PGI Convention

moontan

VWC lid
Via onderstaande link kun je 18 minuten kijken naar fragmenten van beelden
uit 2005 van een competitie van wie de beste girandole en draaizon heeft geschoten.
Er is veel OH op de achtergrond, maar de beelden zijn verder erg mooi
Via display menu klikken op girandole of wheel
Er zijn ook beelden van mooie shells te zien

http://www.secac.com/125.0.html

Laatst bewerkt:
Prachtige filmpjes, Moontan! Vooral de Girandola's hebben mijn bijzondere interesse. Wat een spectaculair effect is dat toch als zo'n wiel opstijgt. :cool:
Bedankt voor de link. Deze kende ik nog niet.

Groetjes,
Cameo

Prachtige filmpjes, Moontan! Vooral de Girandola's hebben mijn bijzondere interesse. Wat een spectaculair effect is dat toch als zo'n wiel opstijgt. :cool:
Bedankt voor de link. Deze kende ik nog niet.

Groetjes,
Cameo

Dank je Cameo. Ik wist tot gisteren nog niets af van het bestaan van de PGI.
Jij wel? ik heb onder het topic algemeen aandacht besteed aan deze Amerikaanse pyroclub.
De girandola,s zijn spectaculair te noemen. Veel soorten. Jammer van dat "ge"ouweh" op de achtergrond. Maar de films zijn zeer de moeite waard.
Er is ook nog een film uit 2004.
Die plaats ik ook nog even.

Groetjes
Moontan
:bye:

De PGI is een hele grote organisatie in de US. ik heb dat filmpjes (flash movie) even bekeken. Ze kunnen er wat van daar. Maar er gaat zo af en toe wel wat mis hoor, shells die niet opstijgen en in de buis klappen, Girandolas die horzontaal, of helemaal niet weg vliegen :p

De PGI is een hele grote organisatie in de US. ik heb dat filmpjes (flash movie) even bekeken. Ze kunnen er wat van daar. Maar er gaat zo af en toe wel wat mis hoor, shells die niet opstijgen en in de buis klappen, Girandolas die horzontaal, of helemaal niet weg vliegen :p

Klopt Red Baron, dat heb ik ook gezien haha.
Veel selfmade spul, met alle risico,s van dien.

Zo zien we maar weer dat het geen speelgoed is.

Maar er staat me iets bij dat er ook een vereniging is die een festival organiseerd waar je dus zelf vuurwerk gefabriceerd. En dat wordt dan aan het eind van de avond of week getest.
Maar daar is toch flink wat kennis voor nodig.

Op het filmpje hebben ze het geloof ik ook telkens over deelnemers, en aangezien er best vaak iets fout gaat lijken het me nu ook geen prof bedrijven die het daar doen.

Ik ben fan van girandola's, en er zitten prachtige tussen.
Vooral die van 6.30 is mooi:D
Helaas wordt ik gek van die commentator; harstikke verveeld en traag, om moe van te worden.:sad:
En uiteraard het Amerikaanse publiek.

Laatst bewerkt:
Zo zien we maar weer dat het geen speelgoed is.

Maar er staat me iets bij dat er ook een vereniging is die een festival organiseerd waar je dus zelf vuurwerk gefabriceerd. En dat wordt dan aan het eind van de avond of week getest.
Maar daar is toch flink wat kennis voor nodig.

Dat is de PGI Guy :)

Zo ziet er leuk uit :) ook die multibreaks :) bij +- 7 min knalt een 7 inch multibreak 2 m boven de grond :D Groundsalut :)

Ik ben zelf een jaar of 3 a 4 geleden lid geweest van de PGI. Ik zou er toen een keer heen gaan (North Dakota) maar dat is helaas niet door gegaan. Ik ben nog wel van plan om het een keer te doen.

Hier nog een aantal films van shows die op de PGI Convention in 2006 geschoten zijn.

PG 2006 Films

Ik ben zelf een jaar of 3 a 4 geleden lid geweest van de PGI. Ik zou er toen een keer heen gaan (North Dakota) maar dat is helaas niet door gegaan. Ik ben nog wel van plan om het een keer te doen.

Hier nog een aantal films van shows die op de PGI Convention in 2006 geschoten zijn.

PG 2006 Films

Dank Tony. Jullie forum herbergt tal van schatten. Ik had deze nog niet ontdekt.
Het lijkt mij ook best wel interessant om dat eens mee te maken.
Een hele week tussen al die vuurwerk fanaten.
Ervaringen uitwisselen etc. En een leuke vakantie er aan vast plakken.
Wie weet ga ik er ook eens naar toe.

Back
Bovenaan