Opslagplaats voor vuurwerk ontdekt in Woerden

moontan

VWC lid
Opslagplaats voor vuurwerk ontdekt in Woerden

De politie van Woerden heeft een zeer gevaarlijke situatie ongedaan gemaakt. Agenten troffen op een zolderkamer in de stad een heuse opslagplaats voor vuurwerk aan.
De agenten kwamen de opslagplaats op het spoor nadat zij een 19-jarige Woerdenaar staande hielden die rotjes aan het afsteken was. Dat is nu nog niet toegestaan. De jongen bekende daarop direct thuis een opslagplaats te hebben waar hij vuurwerk bewaart.
De jongen leidde de agenten naar zijn huis, waar ze onder zijn bed een levensgevaarlijke opslagplaats aantroffen. Daar bewaarde hij behalve rotjes ook nitraatbommen, cobrabommen, lawinepijlen en zelfs een mortiergranaat.
De politie heeft de voorraad naar een beveiligde opslagruimte gebracht, omdat het vuurwerk te gevaarlijk is om op het politiebureau op te slaan.

http://www.opslagruimte-nieuws.nl/opslagplaats-voor-vuurwerk-ontdekt-in-woerden.html

Sinds wanneer mag de politie mortiergranaten mee nemen zonder het inschakelen van de EOD? :p

Kennelijk waren de ontdekte shells kleiner dan 4 inch, want dat is de grens voor het inschakelen van de EOD.

Dit nieuws is trouwens toch al eens gepost? Weekje geleden? Jet komt me akelig bekend voor.

Kennelijk waren de ontdekte shells kleiner dan 4 inch, want dat is de grens voor het inschakelen van de EOD.

Dit nieuws is trouwens toch al eens gepost? Weekje geleden? Jet komt me akelig bekend voor.

Ik weet het, maar men praat over mortiergranaten. Dat is zoals je weet toch iets heel anders dan een shell, ook al werkt het t zelfde.. Wordt gewoon een beetje moe van de termen die men gebruikt:frusty:

behalve rotjes ook nitraatbommen, cobrabommen, lawinepijlen en zelfs een mortiergranaat.

Daar kan de taliban nog een puntje aan zuigen!

Inderdaad wordt je zo moe van die termen, maar dat krijgen wij er toch niet uit bij die lui want door die termen te gebruiken krijgen ze weer meer gretige lezers voor hun stuk :sad:

Wel bizar dat die jongen bij het gesnapt worden van het afsteken van een paar rotjes de politie meteen verteld dat hij onder zijn bed nog een goedje had liggen.
Is trouwens ook weer een hele goede opbergplek :bonk:, ik denk dat zijn ouders niet zo rouwig zullen zijn dat het spul daar in ieder geval niet meer ligt.

Een opslagplaats onder z'n bed met bommen en granaten...klinkt alsof ie een bunker onder z'n bed had gegraven joh...

Ik krijg altijd een warm gevoel van binnen als ik zie dat onze wets-dienaren niet gehinderd worden zonder enige kennis van zaken.

Back
Bovenaan