Opsporing verzocht Assen: Illegaal vuurwerk

jawe

VWC lid
Assen: Illegaal vuurwerk
De politie heeft aanwijzingen dat er een grote hoeveelheid levensgevaarlijke lawinepijlen circuleert en dat dit vuurwerk op verschillende plekken in Nederland ligt opgeslagen.
Het gaat om zeer zware lawinepijlen, de zogenaamde 901 pijlen. Deze pijlen zijn niet voor niets streng verboden in Nederland: als je dit tegen je aankrijgt of het ontploft te vroeg in je hand dan raak je levensgevaarlijk of zelfs dodelijk gewond. En als dit vuurwerk in een hele partij op de verkeerde manier wordt opgeslagen - dat kan ook zo maar bij iemand bij u in de buurt zijn - dan is de schade helemaal niet te overzien. De politie heeft dus aanwijzingen dat er een grote partij van die 901-pijlen eind vorig jaar in Nederland terecht is gekomen.
Bron

Edit:beelden bij minuut 32:00
http://player.omroep.nl/?aflID=13269869

Laatst bewerkt:
Eind vorig jaar in het land gekomen, en ze gaan er nu naar zoeken? Volgens mij zijn ze een beetje aan de late kant is het niet?.. :confused:

En ik vind het een beetje raar dat ze wel actief achter deze partij lawinepijlen aangaan, terwijl er op elk moment van het jaar (waarschijnlijk) net zo veel ander illegaal vuurwerk rond zwerft, waar ze evenveel informatie over hebben als over deze partij; geen dus.

of ben ik de enige die er zo over denkt? :angel:

Eind vorig jaar in het land gekomen, en ze gaan er nu naar zoeken? Volgens mij zijn ze een beetje aan de late kant is het niet?.. :confused:

En ik vind het een beetje raar dat ze wel actief achter deze partij lawinepijlen aangaan, terwijl er op elk moment van het jaar (waarschijnlijk) net zo veel ander illegaal vuurwerk rond zwerft, waar ze evenveel informatie over hebben als over deze partij; geen dus.

of ben ik de enige die er zo over denkt? :angel:

Nee!
Ik denk er ook zo over, die zijn zeker dit jaar het land binnen gekomen.
Natuurlijk zullen er vorig jaar ook veel het land zijn binnen gekomen.
Je wordt door dit soort berichten zo kwaad van. Weer wordt je door de media voor de gek gehouden en er toe aangezet om te klikken met de NSB-lijn!
Hebben ze niet wat nuttigs te doen? Zoals een baan zoeken!

het gaat volgens mij niet om de nsb lijn maar om de boel zoveel mogelijk op te jutten zodat samen met vuurwerk ongelukken en vernielingen alles op een hoop te gooien,zodat de anti vuurwerk mafia in de toekomst vuurwerk afsteken voorgoed kan verbieden

zulke berichten doen me altijd extreem twijfelen over de opsporingsvaardigheden van Justitie in ons landje. Massa's illegaal vuurwerk zijn op elk moment overal opgeslagen en in de handel, ook in en rond Assen, en zij gaan heisa maken over één tip die ze opvangen over een batch die eind ?vorig jaar?? het land binnenkwam?! Die dus allaaaaaaaang verkocht is? Echt volslagen vage lui hoor...in wat voor fairytale land leven die dwazen?!

Assen: Illegaal vuurwerk
De politie heeft aanwijzingen dat er een grote hoeveelheid levensgevaarlijke lawinepijlen circuleert en dat dit vuurwerk op verschillende plekken in Nederland ligt opgeslagen.
Het gaat om zeer zware lawinepijlen, de zogenaamde 901 pijlen. Deze pijlen zijn niet voor niets streng verboden in Nederland: als je dit tegen je aankrijgt of het ontploft te vroeg in je hand dan raak je levensgevaarlijk of zelfs dodelijk gewond. En als dit vuurwerk in een hele partij op de verkeerde manier wordt opgeslagen - dat kan ook zo maar bij iemand bij u in de buurt zijn - dan is de schade helemaal niet te overzien. De politie heeft dus aanwijzingen dat er een grote partij van die 901-pijlen eind vorig jaar in Nederland terecht is gekomen.
Bron

Edit:beelden bij minuut 32:00
http://player.omroep.nl/?aflID=13269869

Waarschijnlijk hebben het nieuwe jaar niet meer gehaald, ze zijn waarschijnlijk op de goede manier afgestoken.
Je gaat eind van jaar geen risico nemen voor het volgende jaar. Dat zou super stom zijn.

Back
Bovenaan