Opnieuw kat op gruwelijke wijze vermoord met vuurwerk

Babiloot

VWC lid
De kat Luna die vorige week in Amersfoort Schothorst dodelijk gewond raakte door een stuk vuurwerk in haar achterste, blijkt niet het enige slachtoffer tijdens oud en nieuw. Op gruwelijke wijze kwam ook de poes 'Kattie' om het leven.

Een familie in Vathorst ontdekte gisteren pas dat hun poes op oudejaarsdag door dierenbeulen is vastgebonden in een put en daarna is bestookt met vuurwerk.

Aanslag niet overleefd
De zwart-wit gevlekte poes van de totaal onthutste Valerie Blok en André Heiwegen uit Amersfoort, overleefde de aanslag niet. Volgens een medewerker van de dierenambulance die het dier op 31 december ophaalde uit Vathorst, was de aanblik van de dode poes gruwelijk. De dierenambulance liet de zaak rusten, omdat de eigenaar in eerste instantie niet bekend was.

Valerie Blok kan haar tranen zondagavond nauwelijks bedwingen. 'We zijn haar een paar dagen kwijt geweest. Kattie was aan komen lopen, maar we hadden haar al een half jaar. Het was een superlief beest. Juist voor oud en nieuw hielden we haar binnen vanwege de knallen.'

'Sadistisch'
Met oudjaar glipte Kattie 's ochtends toch even de tuin uit, zegt Blok. 'Ik ben haar overal gaan zoeken later die dag, maar vond haar niet. Nu weten we waarom. Hoe is het toch mogelijk dat iemand zoiets doet? Een hulpeloos dier vastbinden en behangen met explosieven. Dat is ronduit sadistisch. Dan ben je echt ziek. Deze persoon of personen moeten opgespoord worden. Kattie krijgen we er niet mee terug, maar straks doen ze het opnieuw bij een ander dier.'

Blok en haar partner deden zondagmiddag, in het bijzijn van de dierenambulancemedewerker, aangifte van het vermoorden van hun huisdier. Het was de tweede keer in één week dat de politie in Amersfoort een aangifte op moest nemen van een dodelijke mishandeling van een kat met ontploffend vuurwerk. In de wijk Schothorst overleefde de kat Luna de aanslag met een stuk zwaar vuurwerk evenmin. Het dier sleepte zich nog naar huis, maar overleed later.

Heftige reacties
Het nieuws over de wrede mishandeling in Schothorst leidde tot heftige reacties op internet. Er werden beloningen in het vooruitzicht gesteld voor het vinden van de dader. Enkele plaatsgenoten van de bedroefde eigenaar openden zelfs een facebookpagina om de vandaal of vandalen te kunnen achterhalen.

De pagina werd later op verzoek van de eigenaar ingetrokken, omdat de daders meer dan eens dood werden gewenst. De baas van Luna liet weten geen volksgericht op zijn geweten te willen hebben.

Valerie Blok wil maar één ding: 'Dit moet stoppen, hoe dan ook. We hebben hier te maken met een echte dierenbeul.'

Bron: ad.nl

Laat ik hier maar niet zeggen wat ik allemaal in mezelf denk, maar dit soort dingen is het ergste wat er is.
Hoop dat ze de dader(s) pakken en een fikse straf geven, het zal nooit genoeg zijn, maar hoop dat ze dan zelf zich nergens meer kunnen vertonen.
Ik zou wel weten wat ik met zulke lui zou doen.
Afschuwelijk.

Er is in feite geen passelijke straf in het Nederlandse wetssysteem die kan zorgen dat dit soort gasten hun verdiende loon krijgen. Zelfs als de politie de daders vind, ze voor t gerecht gesleept worden, gebeurt er helemaal niks, maar zelfs als er dan wat gebeurt, dan is zelfs de ergste straf die je in Nederland kan krijgen niks. Goed, laat ik het hier bij houden, te gruwelijk om te melden wat ik ze wil aandoen.

Daar lopen dus een paar psychopaten rond,maar goed dat we niks hebben gezien met onze stookgroep dan hadden ze het zelf niet overleefd denk ik zieke flikkers.:mad:

Ook in Amersfoort. Wellicht geen toeval?
Hoe dan ook, dit soort figuren is een goede reden voor herinvoering van de doodstraf :mad:

ik zou mijn gevoelens hier kunnen uiten hierover maar dan heb ik een levenslange ban aan mijn broek en woorden met alleen maar ****** schiet je niks mee op.

ik hoop dat die mongolen hun verdiende loon krijgen......

