Onzeker of Nationaal Vuurwerk in Rotterdam doorgaat

Richardus

VWC lid
Het is de vraag of het Nationaal Vuurwerk bij de Erasmusbrug in Rotterdam dit jaar doorgaat. Als de huidige coronamaatregelen tijdens de jaarwisseling nog gelden, is de vuurwerkshow niet haalbaar, zegt de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb tegen Rijnmond.

"Evenementen mogen niet langer duren dan tot middernacht en ook moet er gecontroleerd worden op de coronapas. Er komen zoveel mensen af op het Nationaal Vuurwerk dat dat praktisch niet uitvoerbaar is", meldde Aboutaleb de gemeenteraad. Hij heeft het kabinet om advies gevraagd.
https://nos.nl/liveblog/2404917-onz...at-83-500-ggd-afspraken-piek-nog-niet-bereikt

Dit is in mijn ogen een gamechanger!! Nooit aan gedacht, maar als gemeenten geen show kunnen zetten tegenover het consumentenvuurwerk, is er wel een heeeeeel groot paradepaard weggevallen. Ik ken zó veel mensen die vinden dat het verboden moet worden, áls er maar een centrale show voor in de plaats komt.

Dit is in mijn ogen een gamechanger!! Nooit aan gedacht, maar als gemeenten geen show kunnen zetten tegenover het consumentenvuurwerk, is er wel een heeeeeel groot paradepaard weggevallen. Ik ken zó veel mensen die vinden dat het verboden moet worden, áls er maar een centrale show voor in de plaats komt.
Vreemd,ik ken er niet 1 die gaat voor centrale schow ipv zelf afsteken...

Vreemd,ik ken er niet 1 die gaat voor centrale schow ipv zelf afsteken...

Ik moet het even herformuleren; ik ken heel veel mensen die zeggen dat ze snappen dat er mensen zijn die van vuurwerk houden, "maar laat het dan centraal geregeld worden zodat sukkels het niet in handen hebben en er geen overlast is de hele periode".

Dat is echt bizar inderdaad, het hele scenario wat iedereen hier voorspelt had, ontvouwd zich! :bonk:

Als consumentenvuurwerk verboden word blijven er uberhaubt geen bedrijven over die shows kunnen schieten want dat grotendeels dezelfde bedrijven die de import van consumentenvuurwerk doen.

Denk niet dat er veel bedrijven zijn die overeind kunnen blijven van 2 of 3 shows op jaarbasis :p Die zullen allemaal naar België en Duitsland uit gaan wijken denk ik, dus dan moeten we bedrijven uit het buitenland gaan inschakelen. dan krijg je weer dat het te duur word etc.

"shows in elke gemeente in plaats van consumentenvuurwerk" gebruiken ze gewoon om genoeg draagvlak te creëren voor een verbod op consumentenvuurwerk, het is niet haalbaar, niet realistisch en niet de waarheid.

Maargoed de aap begint nu wel een beetje uit de mouw te komen nu al die shows ook overal geen doorgang vinden.

Back
Bovenaan