Partij illegaal vuurwerk gevonden in garagebox Enschede

Torrr

VWC lid
ENSCHEDE - Een paar honderd kilogram illegaal, zwaar vuurwerk. Dat ontdekte de politie vrijdagmiddag in een garagebox aan de Toekomststraat in Enschede.

In de garage werden verschillende dozen aangetroffen waar het illegale knalwerk in verpakt was. Waar het vuurwerk vandaan komt en wie ermee te maken heeft wordt nog onderzocht door een speciaal vuurwerkteam van de politie.

bron

gaat lekker in Enschede,goed dat die troep weer weg is.
die gasten maken het nu kapot voor een ander,de echte vuurwerkliefhebber.
grappig dat ook nog steeds mensen denken dat er in Enschede geen vuurwerk meer de lucht in gaat 31 december.

grappig dat ook nog steeds mensen denken dat er in Enschede geen vuurwerk meer de lucht in gaat 31 december.

Opgeruimd staat netjes .
Dat knal werk moet echt stoppen,
Dat verpest de hobby.
Ik snap dat mensen harde knallen willen.
Maar juist dat ,
Zet de overheid aan tot een verbod.
Het nederlandse vuurwerk is zo mooie aan het worden,
Illegaal is niet meer nodig.

Opgeruimd staat netjes .
Dat verpest de hobby.
Maar juist dat ,
Wat mij betreft achterlijk duur achterlijk achterhaald en een achterlijk uitgekleed aanbod,iedereen heeft recht op zijn mening maar dit is de mijne.

Moraalridders genoeg weer hier hahaha

dennis-pyro: het is namelijk vijf voor twaalf, dus als men de heleboel weer gaat opblazen met het zware knalwerk en tel daar dan bij op de gewonden van het ille & legale vuurwerk. Daar gaat het imago weer.

Even een voorbeeld bij mij uit de buurt, drie zware knallen de afgelopen twee weken en drie vuilnisbakken naar de *****. Dat is helaas de realiteit en ik wil graag mijn hobby kunnen blijven uitvoeren en niet dat het straks zoiets wordt "gelukkig hebben we de dvd nog".

Ik denk namelijk dat het draagvlak voor een vuurwerk verbod groter is dan voor de zwarte pieten discussie.. en die gaat er ook al aan door en kleine groep mensen.

Begrijp me echt niet verkeerd hoor , ik ben ook jong geweest maar een oude beton strijker is even iets anders dan een cobra.

Maar dat jij er anders overdenkt vind ik trouwens prima, maar realiseer je wel dat je het mogelijk verpest voor jezelf in de toekomst.

Laatst bewerkt:
Dit is al jaren zo en neemt jaren af. En alsof van al die illegale dingen gebruikt wordt daarvoor. Misschien 5% daarvan.

legaal vuurwerk wordt gebruikt om scholen in brand te steken. Maar goed dat dan legaal vuurwerk verboden wordt? Juist vuurwerkenners zouden dit moeten snappen. Maar hier op vwc zijn er een paar moraalridders

Dit is al jaren zo en neemt jaren af. En alsof van al die illegale dingen gebruikt wordt daarvoor. Misschien 5% daarvan.

legaal vuurwerk wordt gebruikt om scholen in brand te steken. Maar goed dat dan legaal vuurwerk verboden wordt? Juist vuurwerkenners zouden dit moeten snappen. Maar hier op vwc zijn er een paar moraalridders

laat mij dan ook moraalridder zijn....steek al meer dan 30jaar vuurwerk af en wil dat graag ook nog 30jaar volhouden als mijn gezongheid dat toelaat, maar op deze manier is het gauw over.

ik heb door de jaren heen de afsteektijden van 22:00 naar 10:00 en nu naar 18:00 zien gaan maar nog nooit is er zoveel tegenstand geweest als nu voor deze mooie traditie.
maar als jij denk dat door dat gesloop er niks gaat veranderen dan zullen wij elkaar over een paar jaar hier weer tegenkomen maar dan is het meer van""mooi was het he toen we nog zelf mochten afsteken"".....dan is dit forum ook een museum.

en je kan zeggen...moraalridder...doemdenker...maar feit blijft dat een kleine groep vuurwerk(******s) het voor een hele grote groep aan het verzieken zijn door jarenlang met die teringzooi spullen te slopen dat we nu op dit punt beland zijn...

