Partij voor de Dieren: 'Vuurwerk in Arnhem fors beperken'

ylke

VWC lid
ARNHEM - Met het aan banden leggen van het afsteken van vuurwerk als belangrijk programmapunt gaat de Partij voor de Dieren (PvdD) in Arnhem voor de het eerst meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Met oud en nieuw wordt het milieu meer belast met zwavel en zware metalen dan normaliter in een maand tijd", benadrukt kandidaat-lijsttrekker Leo de Groot van de PvdD. "Het massaal afsteken van vuurwerk geeft veel overlast voor mens en dier", vervolgt hij. "Het opruimen van de rommel kost veel geld." De Groot ziet liever een mooie vuurwerkshow in plaats van het massale vuurwerkgeweld.

Stadsblokken
Hij betoogt verder dat groen, natuur en de Stadsblokken van Arnhem bij de PvdD veel aandacht krijgen.

Jachtvrije gemeente
Het ledencongres stemt op 24 november over potentiële kandidaten. De Groot rekent erop dat hij groen licht krijgt als lijsttrekker. Hij wil van Arnhem 'een jachtvrije gemeente' maken. Afschot van dieren die voor overlast en schade zorgen is onnodig, betoogt hij. Hij ziet meer in de ontwikkeling van een automatische vogelverschrikker voor ganzen. De Groot: "Ook het niet meer inzaaien van gras op de uiterwaarden kan helpen. Nu lok je daarmee juist ganzen aan."

De Gelderlander

Ja natuurlijk de pvd dierenaars gaat voor de kleine vervuiler klinkt logisch ipv de grootvervuiler zoals bv shell of dupont etc:frusty:

Als dat je hoofdpunt word in je partijprogramma, druk maken om 1 dag, geloof ik niet dat ze erg veel stemmen krijgen...

Precies, niet druk om maken dus.
Al erger ik me er zelf ook weer mateloos aan als ik deze berichten ieder jaar weer voorbij zie komen.

Back
Bovenaan