Ik ben geen katten liefhebber, maar de daders (zijn dezelfde als bij Luna) mogen ze direct opsluiten.

Dit vind ik echt niet normaal dat je dit kunt doen, alhoewel ik ook denk dat deze jongens niet zomaar gepakt worden anders was er allang duidelijkheid geweest naar wie ze zochten.. Ze zullen zichzelf ook nooit aangeven helaas maar dit vind ik echt te erg.

Paar nitraten aan hun lichaam plakken en de eigenaren mogen ze aansteken, eerlijke ruil.

Ik ben geen katten liefhebber, maar de daders (zijn dezelfde als bij Luna) mogen ze direct opsluiten.

Dit vind ik echt niet normaal dat je dit kunt doen, alhoewel ik ook denk dat deze jongens niet zomaar gepakt worden anders was er allang duidelijkheid geweest naar wie ze zochten.. Ze zullen zichzelf ook nooit aangeven helaas maar dit vind ik echt te erg.

Paar nitraten aan hun lichaam plakken en de eigenaren mogen ze aansteken, eerlijke ruil.

In ieder geval hun handjes zo verminken dat ze nooit meer een dier zo kunnen behandelen.:bonk:

Alleen hun handjes ?
ik zeg zelf in een put pleuren en een knaller uit polen erbij.

sorry maar weerloze "huis"dieren moet je met je poten van afblijven.
als ik dit zou zien maken ze geen gezond nieuw jaar mee...

Dit is verschrikkelijk nieuws en ik snap de heftige reacties die ik lees heel goed, maar laten we even ophouden om te verzinnen hoe we de dader(s) zouden bestraffen. Dan zijn wij namelijk net zo erg, het enige wat wij mogen hopen is dat ze worden opgepakt en zwaar worden bestraft en zo zwaar zelfs dat het als een voorbeeld geld voor elk persoon in Nederland.

tja vathorst/schothorst ..wat wil je dat we er van denken? incest gehucht.toch niet zo goed voor de hersenen dat inteelt,dat blijkt wel weer

http://www.hartvannederland.nl/nede...e-kat-amersfoort-niet-door-vuurwerk-om-leven/

Tweede kat Amersfoort niet dood door vuurwerk
Berichten dat een tweede kat in Amersfoort is overleden als gevolg van vuurwerk, blijken niet te kloppen. Dat zeggen Mirjam van Olmen, de eigenaresse van ‘Kattie’, en de Dierenambulance Amersfoort maandag.

In tegenstelling tot wat onder meer de politie naar buiten had gebracht, is de kat niet vastgebonden gevonden in een put. Ook was er geen sprake van dat het beestje is toegetakeld door vuurwerk. Volgens eigenaresse Mirjam is er geen enkele aanwijzing dat de kat iets is aangedaan.

Mirjam kreeg op oudejaarsdag een bericht van de Dierenambulance dat haar kat overleden was gevonden. Ze lag in de buurt van een put die was opgeblazen door vuurwerk, maar de kat zelf had geen enkel spoor van vuurwerkverwondingen. Het diertje was ook niet vastgebonden en had alleen een sneetje in zijn kaak. Van mishandeling of verminking is dus geen sprake.

Burenruzie
De twee die eerder werden genoemd als eigenaren, blijken straatgenoten te zijn die de kat extra eten geven. Mirjam had het stel ook direct ingelicht over het overlijden van Kattie. Ze had ook nog een doosje Merci meegenomen om ze te bedanken voor het extra voedsel voor het diertje.

Toch waren de twee boos hierover. Ze vinden dat Mirjam haar kat al die tijd heeft verwaarloosd. Ze zijn daarom met het verhaal van het vuurwerk naar buiten getreden en deden alsof zij de eigenaren waren. Inmiddels hebben de buren aangegeven te hebben gepraat en ze hebben het weer bijgelegd.

He?

Ze komen met zon verhaal naar buiten wat vuurwerk weer extra zwart maakt, en dan is het gewoon allemaal verzonnen??

Nahja voordeel dat het geen vuurwerk was anders had GL weer een reden..

Back
Bovenaan