‘Particulier vuurwerk is een traditie en hoort bij 31 december’

ylke

VWC lid
‘Particulier vuurwerk is een traditie en hoort bij 31 december’

Bijna tweederde van de deelnemers aan de stelling van deze week (63 procent), vind dat het gebruik van vuurwerk door particulieren rond de jaarwisseling behouden moet blijven. Uit een peiling van EenVandaag onder 20.000 leden van het opiniepanel, bleek onlangs dat tweederde van de ondervraagden het afsteken van vuurwerk door particulieren juist wil verbieden.

Bijna de helft van stemmers (47 procent) vind dat het afsteken van vuurwerk vooral behouden moet blijven omdat het een traditie is. Nog eens tien procent ziet weinig problemen met het afsteken en geeft aan dat de nadelen te overzien zijn. Zes procent vindt dat het knallen met rotjes moet kunnen, maar dat de periode die daarvoor staat met moet worden ingekort.

In totaal is 39 procent van de deelnemers aan de stelling voor een vuurwerkverbod voor particulieren. De grootse groep (16 procent) vindt het gewoon te gevaarlijk. De problemen die dieren ondervinden van het geknal is voor nog eens 10 procent een reden om het vuurwerk tegen het afsteken van vuurwerk te zijn. Een flinke groep (10 procent) geeft aan dat hier voor de gemeente een mooie taak is weggelegd. Ook de hoge kosten zijn voor 3 procent een reden voor afschaffing.

Bron

Dus tenminste 63% van de mensen op die site die niet landverradende ego's zijn. Geweldig, eindelijk eens n positieve poll:) Vraag me alleen af hoeveel mensen zijn ondervraagd.

Hier in het oosten zijn ze wat nuchterer, mijn burgemeester heeft ook al aangegeven niets in een
vuurwerk verbod te zien, het is een traditie en een verbod is niet te handhaven.
Wel gaf hij aan dat er meer aan het zware vuurwerk gedaan moet worden.

burgemeester heeft ook al aangegeven niets in een
vuurwerk verbod te zien, het is een traditie en een verbod is niet te handhaven.
Wel gaf hij aan dat er meer aan het zware vuurwerk gedaan moet worden.
Heldere kijk op de zaak. Gelukkig komen er daar ook steeds meer van.

Ik heb echt het vermoeden dat de polls die tot 5 dagen voor oud en nieuw en de polls drie dagen er na worden bepaald door een grote groep die echt een hekel heeft aan vuurwerk. Zodra de vuurwerkgekte weer rustig is hoor je deze personen niet meer wat dus betekent dat deze personen dus eigenlijk niet serieus te nemen zijn want ze staan niet voor 100% achter hun mening omdat het ze de rest van het jaar namelijk niet interesseert.

Ik heb echt het vermoeden dat de polls die tot 5 dagen voor oud en nieuw en de polls drie dagen er na worden bepaald door een grote groep die echt een hekel heeft aan vuurwerk. Zodra de vuurwerkgekte weer rustig is hoor je deze personen niet meer wat dus betekent dat deze personen dus eigenlijk niet serieus te nemen zijn want ze staan niet voor 100% achter hun mening omdat het ze de rest van het jaar namelijk niet interesseert.

Vind zwz al die polls niet reëel, deze polls staan vaak op sites waar over het algemeen al veel negatievelingen zitten. Las vandaag een artikelen in onze plaatselijke krant dat in een poll van Eenvandaag 2/3 voor een vuurwerkverbod is. Kan mij alles wijs maken maar denk dat de meeste mensen die van vuurwerk houden niet op een site komen als Eenvandaag. Zo is zon poll helaas niet reëel maar gebruikt de media hem wel als reële poll :(

Ik ken niemand in al mijn kennissen en vrienden en familie die zegt dat er een vuurwerk verbod moet komen, ik denk dat ik toch wel 2500 mensen ken, hoe komen ze in vredesnaam aan dit aantal dat vraag je je toch wel af!!

Vind zwz al die polls niet reëel, deze polls staan vaak op sites waar over het algemeen al veel negatievelingen zitten. Las vandaag een artikelen in onze plaatselijke krant dat in een poll van Eenvandaag 2/3 voor een vuurwerkverbod is. Kan mij alles wijs maken maar denk dat de meeste mensen die van vuurwerk houden niet op een site komen als Eenvandaag. Zo is zon poll helaas niet reëel maar gebruikt de media hem wel als reële poll :(
Ik heb me een tijd geleden ingeschreven voor eenvandaag omdat ik vond dat er te weinig pvv-stemmers werden vertegenwoordigd. Ik wilde graag helpen om de resultaten in de goede richting bij te sturen. Vaak doe ik niet mee met de onderzoeken, alleen als het me iets interesseert. Ik denk dat dat voor best veel mensen geldt. Die hebben zich ooit ingeschreven om hun politieke mening te laten meetellen en dan komt er een onderzoek over vuurwerk en denken ze "mwah, niet interessant". Ondertussen denken alle antis juist "ah, vuurwerk! flink tegenstemmen!"

Je weet pas echt hoe het land erover denkt als je totaal willekeurige BSN-nummers kiest van burgers in het hele land en die mensen een neutrale niet-sturende vraag voorlegt. Zelfs dan heb je nog te maken met hele volksstammen tegenstanders die vuurwerk in principe wel zouden willen behouden maar daarbij een ongefundeerde keuze maken, bijvoorbeeld al die mensen die alleen een verbod willen als er vuurwerkshows voor in de plaats komen, wat niet gaat gebeuren en op z'n best zwaar zal tegenvallen als het gebeurt.

Back
Bovenaan