• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Pirat Z27a

Status
Niet open voor verdere reacties.

ylke

VWC lid
Artikelnaam: Pirat
Artikelnummer: Z27a
Importeur: Original Fireworks
Aantal per verpakking: 100 stuks
Kartoninhoud: 50/100
Effectomschrijving: Wie is er niet met groot geworden?klassieke strijker 100 stuks
Prijs: €.2,75
O.a. te koop bij: www.vuurwerkbelgie.com

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken Original Fireworks voor deze informatie.

Bijlagen

• s_Z27A.png
    s_Z27A.png
    24,3 KB · Weergaven: 0
Ze zijn en goedkoper geworden en verbetert en een nieuw uiterlijk.
De strijker is tegenwoordig zwart van kleur.
Het strijk kopje is rose achtig van kleur.
De strijker doet me erg denken aan de raider van enige tijd geleden.
LET OP de strijk kop zit af en toe vrij diep in de strijker waardoor deze niet zo makkelijk aan te strijken is.
De vertraging is aan de lange kant.. Maar wel constant.

Dan de knal...
Zelfs in de sneeuw hoor je deze strijker nog duidelijk .
De knal is aanzienlijk verbetert.
Het is nu een lekkere strijker die kw knal tussen de oude pirat en de hong delong nr3 licht.

Zoals ik al eerder melden hier boven.
Leuke strijker ik doe graag volle doosjes tegelijk....
Ennuh weinig tot geen weigeraars.
Zoek je goedkope en betrouwbare pirats dan zijn deze pirats goed te doen.

En uiteraard een filmpje zodat je het zelf kan beoordelen.

Ik vond deze strijkers opzicht wel meevallen, de knal was best redelijk voor deze strijker, maar ik vond de kwaliteit verschrikkelijk, bijna de helft van de strijkers zijn ingedeukt en bij een stuk of 30 strijkers in het doosje was de strijkkop gebroken. Maar gelukkig gingen ze wel bijna allemaal af en daar gaat het natuurlijk om,dus ik mag eigenlijk niet zeuren want voor die 2,75 kun je ze niet laten liggen!

Zoals velen weten zit deze nu in een nieuw doosje. Ik ga ervan uit dat er nu dus buskruit in zit?
Nu heb ik eens even nagedacht, maar zou men het niet P1 kunnen laten keuren en flash behouden, als 'vogelshreck' o.i.d.?
Dan is het wettelijk geen vuurwerk meer:
Artikel 6
c)
andere pyrotechnische artikelen:
categorie P1: andere pyrotechnische artikelen dan vuurwerk en pyrotechnische artikelen voor theatergebruik, die weinig gevaar opleveren;
...
Een voorbeeld van een ander P1-artikel is viscolont.
Ben bang dat je dan toch de een of andere vergunning nodig hebt, net zoals bij 'vogelschreck', lijkt me niet dat je zomaar met van die patronen (P1?) kan gaan strooien op O&N vlak nadat de CE-richtlijn definitief van kracht is :p

Laatst bewerkt:
Zo zijn er in Engeland ook salutepijlen ("lawinepijlen") en flashknallers met lont uit categorie P1 te koop als zijnde "Bird Banger Rockets" en "Bird Bangers". Dus alleen voor agrarische doeleinden.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat flashstrijkers niet meer te koop zullen zijn vanwege het verbod op een strijkkop bij flashknallers in categorie F2 en F3.

Laatst bewerkt:
De vraag is hoe het dan geregeld is met die agrarische P1-artikelen, zou je die zonder vergunning o.i.d. mogen afsteken? (kan er niks over vinden in de Regeling overige pyrotechnische artikelen). Edit: in artikel 5 staat wel dat je het artikel alleen voor het doel waarvoor het is vervaardigd mag gebruiken, maar wie zegt dat ik geen last heb van de vogels in mijn straat? :wink:
Lijkt me sterk overigens, al zou het wel een leuke toevoeging zijn bij vuurwerk. Denk dat het alleen weggelegd is voor boeren helaas.

Laatst bewerkt:
Ik denk alleen dat flashstrijkers alleen als signaalartikelen, dus voor agrariërs mogen worden verkocht.
De gene die als vuurwerk in de winkel worden verkocht hebben waarschijnlijk buskruit.

Laatst bewerkt:
Dat zal dan wel inderdaad. Toch jammer, legale flashstrijkers waren leuk geweest!
Zullen dan wel dezelfde restricties aan zitten als bij andere signaalartikelen (vogelverjagers etc).

Laatst bewerkt:
Er zal door de Nederlandse Wetgever best wel weer een regeltje (lid) in het vuurwerkbesluit worden bijgevoegd als ze artikelen voor agrarisch gebruik toevoegen O wacht... P1 is inderdaad geen vuurwerk :D Dan wellicht in het Besluit Overige Pyrotechnische Artikelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan