Operazangeres (52) knock-out geslagen na ruzie over vuurwerk

Brainiac

VWC lid
Een middagwandeling met haar hondje is gisteren voor Mylou Mazali (52) uitgelopen op een deceptie. De bekende mezzosopraan en artistiek operaleider uit Baarn werd met één verwoestende klap tegen de grond geslagen en verloor zelfs een paar tellen haar bewustzijn. Een conflict over het gooien van vuurwerk was de aanleiding voor het geweld. ,,De kinderen die het hebben zien gebeuren waren zwaar getraumatiseerd.”

Een dag na het voorval is Mazali, gerespecteerd operazangeres, amper bekomen van de schrik. Haar echtgenoot voert daarom namens haar het woord. ,,Het gaat naar omstandigheden goed met Mylou, maar ze is nog steeds erg gefrustreerd en boos over wat haar is overkomen. Door haar verhaal te delen wil ze vooral één belangrijk signaal afgeven: let allemaal op je fucking vuurwerk.”

694

De maat vol
Mazali loopt zaterdagmiddag haar dagelijkse rondje met haar hondje in Baarn, als ze ter hoogte van de Laanstraat in conflict raakt met een groepje kinderen tussen de acht en twaalf jaar. Ze gooien vuurwerkrotjes haar kant op en lachen haar uit. Mazali vraagt de jongens ‘vriendelijk’ daarmee op te houden. Wanneer ze zich omdraait en met haar hondje wil weglopen, ontploft er vlak naast haar opnieuw een rotje. Haar hond rent uit paniek weg en steekt een doorgaans drukke autoweg over. Een aanrijding blijft ‘wonder boven wonder’ uit.

Voor Mazali is op dat moment de maat vol. Ze loopt naar de begeleider van de groep, een jongeman van rond de 25 jaar, om hem ter verantwoording te roepen. Hij weigert excuses te maken voor het gedrag van de kinderen, waarop Mazali in een opwelling hem aan zijn oor en jas trekt. Als ze volgens de politie ook nog een schop uitdeelt, gaat het mis: de jongeman duwt de zangeres van zich af en slaat haar met een gebalde vuist in haar gezicht. Het slachtoffer valt met een smak tegen de grond en is voor een paar tellen-knockout.

‘Het draaide niet om mijn vrouw’
De Engelssprekende kinderen zien het van een afstand gebeuren en zijn na afloop ‘getraumatiseerd’, bevestigt de politie. Gewaarschuwde agenten proberen de boel te sussen, maar dat verloopt voor Mazali niet helemaal naar wens. ,,Ze kreeg heel erg het gevoel dat een aangifte zich tegen haar zou keren. Volgens de agenten zou het haar veel tijd en ellende besparen om dat niet te doen”, stelt haar echtgenoot, die vlak na de mishandeling poolshoogte kwam nemen. ,,Zelf kreeg ik dat gevoel ook. Het draaide alleen maar om de tegenpartij en de kinderen. Er werd helemaal niet gevraagd hoe het met mijn vrouw en met haar oog ging.”

Mazali doet uiteindelijk geen aangifte, omdat ze het vertrouwen in de politie is verloren. Een woordvoerder ontkent dat haar is ontmoedigd aangifte te doen en legt uit dat de situatie iets genuanceerder ligt.,,Mevrouw gaf aan aangifte te doen. Meneer was dat niet van plan. Hij wilde het laten rusten, Maar als zij aangifte ging doen, ging hij het ook doen. Toen hebben we hun allebei de risico’s van aangifte doen uitgelegd, namelijk dat ze dan mee moesten naar het bureau en we hun eventueel negen uur vast konden houden. Toen dat voor hun duidelijk werd is uiteindelijk in goed overleg besloten geen aangifte te doen.”

Steunbetuigingen
De politie benadrukt dat Mazali nog altijd welkom is om aangifte te doen. Volgens haar partner ziet ze dat niet meer zitten. ,,Ze schiet er vrij weinig mee op. Uiteindelijk is zij degene die is begonnen met het geweld. Spijt daarvan heeft ze niet en dat begrijp ik heel goed. Ze reageerde op dat moment emotioneel en voelde zich niet veilig en serieus genomen. Ze hoopt dat jongeren voortaan beter nadenken over de gevolgen als ze besluiten vuurwerk naar mensen en dieren te gooien.”

Op sociale media wordt Mazali sinds het voorval bedolven onder de steunbetuigingen. Haar emotionele bericht op Facebook is al door duizenden mensen gelezen en door bijna tweeduizend lezers gedeeld. Tweede Kamerlid Dilan Yesilgoz (VVD) heeft haar hulp aangeboden. ,,Vreselijk. Ik ga graag met je mee naar de politie om aangifte te doen en je te helpen daar waar ik kan. Dit kan echt niet”, laat ze weten op Twitter.

De vele steunbetuigingen doen Mylou goed, vertelt haar partner. ,,Nu wil ze het vooral achter zich laten en verder met haar leven.” De politie bevestigt dat er verder geen onderzoek wordt gedaan naar het conflict, omdat door beide partijen geen aangifte is gedaan.

Bron: AD

Ze begint zelf met geweld. Actie reactie. Keur het zeker niet goed maar het was ook niet slim.

Tja, beide kanten gedragen zich hier als een stel tokkies. Loop weg, spreek een agent aan en laat die het oplossen. Die kinderen zijn niet strafbaar, zij wel. Zij begint immers met geweld toe te passen.

Ze heeft alle recht om boos te worden als het gegaan is zoals beschreven, maar zodra je geweld ga gebruiken ben je wat mij betreft ook af.

Goh wat een verrassing dat het toch iets genuanceerder ligt dan gisteren gesteld werd. Direct na het lezen van het 1e bericht vroeg ik mij al af "en wat heb jij zelf precies gedaan".

en voila... Mevrouw is zelf begonnen met geweld! En nu maar zielig doen op FB.

Neemt niet weg dat het verder een ongepaste dreun als tegenreactie was. En hieruit blijkt ook maar weer dat de jeugd van tegenwoordig geen normen en waarden meer kent.

Het vuurwerk heeft verder helemaal NIETS met dit bericht te maken.

even los van het gebeuren erger ik mij toch altijd aan dit soort artikelen. Het begint eigenlijk al met de titel... wat heeft het in hemelsnaam als toegevoegde waarde om die te beginnen met “operazangeres...”. dat is alleen bedoeld om het nog spectaculairder over te laten komen, alsof het minder erg was geweest als het een onbekend kassameisje was geweest.

hetzelfde geldt voor “een aanrijding blijft wonder boven wonder uit”.... slaat ook helemaal nergens op. eigenlijk zeg je dus: de hond liep de straat op maar er gebeurde verder niets.

wat ik bovendien jammer vind is dat vuurwerklievend nederland hierdoorweer onnodig in een kwaad daglicht word gezet. En natuurlijk, die jongen mag geen vrouw slaan, maar feitelijk gezien was het deze dame zelf die de boel deed escaleren. wellicht dat die jongen nooit geslagen had als zij zich gewoon normaal gedragen had, maar oke we kennen het hele verhaal natuurlijk niet.

toch is nu het enige wat de meeste mensen lezen: jongeren die gevaarlijk met vuurwerk omgaan slaan vrouw knockout.... erg jammer.

“vrouw mishandelt jongen die geniet van zijn vuurwerk”, had ook gekund maar dat levert weinig zieltjes op natuurlijk.

Tja als ze in het artikel Beunhaas knock-out geslagen... had gestaan.
Dan was het artikel veel minder interessant geweest.

Als je iemand aan zn oor gaat trekken en schoppen en dan vervolgens een jank verhaal in de krant plaatst.. Sorry maar dan ga je van mij geen medelijden krijgen

Back
Bovenaan