Oproep: vuurwerkoverlast in Stadshagen?

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
ZWOLLE - Voor een artikel over vuurwerkoverlast in Stadshagen is de redactie van de Stentor op zoek naar buurtbewoners die in de aanloop naar de jaarwisseling ernstige overlast ervaren van vuurwerk.
De redactie is benieuwd naar uw verhaal. Dus woont u in Stadshagen en wordt er met vuurwerk naar u gegooid of heeft u elk jaar weer ontzettend veel last van harde knallen? Neem dan contact met de redactie op: [email protected].

Bron

Waarom worden hier nu elke x zulk soort berichten geplaatst? Eigenlijk stoor ik me er enorm aan dit is ook gewoon weer vragen om negativiteit en wij zijn hier toch een pro vuurwerk forum of niet? Wat mij betreft vind ik dit een beetje kansloos...

geef je aandacht , krijg je aandacht voor mij geeft dit een domper op de vreugde. zoals frits van de vw hal zei we gaan er een feest van maken en trekken ons er zo min mogelijk van aan tenzij polls etc

wat is dit nou weer?!
een oproep om mensen die last hebben van vuurwerk een plek te geven in de krant?
waar blijft de oproep ''gezocht naar vuurwerkliefhebbers'' dan?

wat is dit nou weer?!
een oproep om mensen die last hebben van vuurwerk een plek te geven in de krant?
waar blijft de oproep ''gezocht naar vuurwerkliefhebbers'' dan?

Precies dit. Voor de lol de krant eens mailen of ze oprechte interesse hebben een een journalistiek waardevol artikel waar meerdere partijen hun zegje kunnen doen :bonk:

Zucht.... Ik woon niet ver van stadshagen af... maar als er ergens een wijk is waar weinig geknald wordt is het in stadshagen....Als ze dit nou zouden schrijven over de kamperpoort of Indische buurt, ja daar gaan ze al drie maanden los.

Aaaarg, wat kan ik mij hier boos om maken. Ze gaan dus gewoon echt opzoek naar iemand met een negatieve ervaring.. wat is dit voor journalistiek..doe dat dan met alle negatieve dingen van het leven en noem je krant: DOOD.
Met als visie: Wij moeten allemaal dood, want dat is beter.. heeft niemand meer last van ons. Pleures kranten.. ik ga vandaag nog mijn abonnement opzeggen op deze krant. Ik lees mijn plaatselijke nieuws wel op de swollenear.nl ofzo..

Oke i'm out... genoeg frustratie.

Precies dit. Voor de lol de krant eens mailen of ze oprechte interesse hebben een een journalistiek waardevol artikel waar meerdere partijen hun zegje kunnen doen :bonk:

Ik heb dus een reactie geplaatst op de website de Stentor onder deze oproep. En zowaar... ik kreeg een hele positieve mail.

copy paste: "Hallo Jeroen,

Mijn naam is Michelle Wolfkamp van de Stentor Zwolle. We zagen je reactie op onze oproep over vuurwerkoverlast in Stadshagen. We vinden je standpunt erg interessant en we zouden dan ook graag met je spreken. Een voorwaarde is wel dat je woonachtig bent in Stadshagen.

In ieder geval bedankt voor je reactie, we horen graag van je terug!"

Ik heb gereageerd dat ik graag wil praten, echter niet uit deze wijk kom. Mochten er dus wel mensen uit stadshagen komen en willen praten.. ze staan er voor open.

hehe, ik woon tegen stadshagen aan. is dat ook goed?
Maar moet je tegenwoordig uit de bepaalde wijk komen om kritiek te hebben op de onderzoeksmethoden van een krant. Ik vind het vreemd dat men op deze manier de azijnzeikers een podium geeft en inderdaad de mensen die er geen moeite mee hebben niet.
Stel dat er 20 mensen reageren. Dan staat daar tegenover dat er een heleboel mensen zijn die er blijkbaar geen moeite mee hebben.
Daarnaast is ernstige last natuurlijk behoorlijk subjectief. iemand die wil zeiken vind een knal in de verte ook al ernstige last. Wat is dat dan?
Vuurwerk tussen je voeten gegooid vind ik ernstige overlast. En het gaat om illegaal vuurwerk omdat het gaat om de aanloop richting oud en nieuw. Daar moeten ze ook onderscheid in maken.
greetzz

Tjopper, ik wil je haar contact gegevens wel geven. Kan je haal een mail sturen. Of plaats een reactie onder het artikel.. op de reply van mij (wal).. dan neemt zij wel contact met jou op gok ik.

Nieuwsberichten

Nieuwsberichten

Waarom worden hier nu elke x zulk soort berichten geplaatst? Eigenlijk stoor ik me er enorm aan dit is ook gewoon weer vragen om negativiteit en wij zijn hier toch een pro vuurwerk forum of niet? Wat mij betreft vind ik dit een beetje kansloos...
Helemaal mee eens!

Scav kan jij ons eens uitleggen waarom jij een dossier vol anti vuurwerk berichten aan het aanleggen bent op een pro vuurwerk site?

