Katholieken(lees ook christenen).
Je hebt me niet beledigt want daarvoor is je post gewoon te krom en weet ik dat je er waarschijnlijk erg weinig kaas van gegeten hebt.
Maar komt eerst eens met gewone argumenten en feiten en ga dan eens een uitspraak doen. De uitspraak" er is over het algemeen een duidelijk verband zichtbaar" is al niet legitiem. Want wat is algemeen? Wat is precies het verband?
Sorry dat ik er zo ff op inga, maar ik vind het gewoon echt kortzichtig en zou het fijn vinden als je in ieder geval eens uitzoekt hoe het echt zit.

greetzz

Ik vind het gevaarlijk en eng dat er zelfs misleidende uitspraken worden gedaan dat het merendeel van de Nederlandse bevolking tegen een vuurwerk verbod is, dit is een regelrechte leugen en waarschijnlijk gehaald uit een enquete van 1000 mensen waarvan merendeel een achtergrond hebben met de pvdd en groen links. Het gevaarlijke aan zulke misleidende uitspraken is wel dat de niet beter wetende Nederlander toch geneigd is deze informatie te geloven en er zich er sneller bij neer zou leggen mocht er daadwerkelijk in de toekomst iets beslist worden betreft een vuurwerk verbod. Ik vraag mij dan ook hard op af of er tegen zulke uitspraken geen gerechtelijke stappen ondernomen kunnen worden aangezien ze eigenlijk de boel behoorlijk bedonderen en valse/ misleidende informatie verspreiden.

@ Frits : je staat er goed op hoor kerel :cool:

Met alle respect, maar ik denk serieus dat je niet weet waarover je het hebt. 2 katholieke provincies? 10 protestantse? Heb je wel eens gehoord van secularisatie? Heb je gekeken naar het percentage gereformeerden en roomskatholieken in nederland ten opzichte van niet gereformeerden(lees christenen ) en Katholieken(lees ook christenen).
Je hebt me niet beledigt want daarvoor is je post gewoon te krom en weet ik dat je er waarschijnlijk erg weinig kaas van gegeten hebt.
Maar komt eerst eens met gewone argumenten en feiten en ga dan eens een uitspraak doen. De uitspraak" er is over het algemeen een duidelijk verband zichtbaar" is al niet legitiem. Want wat is algemeen? Wat is precies het verband?
Sorry dat ik er zo ff op inga, maar ik vind het gewoon echt kortzichtig en zou het fijn vinden als je in ieder geval eens uitzoekt hoe het echt zit.

greetzz

Mijn excuses van eerdergenoemde reactie, die was inderdaad overtrokken en sloeg kant- noch wal. Wat ik duidelijk wilde maken is dat het vuurwerkbeleid en traditie liberaler is in landen waar van oudsher overwegend katholieken en christelijk orthodoxen wonen. Dit lijkt mij niet puur toeval. Zie bijvoorbeeld Spanje, waar religie en vuurwerk met elkaar samengaan.
Ik doelde meer op de ontwikkelingen in de 80-jarige oorlog in de "Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden" en de daaruit ontstane provincies (en besturen,volksvertegenwoordiging en politiek klimaat).

Ik kan die kop niet meer luchten of zien. Heb daarom het filmpje niet gekeken.
Deze persoon kunnen ze in de tweede kamer toch niet meer serieus nemen? Ieder jaar probeert hij het weer, en ieder jaar worden zijn pogingen van tafel geveegd. Je zou toch haast denken dat ze hem een keer zat zijn, en dat ze er geen aandacht meer aan schenken.

Dit land heeft momenteel toch wel andere problemen dan een vuurwerk en zwarte pieten verbod :bonk:
Daarbij zou ik zeker bij een vuurwerk verbod partijen als GroenLinks en de party van de dieren al helemaal niet serieus nemen. De namen van deze partijen zeggen feitelijk al genoeg. Dieren en natuur. Laat de heer Bonte zijn stinkende auto ook staan als hij aan het werk is?
Wat blijf ik het toch een walgelijke vent vinden verschrikkelijk.

Hij laat het allemaal overkomen alsof hij het voor de burger doet. Maar in mijn ogen is het allemaal egoïsme en eigen belang. Hij heeft er een schurft hekel aan en daar moet heel Nederland onder lijden. Ik zie dat filmpje van pownews nog voor me, dat hij met die irritante kop op oudejaarsdag door Rotterdam loopt. Bij elke knal trekt zijn gezicht verder weg. Ik denk dat de heer Bonte een erg groot vuurwerk trauma heeft opgelopen in zijn leven. Wellicht dat een psycholoog hulp kan bieden?

Toch als je het vertaald naar oorlogsvoering doet hij het niet slecht,elk jaar schoppen tegen vuurwerk en elk jaar word hij van tafel geveegd leuk voor ons.maar hij kan dit jaren volhouden elke keer kruimelt er wat van de weerstand tegen hem af en vind hij medestanders,met geduld kan hij dit lang volhouden tot er een omslagpunt volgt

Wat een ******** die vent!!! Hij begint weer van voren af aan ik kan die eikel wel schieten met die gladde kop van hem, hij weet en ze weten niet eens waar ze het over hebben. Als je er nu echt tegen bent was je het hele jaar er wel mee bezig maar nee, ze horen weer een knalletje en gelijk staan ze weer op hun kop net zoals die zwarte pieten discussie! Wat een azijnzeikers toch wat word ik hier kwaad over grrrrrrrrr!!!!

Back
Bovenaan