Opruimen op nieuwjaarsdag

's ochtends alles wat er nog ligt in vuilniszakken. En bij ons op de hoek staat altijd zo'n inzamelpunt voor afgestoken vuurwerk en kerstbomen. Krijg dan zelfs nog 1euro per zak vuurwerk :P

Opruimen is voor mij ook een traditie geworden.
Ik vind het zelfs leuk om te doen, ik woon in een groot 'park'.
In het midden is een bestraat gedeelte waar overdag de jeugd uit de wijk komt (50 man).
Je begrijpt dus wel dat ik veel te doen heb op 1 januari, maar als wij een dag genieten waar veel andere mensen tegenop kijken met name de wat oudere mensen. Vind ik dat je wel even wat terug kan doen, hun blij wij blij.
Ik sta rond 11:00 op, en begin de grote potten op te ruimen.
Daar ben ik dan rond 12:00 mee klaar en in de tussentijd komt er wat volk die in de buurt woont ook even helpen. Pakken we bezems en harken en beginnen we de losse zooi op te ruimen.
Vorig jaar hadden we uiteindelijk 24 vuilniszakken vol. Toen we om 15:00 klaar waren nog een harde knaller afgestoken. Kwamen mensen langs om geld te doneren wat je als 16-jarige natuurlijk niet beleefd kunt weigeren.
Ik vind het associaal om na een dag waar je lang naar uitkijkt, veel troep maakt, waarop je geniet en wat voor andere mensen niet prettig is. Alle zooi te laten liggen, zo heb je het jaar daarop weer meer gezeik omdat mensen alweer denken aan die zooi.
Houd het een beetje in evenwicht:D!

Om dit op te ruimen:

images

m1cz0r4amnev.jpg

m1cz36da4kg4.jpg

Hebben ze deze mensen uitgevonden:

vegers.jpg

halt_vuurwerk_914168j.jpg

media_xl_93236.jpg

Als die er niet waren zag het er zo uit:

1262256182584.jpg

En als we helemaal nooit zouden opruimen dan zou het er zo uitzien:

troep_langs_spoor.JPG

Ik vind het positief dat er toch nog zoveel mensen zijn die het fatsoen hebben hun rotzooi op te ruimen. In het kader van een positieve beeldvorming ruim ik mijn rotzooi altijd op. En geloof me tijdens het opruimen krijg ik veel complimenten. Verder heel belangrijk, altijd blijven er weigeraars liggen van de vele rollen en matten en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat een kind gewond raakt door mijn hobby.
Steek de boel ook niet in de fik want je krijgt hier alleen maar van die grote zwarte plekken van. In mijn gemeente ruimt de gemeentedienst veel op en wat over blijft van blokken en andere rotzooi breng ik gewoon naar het milieupark:idea:

Ik kom smorgens rond 11 uur men bed uit, snel aankleden, alles opruimen wat voor het huis ligt, in kruiwagens naast het huis. Smiddags de fik erin.

juist, dat doe ik ook.
alleen maar ik altijd een weddenschap met mijn vriend wie het langste op kan blijven, dus ik ga dan pas slapen om 8 uur of zo.
maar daarna(als ik wakker ben) doe ik precies het zelfde als jou:p

Wij stoken meestal door de hele wijk heen dus opruimen van die zooi zit er niet in,
Maar alle zooi die voor onze huizen liggen en de grote potten blokken en mattensnippers gaan snachts al op het vuur!

vegers.jpg

Reken maar dat ik ook met een big smile op sta te ruimen, hoewel ik wel altijd veel laat liggen zodat je na een maand nog na kan genieten!

Back
Bovenaan