• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Golden Dragon B504

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben

VWC lid
Artikelnaam: Golden Dragon
Artikelnummer: B504
Importeur: Original Fireworks
Aantal per verpakking: 4 in een pak, 10 pakken
Kartoninhoud: 16/10/4
Effectomschrijving: Grote kanonslag, een klassieker met zilverkruit en rijstpapier voor het maximale snippereffect
Prijs: €.12,50
O.a. te koop bij: www.vuurwerkbelgie.com

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken Original Fireworks voor deze informatie.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Bijlagen

• s_B504.png
    s_B504.png
    29,6 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit zijn moderne rotjes gebaseerd op (deels) een oud recept. Doel van dit artikel was om een stevige knaller uit de jaren 70/80 weer op de markt te krijgen. Voldoende snippers was een van de vereisten :) Het labelwerk is gedaan door Francois (www.kanonslagen.com / www.vuurwerkmuseum.nl).

In mijn ogen komt deze knaller het dichtst in de buurt van de oude versies uit de jaren 70/80.

O ja, koop 'm voor de snippers en het gevoel een "klassiek rotje" af te steken. Het is niet de meest luide knaller op de Belgische markt.

Cameo

Ze gaan bijna net zo hard als TT groene crepe van original. Dus dan ben je met deze goedkoper uit.

Edit: Wat ik heb gehoord er werd eerst TT groene crepe afgestoken en daarna stak diegene ook golden dragon af en klonk bijna hetzelfde..

uhmmm is dat zo? je kan er een beetje naast zitten maar dit gaat toch wel erg te ver.

Leuke knaller vooral de snippers maar de knal komt echt niet bij een TT.

Ik moet zeggen dat ik hier laatst echt van stond te kijken.. leuk produkt..
old-school, erg leuk. met de complimenten aan Francois van het vuurwerkmuseum voor het labelwerk.

Wat ik me nou afvraag is wat het verschil nou is tussen de Golden Dragon en de DJF Thunder ?
In beide topics staan dat het rotjes zijn met flash en dat ze het snipper-idee geven.

Wat ik me nou afvraag is wat het verschil nou is tussen de Golden Dragon en de DJF Thunder ?
In beide topics staan dat het rotjes zijn met flash en dat ze het snipper-idee geven.

De golden dragon is een heel stuk groter en knalt wat harder.

Heb ff wat foto's gemaakt, echte snipper dingetjes zijn het :P 40 stuks per slof:

Je ziet: De slof, het pakje, het product, 1 bex nitraat, 1 T&T nitraat
DSC00213.jpg

DSC00214.jpg

Niks plastic
DSC00215.jpg

DSC00216.jpg

Deze foto's mogen ook bij de beginpost, want ik ben vanaf iVisionz en niet meer UltraCorez, maarja ff kijken of ik naam kan veranderen..

Er is een vaste aanbieding van bij Zena De Bunker, een pak DJF en een pak golden dragon voor 15,-
Dan heb je alle 2 de old fashion snipper knallers.

Grtz Toon.

Waarmee zijn deze ongeveer te vergelijken,De widowmaker heb ik nog nooit gehoort.

Ik heb gelezen dat je deze knallers niet moet nemen voor de knal, maar meer voor de oldskool gevoel.
Deze knallers hebben namelijk een groot snipper-effect!
Meer een knaller voor erbij.

Ik heb tevens geen ervaring met deze knaller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan