Oud & Nieuw: vuurwerkvrije parken

killerdome

VWC lid
Tijdens de jaarwisseling van 2011 biedt Landal GreenParks haar gasten de mogelijkheid om vuurwerkvrij Oud en Nieuw te vieren op Landal Miggelenberg (Gelderland) en Landal Orveltermarke (Drenthe).
“Vanwege de grote belangstelling bieden we dit fenomeen aan, om tegemoet te komen aan de grote vraag”, aldus Bas Hoogland, commercieel directeur van Landal GreenParks, die aangeeft niet alleen veel gasten te ontvangen die niet van vuurwerk houden, maar vooral gasten met huisdieren en kleine kinderen een groot plezier doet met de maatregel.
Ook De Veluwse Hoevegaerde (Gelderland), Reevallis (Limburg) en De Witte Bergen (Overijssel) zullen vuurwerkvrij zijn.

bron

Dat vuurwerk hoor je daar toch ook.
Ik niet dat je in een of ander geluidsdicht stukje wereld zit!

Ik zat daar toevallig paar jaar terug met oud en nieuw, en dat jaar was het het eerste jaar dat het vuurwerkvrij zou zijn, had ik weer!

Maar ik zat ook gewoon vollop te stoken daar en dat deden wel meer mensen. Er kwam nog later politie op het park omdat er een gezinnetje was die rotjes aan het stoken waren met de kleine. Maar vuurwerkvrij is vuurwerkvrij..

Dat stoken was overigens net naast het park, want het park was het gebied van vuurwerkvrij en 1 meter ernaast kon je gewoon weer afsteken.

Wat ik wil zeggen is, dat het dus absoluut niet vuurwerkvrij is want het geknal kan je gewoon overal horen! ( en in de omgeving schieten ze daar met carbid )

Achja, als er markt voor is, waarom zou je het dan niet doen? Vind het een goed initiatief, dan heb ik al die zeikmensen niet meer mijn buurt!:)

En dan expres met de hardste vuurwerk mogelijk daar knallen om te bewijzen dat, ook al is dit idee goed voor die zeikerds, niet echt nuttig is in ons dichtbebouwd landje. Aangezien je sowieso knallen gaat horen, waar je ook ben. Toch?

Ik snap sommige posts niet echt.
Dit is een geweldige oplossing vind ik.
Niet iedereen is gek van vuurwerk zoals ons:wink:.
Ok, je hoort het er mischien wel, maar je hoeft niet uit te kijken waar je loopt.
Ik juich dit alleen maar toe, des te minder hebben mensen te klagen en komt vuurwerk dus minder in het nieuws.

Het lijkt me in het kader van tolerantie niet handig om dan express te stoken daar.
Natuurlijk hoor je vuurwerk. Logisch. Maar je hoeft op het park dus niet uit te kijken voor kleine kinderen als die om 12 uur nog even buiten mogen zijn.
Dus waarom negatieve reacties? Dan is het toch zo dat mensen die een hekel eraan hebben relatief rustig het uiteinde kunnen doormaken?
Beetje relaxed blijven. Ik vind het een goed punt. Wil je wel stoken? Dan moet je daar dus niet heen;-)
greetzzz

Dit is wel een goeie oplossing, die zeikerts daar dat terrein op en wij kunnen onze gang gaan.:)

Heel veel zin zal het toch niet hebben. Vuurwerk is in de wijde omgeving te horen. Wanneer je mooi op een open veld staat te stoken is misschien wel kilometers verderop het vuurwerk nog te horen. Een goede knalcake, of zelfs een knalpijl van onze oosterburen is op veel grotere afstand te horen. Zullen ze echt niets van het vuurwerk merken? Hou op zeg, dan moeten ze naar het buienland verkassen waar op dat moment geen jaarwisseling plaatsvind.

Back
Bovenaan