Dit is perfect materiaal en een eindeloze bron voor de "tegenpartij" om narigheid uit te verzamelen en mee naar buiten te treden... jij levert het kant en klaar voor ze aan!

Begrijp me niet verkeerd, hier en daar een vuurwerkoverlast bericht posten waar forum members vervolgens hun mening over kunnen geven, hoort erbij en het is wel duidelijk dat de meerderheid op dit forum tegen harde knallers en slopen is, maar slechts 1 op je 20 berichten is een positief vuurwerk bericht en zelfs ik als liefhebber vind die score schokkend! En dit, doordat jij onbewust de feiten ff op een rijtje zet op dit forum.

Helemaal mee eens!

Scav kan jij ons eens uitleggen waarom jij een dossier vol anti vuurwerk berichten aan het aanleggen bent op een pro vuurwerk site?

Dit is perfect materiaal en een eindeloze bron voor de "tegenpartij" om narigheid uit te verzamelen en mee naar buiten te treden... jij levert het kant en klaar voor ze aan!

Begrijp me niet verkeerd, hier en daar een vuurwerkoverlast bericht posten waar forum members vervolgens hun mening over kunnen geven, hoort erbij en het is wel duidelijk dat de meerderheid op dit forum tegen harde knallers en slopen is, maar slechts 1 op je 20 berichten is een positief vuurwerk bericht en zelfs ik als liefhebber vind die score schokkend! En dit, doordat jij onbewust de feiten ff op een rijtje zet op dit forum.

Ehm dit is gewoon de realiteit, volgens mij wordt elk positief bericht hier ook wel gelost maar zijn er gewoon weinig van.
Grootste gedeelte van het nieuws ook op tv is gewoon negatief.

Wij passen geen censuur toe ....dus alle vuurwerkgerelateerde artikelen worden geplaatst. Positieve als negatieve. Ik vind het ook niet leuk dat er zoveel negativiteit is omtrent vuurwerk. Echter, dit is wel de realiteit en je kan je ogen er niet voor sluiten.
Wat je wel kan doen is..of de artikelen niet lezen...of zorgen dat er vanuit ons liefhebbers een positief geluid komt. Spreek mensen op onjuist gebruik aan, als er vroeg geknald wordt, etc etc

Als er geen overlast is, dan valt er ook niets negatiefs te melden.

Wij passen geen censuur toe ....dus alle vuurwerkgerelateerde artikelen worden geplaatst. Positieve als negatieve. Ik vind het ook niet leuk dat er zoveel negativiteit is omtrent vuurwerk. Echter, dit is wel de realiteit en je kan je ogen er niet voor sluiten.
Wat je wel kan doen is..of de artikelen niet lezen...of zorgen dat er vanuit ons liefhebbers een positief geluid komt. Spreek mensen op onjuist gebruik aan, als er vroeg geknald wordt, etc etc

Als er geen overlast is, dan valt er ook niets negatiefs te melden.

Bedankt voor je reactie.

Ik lees de berichten normaliter ook niet, maar omdat jullie het allemaal kant en klaar in een rijtje onder elkaar zetten, ging het me opvallen en kan je er niet meer omheen!

Als alle nieuwssites en kranten dit ook zouden doen, zouden jullie dan nog steeds achter dit concept staan?!

Hoe bedoel je dat?

Negatieve berichten uit den lande, bundelen en goed inzichtelijk maken, is meer iets voor Groenlinks, Arno enz enz...
Maar zei hoeven dat nu zelf niet meer te doen, want dat doet VWC al voor ze!

Ieder zijn eigen mening en gedachte hieromtrent...

Zucht.... Ik woon niet ver van stadshagen af... maar als er ergens een wijk is waar weinig geknald wordt is het in stadshagen....Als ze dit nou zouden schrijven over de kamperpoort of Indische buurt, ja daar gaan ze al drie maanden los.

Aaaarg, wat kan ik mij hier boos om maken. Ze gaan dus gewoon echt opzoek naar iemand met een negatieve ervaring.. wat is dit voor journalistiek..doe dat dan met alle negatieve dingen van het leven en noem je krant: DOOD.
Met als visie: Wij moeten allemaal dood, want dat is beter.. heeft niemand meer last van ons. Pleures kranten.. ik ga vandaag nog mijn abonnement opzeggen op deze krant. Ik lees mijn plaatselijke nieuws wel op de swollenear.nl ofzo..

Oke i'm out... genoeg frustratie.

Zelfs in de kamperpoort is het gewoon rustig, woon er midden in maar eigenlijk nog zo goed als niks gehoord dit jaar. misschien een knalletje of 2 per week en niks extreems, de hardste knallen komen hier van de bouwwerkzaamheden door de hele wijk heen:p
AA-Landen wordt wel altijd al vroeg in het jaar veel zwaar spul afgestoken, heb al een paar erg mooie blokjes de lucht in zien gaan daar:)

Back
Bovenaan