Vanavond zelfs nog :D Als ze eens wisten hoeveel importeurs en winkeliers er in die regio zitten...nauwelijks opslag (laat staan 1.1g) maar dat zou hun niks uitmaken; *alleen het ideeeee al* lol

laat mij dan ook moraalridder zijn....steek al meer dan 30jaar vuurwerk af en wil dat graag ook nog 30jaar volhouden als mijn gezongheid dat toelaat, maar op deze manier is het gauw over.

ik heb door de jaren heen de afsteektijden van 22:00 naar 10:00 en nu naar 18:00 zien gaan maar nog nooit is er zoveel tegenstand geweest als nu voor deze mooie traditie.
maar als jij denk dat door dat gesloop er niks gaat veranderen dan zullen wij elkaar over een paar jaar hier weer tegenkomen maar dan is het meer van""mooi was het he toen we nog zelf mochten afsteken"".....dan is dit forum ook een museum.

en je kan zeggen...moraalridder...doemdenker...maar feit blijft dat een kleine groep vuurwerk(******s) het voor een hele grote groep aan het verzieken zijn door jarenlang met die teringzooi spullen te slopen dat we nu op dit punt beland zijn...

Feit dat het nu ingeperkt wordt is het feit dat het overlast veroorzaakt. Hierbij maakt men geen onderscheid tussen illegaal of legaal. Een hond is bang voor een legale knalblok maar ook voor een Cobra 6. De beestjes die er last van hebben plus de mens is het grootste ergernis

Dan krijg je gewonden dat veelal wel door illegaal vuurwerk komt maar er blijven er genoeg over die door legaal vuurwerk verwond raken. Al vallen er 10 gewonden dan is het nog te veel. En zal een verbod onvermijdelijk zijn

Dan krijg je misschien eens pas het vandalisme waar jij op doelde maar de meeste mensen boeit dat niet zo erg. Het is een combinatie van dat vuurwerk verboden moet worden en vandalisme gebeurd vaker zonder vuurwerk maar men ziet dat niet. Maar ook legale single shots die net zo krachtig zijn als een illegale nitraat kan schade aanrichten. Als je al die "troep" wegneemt gebruikt men legaal vuurwerk om dingen te slopen.

Het is een illusie van jullie om te denken dat het de schuld is van die buitenlanders. Als je buitenlands vuurwerk totaal zou stoppen gebeuren al die dingen waar men zich aan ergert toch met legaal vuurwerk

sorry hoor maar een legaal knalblok is toch echt niet te vergelijken met een cobra6...

maar laten we er over op houden...we hebben allebei een andere mening en dat is ook goed anders heb je niks om over te ***len.......

sorry hoor maar een legaal knalblok is toch echt niet te vergelijken met een cobra6...

maar laten we er over op houden...we hebben allebei een andere mening en dat is ook goed anders heb je niks om over te ***len.......

we vliegen elkaar toch ook niet in de haren.

ik denk dat gemiddeld persoon daar geen verschil in hoort en klagers bij elke knal klagen ook al is het geen vuurerk. Niks mis met een gezonde discussie. Misschien dat wij het niet eens zijn maar kunnen mensen denken van : nou die heeft wel eigenlijk gelijk

Opgeruimd staat netjes .
Dat verpest de hobby.
Maar juist dat ,

Jullie hebben alleen vuurwerk uit nederland in de collectie?
Ik kan netgens ontdekken dat er cobras of weet ik veel wat zijn gevonden. Wellicht had deze knul net genoten van de herfstacties in Olen :p

Jullie hebben alleen vuurwerk uit nederland in de collectie?
Ik kan netgens ontdekken dat er cobras of weet ik veel wat zijn gevonden. Wellicht had deze knul net genoten van de herfstacties in Olen :p

snap je het nu echt niet,of wil je het niet snappen?
lees de berichten eens wat er nu alweer elke dag in de media staat.
dit is allemaal illegaal spul waar vernielingen mee gedaan worden.
waarom denk je dat ze de afsteek tijden veranderen,dit is nog maar het begin.
zoals bakero1973 al aan gaf het is 5 voor 12.
en dan kan jij wel heel stoer met je (il)legaal knalblokje gaan staan samenvuurwerkkopen maar als het verbod er is over een paar jaar sta jij ook niet meer buiten want dan is de lol eraf van de leuke traditie,en is 31 december geen bal meer aan.

dus het is prima dat ze de grote handelaren nu oppaken,die maken het kapot.
en ik heb het niet over de gewone mens die 31 december een harde knaller afsteekt of een blokje.
heb ik geen probleem mee hoor..

Back
Bovenaan