Opslag en verkoop vuurwerk vanaf Nijverheidsstraat in Wierden

stefantvs

VWC lid
WIERDEN - Het Wierdense college stemt in met de vestiging van een vuurwerkopslag en -verkooppunt aan de Nijverheidsstraat in Wierden. Als het meezit kan de verkoop al dit jaar kleinschalig beginnen

Volgens het college past een dergelijke opslag wel op bedrijventerrein Hogelucht omdat daar in de buurt geen kwetsbare objecten staan. Wel moet het beoogde pand flink verbouwd worden. Zo moeten er onder meer bunkers gerealiseerd worden. Het voorstel moet nog de procedure in.

Bron: http://www.tctubantia.nl/regio/alme...-verkoop-vuurwerk-vanaf-Nijverheidsstr....ece

Iemand een idee om welke winkel dit gaat?
In Wierden is ook de bekende importeur Rubro Fireworks gevestigd.

Hier in de krant stond een iets uitgebreider bericht. Het zou gaan om een nieuw verkooppunt wat los staat van rubro en de vuurwerkdiscount. Het word namelijk een tweede vestiging van een bouwmarkt in vriezenveen die ook vuurwerk verkoopt. Alleen zou dit dan puur alleen een verkooppunt voor vuurwerk worden, dus zonder bouwmarkt. Als ik me niet vergis verkoopt die vestiging in vriezenveen Wolff vuurwerk. Zou een mooie uitbreiding van het vuurwerkaanbod hier in het dorp zijn :)

Dit betreft de big boss in vriezenveen, deze gaat uitbreiden naar Wierden.
Het wordt dus wel de concurrent van vuurwerkdiscount (imp. rubro), aangezien ze wolff verkopen, toch wel leuke concurrentie moet ik zeggen, het blijven toch twee topimporteurs!

Bij deze het volledige krantenbericht:
nieuwswierden.jpg

Verkoop vuurwerk Nijverheidsstraat
vrijdag 01 oktober 2010 | 22:12

WIERDEN - De Wierdense ondernemer Henk Kolkman wil aan de Nijverheidsstraat in Wierden beginnen met de opslag en verkoop van consumentenvuurwerk. Het Wierdense college van B en W stemt daar onder voorwaarden mee in.

Volgens Kolkman, die in zijn bouwmarkt in Vriezenveen al jaren vuurwerk verkoopt, is er in Wierden markt voor nog een ‘vuurwerkwinkel’. „Er is in Wierden weliswaar een grote verkoper, maar niet meer. Ik denk dat er markt is voor nog een grote vuurwerkhandel.”

Kolkman hoopt nog dit jaar met de verkoop vanuit het pand aan de Nijverheidsstraat op bedrijventerrein Hogelucht, naast kringloopbedrijf 2Switch, te kunnen beginnen. „Dat zal dan maximaal duizend kilo vuurwerk zijn omdat het niet haalbaar is alle vergunningen nog dit jaar rond te krijgen voor een grote opslag, in 2011 hoop ik dan meer te kunnen verkopen”, aldus Kolkman.

De Wierdenaar krijgt toestemming voor de opslag van maximaal 10.000 kilo vuurwerk. „Maar zoveel vuurwerk zal er nooit tegelijkertijd liggen”, legt Kolkman uit, „dat zal in de praktijk veel minder zijn omdat het vuurwerk steeds opnieuw wordt aangevoerd.”

Dat het college instemt met het verzoek heeft onder meer te maken met de plek van opslag. „Het gaat om de invulling van een leegstaand pand op het bedrijventerrein waar voldoende parkeerplaatsen zijn”, aldus het college.

Uiteraard moet de opslag voldoen aan het landelijk Vuurwerkbesluit

http://www.tctubantia.nl/regio/almelo-buiten/7382696/Verkoop-vuurwerk-Nijverheidsstraat.ece

Back
Bovenaan