Overbetuwe: 'Schade vuurwerk is meevaller' !!!

Torrr

VWC lid
LST – De gemeente Overbetuwe heeft voor zeker 15.000 euro schade opgelopen door vuurwerk. In de gemeente zijn onder meer negen prullenbakken, dertien verkeersborden, twee banken en een glijbaan ter waarde van 5.000 euro vernield.

Volgens de gemeente is de vuurwerkschade een meevaller. In de vier voorgaande jaren was de gemeente gemiddeld 45.000 euro per jaar kwijt.

Vernielingen tijdens de jaarwisseling kosten de gemeente Neder-Betuwe bijna 25.000 euro. Daar werden vijftien prullenbakken, twaalf putdeksels en vier bushokjes vernield door vandalen.

Bij de gemeente Lingewaard was de vuurwerkschade dinsdag nog niet bekend.

Bron

Na alle negatieve berichten omtrent vuurwerk is dit dan toch wel weer een redelijk positief berich ondanks het natuurlijk nog teveel is. Toch verbaas ik mij wel dat er in dit topic niet wordt gereageerd.

In de gemeente zijn onder meer negen prullenbakken, dertien verkeersborden, twee banken en een glijbaan ter waarde van 5.000 euro vernield.

Bizar dat ze dit nog een meevaller noemen ook. Tuurlijk is het 30.000 minder dan vorig jaar, maar het gebeurd nog steeds. En elk drop/stad heeft helaas last van deze kansloze figuren. En zolang dit soort tuig dit blijft doen, zal vuurwerk een slechte naam blijven houden. En zullen mensen zonder leven zoals arno bonte voor een verbod blijven strijden.

Het enige wat je hier aan kan doen, is de straffen voor vandalisme nog meer verhogen. Verhoog de boetes voor vandalisme maar. Geef ze desnoods gevangenisstraf, of huisarrest met de jaarwisseling. Maar zorg in ieder geval dat dit tuig van de straat verdwijnt. Anders vrees ik dat een verbod ooit toch werkelijk zal worden.

Erg jammer dat mensen als Arno helaas niet zien dat dit tuig het voor de liefhebbers verpesten. En dat kennelijk iedereen daar onder moet lijden.

Je kunt het nooit helemaal uitsluiten. Bovendien wordt er op een willekeurige dag ook altijd gesloopt. Maar landelijk gezien zaten we in een daling dus ik vind het wel de goede kant op gaan. Rome is ook niet in één dag gebouwd

We gaan zeker de goede kant op, dus het is al een stuk positiever als andere berichten. Volgend jaar nog minder schade!

Back
Bovenaan