Oproep om tips vuurwerkramp

Starburst

VWC lid
In de Bosuilstraat in Enschede zijn spandoeken opgehangen met een oproep om tips door te geven over de vuurwerkramp.

De groep achter de website tijdvoorwaarheid.nl is nog steeds op zoek naar degene die 'het eerste vlammetje' heeft aangestoken. Op de website staat oude en nieuwe informatie over de ramp, die Enschede bijna tien jaar geleden trof.

33762.jpg

Bron: TV Oost

Ik denk dat het de initiatiefnemers er vooral om gaat een signaal af te geven dat niet iedereen er vrede mee heeft hoe de toedracht en omstandigheid van deze ramp grotendeels in een doofpot is beland. We zijn dan wel bijna 10 jaar verder, maar het verhaal van Enschede heeft onmetelijk veel gevolgen gehad voor de Nederlandse vuurwerkwereld en regelgeving. Zelfs als de waarheid met harde feiten wordt uitgetekend is het leed en zijn de gevolgen daarvan niet meer terug te draaien. De ramp in Enschede is primair een trauma voor de direct betrokkenen en secondair een trauma voor de hele vuurwerkbranche en de liefhebbers.

Cameo

Zag de ramp van Enschede net nog op Discovery.

Echt?? Ik ook! :frusty:

Goed initiatief van die mensen, ik heb ook nog steeds het gevoel dat het niet alleen vuurwerk was wat daar lag, en dat ze het gewoon in de doofpot hebben gedaan. De dader loopt waarschijnlijk nog altijd rond, die zit waarschijnlijk nog altijd niet lekker in zijn vel.

Wanneer sluit men dit boek nou éindelijk eens een keer.. ik snap best dat het voor nabestaande moeilijk blijft.. maar ga in godsnaam eens door met je leven dan constant achterom te kijken. Het is gebeurd, en het is vreselijk.. maar goed is ook een keer goed.

Wanneer sluit men dit boek nou éindelijk eens een keer.. ik snap best dat het voor nabestaande moeilijk blijft.. maar ga in godsnaam eens door met je leven dan constant achterom te kijken. Het is gebeurd, en het is vreselijk.. maar goed is ook een keer goed.

Dit zullen deze mensen hoogstwaarschijnlijk ook proberen. Daar gaat het in principe ook niet om. Het gaat erom dat het onderzoek naar de ramp nooit is afgerond. Of in ieder geval is er iets in de doofpot gestopt. Het klopt gewoon niet. En het word nu eindelijk wel eens tijd dat de waarheid op tafel komt. Dan zal het ook een stuk makkelijker worden voor de nabestaanden om dit af te sluiten. Hoewel ik bang ben dat dit toch niet meer gaat gebeuren na 10 jaar. Maar goed het initiatief is in ieder geval bewonderenswaardig. Maar dit is uiteraard mijn mening :wink:

Ik denk ook niet dat er ook iets uit zal komen. Daarom dat ik zeg dat ze eens door moeten gaan met hun leven. In Nederland krijg ik altijd het gevoel dat men perse een wijzende vinger naar iemand moet wijzen bij een gebeurtenis. Ook als al bijna vast is komen te staan dat dit gewoon bijna niet kan.

Zeker bij een complex iets als de vuurwerkramp is dat gewoon denk ik niet te doen. De enigste die hier misschien nog antwoord op wille geven ( al denk ikv an niet) zijn de oud eigenaren Bakker en Pater.

Bij de Bijlmerramp is ook niet helemaal 100% vast gesteld wat er nu exact in dat Israelische vliegtuig zat.. de ene zegt dit, de andere dat.. Ook daar zullen we denk ik nooit meer achter komen. Feit is wel dat men ook daar door gaat met hun leven. Hoe ernstig het ook is.

De meeste (complot) theorieën worden meestal ook gevoed door slachtoffers die (hoe wanhopig , en triest het soms ook is) kosten wat het kost er achter willen komen. Soms gaat dat gewoon niet (meer) en kun je beter het boek sluiten, er rust in vinden, en door gaan met je leven. Wel zo prettig voor jezelf, en vaak ook meer voor je naasten.

Ja nu snap ik wat je bedoeld en ben het ook wel met je eens. Het is gewoon erg lang geleden, en er zijn dingen gebeurd die niet te verklaren zijn en die waarschijnlijk ook nooit aan het licht zullen komen.
En daarom zouden ze inderdaad door moeten gaan met hun leven. Je kunt niet altijd in het verleden blijven hangen, al is het nog zo erg wat er is gebeurd.

Maargoed ik snap die mensen dan ook wel, die willen gewoon de waarheid vinden. Als dit zou gebeuren zou dit ook het beste zijn. Ik zal dit project dan ook in ieder geval blijven volgen, ben benieuwd wat er uit komt :wink:

Back
Bovenaan